| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Sprzęt biurowy i sieci > Rynek produktów elektronicznych

Rynek produktów elektronicznych

Spadek sprzedaży produktów elektronicznych w Europie ma znaczący wpływ na rynek usług mobilnych w całej Unii. Innowacje technologiczne dla sektora telefonii mobilnej są efektem wysokich inwestycji i znacznych nakładów firm.

Ograniczenia finansowe dla inwestycji w UE są wynikiem ograniczeń działań marketingowych oraz  przesunięć  wydatków osób  i firm. Programy oszczędnościowe, zmiany w postrzeganiu wydatków prorozwojowych na wiele lat zmieniły podejście do innowacji i nowych technologii.  Ocena ryzyka przy wprowadzaniu innowacji technologicznych jest niezbędna dla inwestora i użytkowników.

Aby uzyskać popularność oraz powszechność usługi mobilne i inne produkty elektroniczne muszą być przygotowane i dostosowane do rynku oraz jego potrzeb. Wydawanie firmowych pieniędzy na innowacje czy nowe technologie musi mieć odzwierciedlenie w wymiernych danych finansowych i pozycji marki.  Wiele firm wprowadza innowacje i nowe technologie na użytek firm i instytucji dla zapewnienia długofalowej współpracy.

Usługi elektroniczne są mocno ukierunkowane na sektor bankowy oraz obsługi płatności. Instytucje i firmy z sektora finansowego są ważnym odbiorcą, o wysokim potencjale i możliwościach kapitałowych. Efekty takiej współpracy to rozbudowa potencjału współpracowników oraz szeroki, międzynarodowy marketing.  Zyski pozwalają na rozwój sektora innowacji i usług mobilnych dla innych branż i firm.

Polecamy: Praca w sieci – jak bezpiecznie pracować poza biurem?

Unia Europejska od 2007 roku wprowadza  i bada możliwości oraz potencjał dla usług elektronicznych. Każdy z krajów ma obowiązek zapewnienia bezpieczeństwa dla tych działań, a UE jest podmiotem kontrolnym i doradczym w tym zakresie.  Instytucje Unii zajmują się również wprowadzaniem regulacji dotyczących usług elektronicznych na forum międzynarodowym.  Na świecie w 2012 sprzedano 400 mln smartfonów.  W krajach Europy Zachodniej jednak wysoką popularność zyskują nowe funkcje dla już sprzedanych aparatów. Innowacje technologiczne są ukierunkowane na  wprowadzanie urządzeń multimedialnych – obsługa zdjęć, i filmów, Internet, usługi dodatkowe, przesyłanie danych i obsługa programów IT (m.in. programy B2B, B2C – logistyczne, dokumentowe, informacyjne, graficzne). Wzrost   sprzedaży smartphones  i usług multimedialnych w Europie zanotowano w roku 2011, jednak liderami na tym rynku jest południowo- wschodnia Azja (25% wzrostu rocznie), w Indiach wzrost utrzymuje się na poziomie 10%. 

W Europie w I kwartale 2012 wzrost sprzedaży telefonów oszacowana na 4%, telefonów smatrphone  na 79% (1/3 sprzedanych telefonów).  Dla kupujących głównym kryterium wyboru jest szybkość procesora oraz rozdzielczość ekranu. Firmy telefonii mobilnej  proponują telefony z dostępem do Internetu przy niskim abonamencie oraz niskie opłaty za usługi płatności mobilnej.

Największą popularność utrzymuje system Android (43% rynku w 2011), jednak konkurencja wzrasta. Na rynku widać znaczną różnorodność produktów i ofert, co wywołało spadek cen (20% spadek dla systemu Android). Rozwój rynku informacji oraz zainteresowanie firm i obywateli jest głównym motywem dla rozwoju systemów mobilnych. Szybki dostęp do danych (również graficznych) oraz mobilność usługi jest głównym motywem zakupów.

Polecamy: Firma w kawiarni – jak bezpiecznie pracować poza biurem?

Rozbudowa rynku IT dla obsługi firm pozwala wprowadzać mobilną obsługę biura oraz kontakt ze współpracownikami i klientami. 

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Anna Sosnowska Kancelaria Radcy Prawnego

radca prawny, ekspert prawa pracy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »