| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Sprzęt biurowy i sieci > Wybieramy telefon do VoIP – co warto mieć na uwadze?

Wybieramy telefon do VoIP – co warto mieć na uwadze?

Jak wiemy, rozmowy VoIP możemy prowadzić, używając komputera i specjalnej aplikacji. Jest to świetne rozwiązanie, gdy usługi VoIP używamy bardzo sporadycznie lub gdy chcemy sprawdzić działanie tej technologii. Jeśli jednak mamy zamiar korzystać z tego rozwiązania na dłuższą metę, słuchawki i komputer nie są najwygodniejszą alternatywą. Jeśli telefonia internetowa ma nam zastąpić stacjonarną linię domową bądź firmową najlepszym rozwiązaniem będzie zakup telefonu IP.

Korzystanie z komputera, jako urządzenia do wykonywania połączeń VoIP nie jest najlepszym rozwiązaniem na dłuższą metę. Każdorazowo bowiem, gdy zechcemy do kogoś zadzwonić, będziemy musieli uruchamiać komputer. Ponadto, jeśli urządzenie będzie wyłączone, nikt się do nas nie dodzwoni. Dlatego znacznie lepiej sprawić sobie telefon IP, który działa w sposób niezależny od komputera, a jego obsługa jest równie wygodna, jak zwykłego aparatu telefonicznego.

Telefon IP można podłączyć kablem bezpośrednio do wolnego gniazda RJ-45 w routerze lub bezprzewodowo przez sieć Wi-Fi. Jest to najwygodniejsze rozwiązanie, niestety oferują je tylko niektóre modele z wyższej półki cenowej. Jeżeli nie posiadamy w firmie routera lub wolnego portu RJ-45, możemy zakupić model telefonu z wbudowanym routerem lub mostkiem. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, gdyż tego typu telefon oprócz portu wejściowego posiada również złącze, do którego podłączamy inne urządzenie sieciowe.

Kupno telefonu to nie wszystko. Aby można było wykonywać połączenia, poza odpowiednim podłączeniem, telefon IP wymaga także konfiguracji, którą możemy przeprowadzić poprzez przeglądarkę stron WWW lub w niektórych wypadkach także bezpośrednio z menu urządzenia. Najważniejsze podczas konfiguracji jest poprawne wprowadzenie swoich danych do konta VoIP założonego u wybranego operatora. 

Obecnie dostępne telefony IP oferują nie tylko te same funkcje co ich tradycyjne odpowiedniki, między innymi połączenie oczekujące, zawieszanie rozmów czy też ponowne wybieranie numerów. W niektórych modelach z wyższej półki znajdziemy wyświetlacze (również kolorowe), książki telefoniczne czy możliwość prowadzenia rozmów konferencyjnych. Bardziej zaawansowane urządzenia są w stanie obsługiwać kilka linii, co pozwala na skonfigurowanie na jednym telefonie kilku kont VoIP. To przydatna funkcja, szczególnie w firmie. Dzięki temu na jednym aparacie możemy odbierać połączenia z dwóch i więcej niezależnych numerów nie tylko z różnych stref, ale i różnych operatorów VoIP. Jeśli nie chcemy kategorycznie rezygnować z telefonii standardowej, niektóre modele umożliwiają również podłączenie zwykłej linii telefonicznej. To świetne rozwiązanie dla osób, które nie chcą czekać do końca umowy, a już teraz chcą włączyć usługę VoIP.

Zobacz również: Inwestujemy w stronę WWW. Czy to inwestycja w przyszłość firmy?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

TECE Sp. z o.o.

Producent i dystrybutor produktów w zakresie techniki sanitarnej i grzewczej.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »