| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Sprzęt biurowy i sieci > Co może popsuć firmową stronę WWW

Co może popsuć firmową stronę WWW

Chcesz aby Twoja firma zaistniała w Internecie? Masz już wymarzona stronę WWW? Czy wiesz, że nierzadko strony internetowe mające zachęcić do skorzystania z prezentowanej oferty potrafią skutecznie do tego zniechęcić? Jak zatem tego uniknąć?

Dobrym sposobem na sprawdzenie, czy wymienionych błędów udało się uniknąć jest przeprowadzenie testu witryny. W tym celu należy skorzystać z pomocy kogoś, kogo nie można określić mianem zaawansowanego Internauty. Badania przeprowadzane przez instytucje, takie jak CBOS wykazują, że wielu Polaków nadal nie czuje się pewnie w świecie WWW. Zaledwie 56% posiada dostęp do Internetu w gospodarstwie domowym. Należy sprawdzić, ile czasu danej osobie zajmuje odnalezienie niezbędnych informacji, jakie są jej odczucia odnośnie witryny, czy bez większych trudności będzie umiała posługiwać się aplikacjami zawartymi na stronie.

Przeczytaj także: Jak wybrać drukarkę do małego biura?

Wyciągnięte wnioski warto wdrożyć jak najszybciej. Najłatwiejszym sposobem na zadbanie o jakoś strony WWW jest korzystanie z systemu zarządzania treścią, zwanego popularnie CMS. Umożliwia on szybkie wprowadzanie zmian na stronie, dzięki czemu można osobiście aktualizować zamieszczoną na witrynie ofertę. Dzięki braku konieczności znania języków programowania (np. HTML, PHP itp.), jego obsługa nie powinna nastręczać większych trudności każdemu, kto potrafi korzystać z popularnych edytorów tekstu. Narzędzie takie powinno być udostępnione wraz z oddanym do dyspozycji zamawiającego projektem.

Jednym z łatwiejszych sposobów stworzenia firmowego serwisu WWW jest skorzystanie z projektów stron dostępnych w modelu abonamentowym. Ich zaletą jest opieranie się na sprawdzonych wzorcach, co gwarantuje prawidłowe funkcjonowanie witryny. Ponadto usługodawcy udostępniają bogaty wybór gotowych rozwiązań, z których firma może wybrać najbardziej odpowiadający swoim potrzebom.

Bez względu na sposób pozyskania witryny i charakter przedsiębiorstwa, którego profil i oferta będą na niej przedstawione, należy pamiętać, że nadrzędnym zadaniem strony jest prezentowanie informacji. Jeżeli zostanie ono zepchnięte na dalszy plan, to może się to odbić na osiąganych wynikach. W związku z tym należy unikać elementów, które mogłyby przeszkadzać odbiorcy, czyli potencjalnemu klientowi w osiągnięciu celu, w jakim odwiedził witrynę. Jest nim przede wszystkim uzyskanie wyczerpującej i rzeczowej informacji w szybki i wygodny sposób. Jeżeli przedsiębiorstwo i twórca witryny będą o tym pamiętali, potencjalni klienci z pewnością to docenią.


reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Dorota Smoleńska

Dziennikarka, redaktor

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »