| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Technologia > Nowy procesor AMD ma 6 rdzeni

Nowy procesor AMD ma 6 rdzeni

Firma AMD na w trzecim kwartaleł 2010 roku planuje premierę swojego nowego procesora. Będzie to ich pierwszy 6-rdzeniowy procesor dla komputerów typu desktop.

Jak wiemy, w segmencie serwerowym AMD dotrzymuje kroku swojemu największemu konkurentowi - firmie Intel - przygotowując na pierwszy kwartał 2010 roku premierę 8- i 12-rdzeniowych procesorów Magny-Cours. Teraz zamierza również nie dopuścić do pełnej supremacji producenta z Santa Clara, który swoje sześciordzeniowe procesory Core i9 wprowadzi w pierwszym lub drugim kwartale 2010 roku, w segmencie procesorów desktopowych.

AMD przygotowuje bowiem rodzinę procesorów o nazwie kodowej "Thuban" ,która na rynek trafić ma jednak w trzecim kwartale 2010 roku. Desktopowe smoki zostaną wytworzone w technologii 45 nanometrów (Core i9 w 32-nanometrowym procesie), będą kompatybilne z gniazdem AM3 i będą posiadać zintegrowane kontrolery pamięci DDR3 oraz prawdopodobnie po 6 MB podręcznej pamięci L3 cache.

Procesory Thuban mają być najmocniejszą częścią platformy o nazwie kodowej Leo, która ponadto zawierać będzie serię chipsetów 800 Series oraz karty graficzne Radeon HD 5000 z obsługą bibliotek DirectX 11.

Źródło: CHIP

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Kotzian

Absolwentka Filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim i Zarządzania mediami w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University. Tematyką HR i komunikacji zajmuje się od 2000 r., a od 2008 r. współpracuje z klientami w obszarze employer brandingu. Kieruje projektami badań wizerunku, w tym identyfikacji EVP, tworzy i realizuje strategie wizerunkowe dla dużych firm polskich i międzynarodowych. Wspiera procesy komunikacji w trakcie zmian organizacyjnych. W ramach Bernard Hodes Global Network współpracuje z ekspertami employer brandingu na całym świecie. Interesuje się różnymi obliczami różnorodności i prowadzi badania na temat wpływu diversity na wizerunek pracodawcy. Jest doświadczonym prelegentem, autorką wielu publikacji z dziedziny employer brandingu, komunikacji, HR i rynku pracy.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »