| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Sprzęt biurowy i sieci > Jak funkcjonuje polski rynek call center

Jak funkcjonuje polski rynek call center

Polska jest w światowej czołówce outsourcingu, do którego należą m.in. usługi call center. Jesteśmy nie tylko liderem w Europie Środkowo - Wschodniej, lecz mamy także przewagę w globalnej klasyfikacji. Rynek call/contact center bez wątpienia rośnie.

Mówią o tym wszelkie dostępne analizy, świadczy - przybywanie nowych graczy i poszerzanie oferty przez dotychczasowych. Wartość rynku CC szacuje się na 500-900 mln złotych. W obszarze outsourcingu firmy wybierają Polskę ze względu na atrakcyjne położenie.

Nasz kraj postrzegany jest jako stabilny i rozwinięty. Co ciekawe, w najnowszym raporcie „50 Outsourcing Cities” Kraków znalazł się na 4. miejscu wśród państw Europy Środkowo - Wschodniej jako najlepsza lokalizacja do outsourcowania biznesu.

19,90 złFaktury 2014 - PDF

Co ma niemałe znaczenie dla inwestorów, w Polsce wciąż oferuje się wynagrodzenie niższe niż pracownikom w krajach zachodnich.

Zdolności językowe polskich pracowników są oceniane jako wyższe niż np. azjatyckich. Docenia się także kulturę obsługi klienta, zrozumienie jego potrzeb i zdolności komunikacyjne Polaków. 

Polecamy: Jak założyć własną firmę

Nasz kraj oferuje również możliwość korzystania z ulg podatkowych przy budowie centrum usługowego, co stanowi nie lada zachętę dla firm planujących biznes w Polsce. Niemałe znaczenie ma także duża ilość studentów i specjalistów wysokiej klasy, a więc potencjalnych pracowników call centers a wśród nich m.in. gałęzi związanych z pomocą techniczną, gdzie wymagana jest specjalistyczna wiedza. To wszystko powoduje, że Polska znajduje się w czołówce zainteresowania branży outsourcingowej i sektora CC.

Liczymy na rozwijający się rynek unified communications (komunikacji zintegrowanej), a także na ożywienie na rynku call center. Zauważyliśmy, że zarówno potencjalni, jak i dotychczasowi klienci już od ubiegłego, trudnego roku zwracają uwagę na wyniki ROI, czyli zwrotu z inwestycji po zakupie rozwiązań IT. Nie chodzi tu tylko o koszt konkretnego rozwiązania, ale bardziej o sumaryczny zysk, jaki może przynieść jego wprowadzenie.

Najważniejszym czynnikiem w procesie decyzyjnym są realne korzyści, które firma może zyskać po zakupie konkretnego sprzętu. Pragnąc wesprzeć przedsiębiorstwa w podejmowaniu rozsądnych z perspektywy finansowej decyzji wymyśliliśmy proste narzędzie - kalkulator ROI - które umieściliśmy na naszej stronie internetowej.

Wybierając konkretny zestaw słuchawkowy oraz poszczególne parametry np. czas telefonowania na dobę, użytkownik może obliczyć spodziewany ROI i otrzymuje szczegółowe informacje na temat oszczędności dziennych i rocznych.

Sądzimy, że zgodnie z naszymi dotychczasowymi obserwacjami z pierwszej połowy tego roku, 2010 rok będzie rokiem stabilnego rozwoju rynku call center, a wraz z nim branży outsourcingowej i dostawców sprzętu dla tego sektora.

Polecamy: serwis Leasing

Aktualizacja: 04.10.2010

Ekspert:

Dariusz Rzeszotarski

Business Development Manager & UC Specialist, Jabra

Źródło:

INFOR

Zdjęcia


Personel i Zarządzanie189,00 zł

POLECANE ARTYKUŁY

TERMINARZ

WRZ21
TydzieńPWŚCPSN
361234567
37891011121314
3815161718192021
3922232425262728
4029300102030405

Ostatnio na forum

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

Paweł Cymcyk

Menedżer Komunikacji Inwestycyjnej ING TFI S.A.

Zostań ekspertem Infor.pl »