REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Drukarki specjalistyczne do nietypowych zastosowań – czym się charakteryzują?

Kamil Rogala
Wybór tradycyjnej drukarki lub urządzenia wielofunkcyjnego do firmy nie jest prostym zadaniem. Fot. sxc.hu
Wybór tradycyjnej drukarki lub urządzenia wielofunkcyjnego do firmy nie jest prostym zadaniem. Fot. sxc.hu

REKLAMA

REKLAMA

Wybór tradycyjnej drukarki lub urządzenia wielofunkcyjnego do firmy nie jest prostym zadaniem. Decyzja powinna składać się z wielu przemyślanych posunięć, aby wybrany sprzęt spełniał w pełni pokładane w nim zadania i nadzieje. Sprawa komplikuje się jeszcze bardziej, gdy musimy wybrać nietypowe urządzenie. Jest to nieuniknione, jeśli prowadzimy firmę specjalizującą się w druku wielkoformatowym lub detalicznym. Poznajmy więc podstawowe charakterystyki drukarek o wyspecjalizowanych możliwościach.

Jeśli prowadzimy małą firmę i drukujemy etykiety lub w celach inwentaryzacyjnych znakujemy sprzęt, warto zastanowić się nad specjalną drukarką do etykiet. Jedną z firm, która oferuje tego typu sprzęt jest firma Dyno. Drukowanie gotowych etykietek za pomocą takiego sprzętu jest bardzo łatwe, a wszystko to za sprawą przystosowanych do tego celu sterowników drukarki i odpowiednich nośników.

REKLAMA

Do wydruków wielkoformatowych, gdzie rozmiary nośnika liczone są w metrach wykorzystywane są plotery wielkoformatowe. Wykorzystują one najczęściej atramentową technikę druku a pojemności zasobników tuszu nierzadko sięgają pół litra. Dla zwykłych użytkowników drukarek taka ilość tuszu wystarczyłaby na kilka lat intensywnego drukowania. Niestety ceny tego typu urządzeń są bardzo wysokie i nie każda firma może sobie pozwolić na tego typu rozwiązanie.

Zobacz również: Aparaty cyfrowe z zaawansowaną optyką – czy to się opłaca?

REKLAMA

Za model drukujący na nośniku o szerokości 1,5 metra trzeba zapłacić około 60 tysięcy złotych. Stosując specjalny nośnik o fakturze płótna i bezbarwny tusz – lakier antyUV można jednak łatwo tworzyć wielkoformatowe reprodukcje dzieł malarskich. Nic nie stoi na przeszkodzie aby również drukować wielkie bandery reklamowe, które mogą składać się z wielu mniejszych arkuszy. Przy dobrych wiatrach inwestycja może zwrócić się bardzo szybko.

Specyficzną formą druku jest niskonakładowa poligrafia. Jeżeli w naszej firmie nieustannie drukowane są broszury lub ulotki reklamowe w nakładach 100-1000 egzemplarzy nie zawsze opłaca się zlecać ich wytworzenie firmie poligraficznej. W niektórych przypadkach warto zainwestować nawet 100 tysięcy złotych w małą linię produkcyjną o obciążalności do 3 mln stron miesięcznie. Zespół takich urządzeń (bo nie jest to jedynie drukarka) jest w stanie sam wydrukować, zszyć i posortować broszury. Jeśli jesteśmy zainteresowani takim rozwiązaniem, warto zainteresować się ofertą firmy Xerox.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najbardziej nietypowym typem drukarek, które od niedawna pojawiają się na rynku, są urządzenia trójwymiarowe. Tego typu drukarki wykorzystywane są przez architektów lub inżynierów-projektantów, którzy chcą w mniejszej skali najpierw sprawdzić wygląd tworzonych przedmiotów. Druk w tego typu urządzeniu polega na natryskiwaniu kolejnych warstw o grubości około 0,1 mm specjalnego tworzywa. Niestety ograniczeniem (choć z pewnością niedługo pojawią się urządzenia łamiące tą granicę) jest wielkość drukarki, gdyż tworzony przedmiot musi się zmieścić w jej wnętrzu. W związku z tym gotowe „wydruki” nie przekraczają 30 cm. Koszt takiej maszyny ciężko określić, choć z pewnością jest to kwota astronomiczna. 

Zobacz również: Czy półprofesjonalna kamera HD przyda się w firmie?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

REKLAMA

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

REKLAMA

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

REKLAMA