| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Sprzęt biurowy i sieci > CMS - jaki i dla kogo?

CMS - jaki i dla kogo?

Jedną z najważniejszych zalet systemów CMS to prostota obsługi która niesie za sobą oszczędność czasu i pieniędzy. Strona z systemem zarządzania treścią może być redagowana i aktualizowana niemal przez każdą osobę z firmy. Nie każdy system CMS jest taki sam. Jak więc dobrać odpowiedni system do wymagań konkretnej firmy? 

Prawda jest taka, że ilość systemów zarządzania treścią jest przeogromna, ilość dodatków do nich również olbrzymia, tak samo jak ilość możliwych zastosowań i konfiguracji. Po prostu każdy musi dobrać i dostosować odpowiedniego CMS’a do swoich potrzeb. Niektórzy mają szczególne wymagania i w takim przypadku ciężko ocenić czy jeden CMS będzie w stu procentach lepszy od innego. Oczywiście są wspólne aspekty takie jak sposób obsługi, rodzaj zastosowanego kodu, sposób wprowadzania danych itd.

Najlepszym rozwiązaniem jest napisanie od podstaw systemu dla konkretnej firmy z odpowiednimi i określonymi wymaganiami. W takim przypadku system zarządzania treścią będzie najlepszy, wyposażony we wszystkie potrzebne narzędzia i dodatki, a co za tym idzie bez zbędnych aplikacji, z których firma nie będzie korzystać. Niestety wykonanie systemu CMS od podstaw kosztuje i niektóre firmy decydują się na skorzystanie z darmowe systemu zarządzania treścią rezygnując z komfortowej konfiguracji na rzecz oszczędności

Zobacz również: Jak wrzucić w koszty komputer i drukarkę?

Bardzo wiele zależy również od charakteru strony. Przy wyborze odpowiedniego CMS’a należy przede wszystkim skupić się na tym, czego oczekujemy od gotowej strony internetowej czyli czy ma zawierać na przykład galerię zdjęć, moduł newslettera, rejestracji, księgi gości etc. Po określeniu takiej listy, najlepiej wybrać CMS który zawiera najwięcej z wybranych wcześniej funkcjonalności w standardzie. Owszem, istnieją różnego rodzaju dodatki i wtyczki, jednak różnie bywa z ich jakością i niezawodnością. Moduły „firmowe” są idealnie wpisane w kod CMS’a przez producenta i działają na pewno prawidłowo. Oprócz tego, warto się zastanowić nad tym, jak dana strona będzie wyglądać za rok lub kilka lat. Z biegiem czasu, po dodawaniu kolejnych aktualizacji treści, nowych artykułów, zdjęć etc., po jakimś czasie zarządzanie taką ilością informacji będzie nie lada wyczynem.

Warto również zapoznać się z gotowymi już stronami, które odpowiadają wizji naszej przyszłej strony, oraz z systemem CMS, na którym zostały zbudowane. Taki zabieg może oszczędzić nam wiele cennego czasu, prób i błędów. Oczywiście należy unikać systemów, które od dłuższego czasu nie są aktualizowane, a już przede wszystkim takich, w których aktualizacja zabezpieczeń ukazała się rok wcześniej.

Zobacz również: e-Firma - Notebook

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Radcy Prawnego Marta Jeleń

Kancelaria Radcy Prawnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »