| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Sprzęt biurowy i sieci > Co może popsuć firmową stronę WWW

Co może popsuć firmową stronę WWW

Chcesz aby Twoja firma zaistniała w Internecie? Masz już wymarzona stronę WWW? Czy wiesz, że nierzadko strony internetowe mające zachęcić do skorzystania z prezentowanej oferty potrafią skutecznie do tego zniechęcić? Jak zatem tego uniknąć?

Serwis WWW powinien budować w kliencie silne przekonanie, że właśnie znalazł to, czego szukał. W tym celu musi on nie tylko w atrakcyjny sposób prezentować ofertę przedsiębiorstwa, ale także spełniać wszystkie wymogi, dzięki którym można będzie go nazwać użytecznym.

Niestety wiele witryn nie spełnia tych podstawowych wymogów. Ma to często miejsce także, gdy firma stworzenie serwisu powierzy webmasterowi. Skutki ponoszone przez przedsiębiorstwo są najczęściej dotkliwe. Po pierwsze – zainwestowane środki, często sięgające nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych, nie przynoszą oczekiwanego zysku. Po drugie – cierpi wizerunek firmy. Firma postrzegana jest jako niedbająca o zadowolenie klienta i właściwy kontakt z nim, a temu właśnie powinna służyć witryna WWW. Po trzecie – strata czasu i nierzadko nerwów związanych z koniecznością naniesienia poprawek, co często wiąże się z koniecznością przebudowy całego projektu.

Przede wszystkim należy mieć na względzie użyteczność serwisu dla Internauty. Poruszanie się po witrynie nie powinno nastręczać najmniejszych trudności, a wszystkie zakładki, których zawartość może być interesująca dla potencjalnego klienta, powinny być odpowiednio wyeksponowane i umiejscowione. Internauci są przyzwyczajeni do pewnych rozwiązań stosowanych powszechnie, a wszelkie próby „udoskonalania” (związane np. ze zmianą położenia lub nazwy zakładek) mogą wprowadzić więcej szkód niż korzyści.

Wygląd strony powinien też uwzględniać aspekty praktyczne. Głównie chodzi tu o dopasowanie czcionek i elementów graficznych w taki sposób, aby umożliwiały wygodny odbiór informacji ze strony WWW przedsiębiorstwa. Wśród najczęściej popełnianych błędów można wyróżnić, m.in: stosowanie „ekstrawaganckich” czcionek, niewłaściwy dobór kolorystki tła strony i fontów, co uniemożliwia odczytanie tekstu, przesycenie grafikami i zdjęciami, brak wyróżnianie hiperłączy zawartych w tekście lub też ich przesadne wyeksponowanie (np. migające strzałki wskazujące na odnośnik).

Analizując witryny obecne w Internecie można spostrzec, że zdecydowana większość z nich bazuje na tradycyjnych wzorcach. Zastosowane są w nich proste czcionki, a kolorystyka dopasowana jest do identyfikacji wizerunkowej przedsiębiorstwa. Potwierdza to, że rozwiązania bezpieczne często są najlepsze. Uciekanie się do nieprzemyślanych eksperymentów może skutkować np. tym, że tekst zamieszczony na źle dobranym tle będzie całkowicie nieczytelny.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Witkowska

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »