| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Sprzęt biurowy i sieci > Jak przedłużyć okres abonamentowy usług wirtualnych

Jak przedłużyć okres abonamentowy usług wirtualnych

Usługi wirtualne, tj. domena, serwer oraz projekt strony WWW, są niezbędne, aby firma mogła funkcjonować w Internecie. Ich nieprzerwane i bezproblemowe działanie warunkuje w dużej mierze atrakcyjność witryny dla odbiorcy. To natomiast w sposób bezpośredni przekłada się na liczbę odwiedzin serwisu, a więc i wyniki sprzedażowe firmy.

Domeny mogą być przedłużone w trakcie trwania całego okresu abonamentowego. W kwestii tej nie ma ograniczeń mówiących, że prolongata może być dokonana np. gdy do zakończenia ważności usługi pozostało nie więcej niż 60 dni. Dlatego nie warto z tym zwlekać, przedłużenia można dokonać nawet w tym samym dniu, w którym została aktywowana (najczęściej następuje to automatycznie po zaksięgowaniu przez rejestratora wpłaty na koncie). Domeny z grupy polskich (.pl, funkcjonalne oraz regionalne) mogą zostać przedłużone jedynie raz w trakcie trwania danego okresu abonamentowego. Ważność domen z rozszerzeniem globalnym może zostać przedłużona maksymalnie na 10 lat. Takich limitów nie ma w przypadku domen europejskich, które mogą być przedłużone na nieokreślony czas.

Wśród firm z sektora MSP najpopularniejszym rozwiązaniem jest serwer hostingowy lub wirtualny. Jest to wydzielona część fizycznego urządzenia, na którym znajduje się wiele współdzielonych kont hostingowych. Usługa ta świadczona jest zazwyczaj w oparciu o zasoby serwerowe, należące do danego usługodawcy i przygotowane przez niego rozporządzenia. Dlatego też w przypadku serwerów warunki wykorzystania oraz czas trwania okresu abonamentowego określane są przez każdego z hostingodawców. Okresem, na jaki jednorazowo zakupiona zostaje usługa może być zarówno jeden lub dwa miesiące, kwartał, jak i rok. Najkorzystniejszą opcją jest roczny okres abonamentowy, gdyż użytkownik nie musi pamiętać o częstym przedłużaniu usługi.
Wybierając serwer, warto sprawdzić, czy firma posiada własne Data Center (profesjonalny kompleks, w którym utrzymywana jest infrastruktura hostingowa), czy jest pośrednikiem. Korzystając z usług hostingodawcy, który posiada własne zasoby serwerowe, w przypadku przegapienia terminu wpłaty, istnieje możliwość poinformowania o zaistniałym fakcie Biura Obsługi Klienta – w rezultacie uniknąć zablokowania usługi na okres pomiędzy zakończeniem okresu abonamentowego a zaksięgowaniem zapłaty przez usługodawcę. Jest to bardzo ważne. W przypadku, gdy firma skorzysta z usług pośrednika, ten może nie mieć możliwości indywidualnego rozwiązania sytuacji wynikającej z nieopłacenia serwera. Zawieszenie funkcjonowania hostingu to automatyczne zablokowanie dostępu do strony WWW, plików zamieszczonych w ramach usługi oraz poczty e-mail. Może to całkowicie sparaliżować działanie przedsiębiorstwa. Nie działa firmowa witryna, nie możliwy jest także kontakt drogą elektroniczną. Osoby przesyłające wiadomości na adresy e-mail, utworzone w ramach serwera, mogą otrzymywać wiadomości z informacją, iż dany adres nie istnieje. W połączeniu z faktem, iż firmowy serwis nie działa, wiele osób może odnieść wrażenie, iż firma przestała funkcjonować.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia


Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Dariusz Rzeszotarski

Business Development Manager & UC Specialist, Jabra

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »