| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Sprzęt biurowy i sieci > Operator VoIP – jak wybrać?

Operator VoIP – jak wybrać?

Jeśli zdecydowaliśmy się na korzystanie z usług technologii VoIP i zakupiliśmy już niezbędny sprzęt, jesteśmy na najlepszej drodze do ograniczenia wydatków na rozmowy telefoniczne w firmie. Musimy jeszcze wybrać operatora VoIP i założyć u niego konto. W Internecie znajdziemy setki usługodawców, którzy zachęcają nas do skorzystania ze swojej oferty. Na którego w takim razie powinniśmy się zdecydować? Na co powinniśmy zwracać uwagę?

Pierwszą i najważniejszą odmianą dla użytkowników telefonii stacjonarnej to brak jakiejkolwiek umowy papierkowej. Do założenia konta wystarczy rejestracja za pośrednictwem prostego formularza online. Jeśli więc świadczenia jednego operatora nie spełnią naszych oczekiwań, nic nie stoi na przeszkodzie, aby z dnia na dzień zmienić usługodawcę. Na co więc zwracać uwagę wybierając operatora VoIP?

Jak już doskonale wiemy, największą zaletą technologii VoIP jest niska cena za połączenia. Nic więc dziwnego, że to koszty rozmów powinny decydować o wyborze operatora. Nie dajmy się jednak zwieźć i zwróćmy uwagę na ceny różnych typów połączeń, szczególnie tych, z których mamy zamiar najczęściej korzystać. Po co nam tanie rozmowy międzynarodowe, skoro mamy zamiar dzwonić na telefony komórkowe lub stacjonarne w Polsce? Warto również policzyć wszystkie stałe opłaty, które będziemy musieli ponosić. Może to być koszt publicznego numeru stacjonarnego czy poczty głosowej. Sprawdźmy także sposoby zasilania konta, które oferuje dany operator. Najlepiej, jeśli doładowanie konta będzie można dokonać za pomocą przelewu lub wiadomości SMS Premium.

Zobacz również: Na co zwracać uwagę, a co pominąć podczas wyboru kamery do firmy?

Jeśli zależy nam na publicznym numerze stacjonarnym pamiętajmy, że nie wszyscy usługodawcy oferują tego typu numery z każdej strefy telefonicznej. Jeśli więc zależy nam na numerze przyporządkowanym na przykład do konkretnej strefy, bo mamy tam np. rodzinę lub największą liczbę klientów i dzięki koszt rozmów będzie najniższy, poszukajmy operatora, który ma w ofercie numery rozpoczynające się od konkretnego prefiksu. Dobrze jest też, gdy do jednego konta możemy przyporządkować kilka numerów. Dzięki temu nawet na prostym telefonie IP obsługującym tylko jedno konto będziemy mogli odbierać połączenia z kilku numerów publicznych, które wykupiliśmy u operatora.

Kolejną kwestią, jaką warto sprawdzić to funkcjonalność panelu dostępowego. Pamiętajmy, że usługi VoIP w większości przypadków zamawiamy, oraz później nadzorujemy poprzez Internet. Dlatego też warto zwrócić uwagę na to, czy konkretny operator udostępnia wygodny i intuicyjny panel dostępowy, dzięki któremu będziemy mogli szybko i sprawnie zajrzeć na nasze konto, doładować je przelewem, oraz ewentualnie sprawdzić i pobrać bilingi. Jeśli mamy zamiar otworzyć wiele kont z usługą VoIP sprawdźmy, czy istnieje możliwość przenoszenia środków z konta na konto pomiędzy poszczególnymi numerami.

Polecamy: Jak nie stać się ofiarą phishingu?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Konrad Kaszubiak

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »