| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Sprzęt biurowy i sieci > Jak funkcjonuje polski rynek call center

Jak funkcjonuje polski rynek call center

Polska jest w światowej czołówce outsourcingu, do którego należą m.in. usługi call center. Jesteśmy nie tylko liderem w Europie Środkowo - Wschodniej, lecz mamy także przewagę w globalnej klasyfikacji. Rynek call/contact center bez wątpienia rośnie.

Mówią o tym wszelkie dostępne analizy, świadczy - przybywanie nowych graczy i poszerzanie oferty przez dotychczasowych. Wartość rynku CC szacuje się na 500-900 mln złotych. W obszarze outsourcingu firmy wybierają Polskę ze względu na atrakcyjne położenie.

Nasz kraj postrzegany jest jako stabilny i rozwinięty. Co ciekawe, w najnowszym raporcie „50 Outsourcing Cities” Kraków znalazł się na 4. miejscu wśród państw Europy Środkowo - Wschodniej jako najlepsza lokalizacja do outsourcowania biznesu.

Co ma niemałe znaczenie dla inwestorów, w Polsce wciąż oferuje się wynagrodzenie niższe niż pracownikom w krajach zachodnich.

Zdolności językowe polskich pracowników są oceniane jako wyższe niż np. azjatyckich. Docenia się także kulturę obsługi klienta, zrozumienie jego potrzeb i zdolności komunikacyjne Polaków. 

Polecamy: Jak założyć własną firmę

Nasz kraj oferuje również możliwość korzystania z ulg podatkowych przy budowie centrum usługowego, co stanowi nie lada zachętę dla firm planujących biznes w Polsce. Niemałe znaczenie ma także duża ilość studentów i specjalistów wysokiej klasy, a więc potencjalnych pracowników call centers a wśród nich m.in. gałęzi związanych z pomocą techniczną, gdzie wymagana jest specjalistyczna wiedza. To wszystko powoduje, że Polska znajduje się w czołówce zainteresowania branży outsourcingowej i sektora CC.

Liczymy na rozwijający się rynek unified communications (komunikacji zintegrowanej), a także na ożywienie na rynku call center. Zauważyliśmy, że zarówno potencjalni, jak i dotychczasowi klienci już od ubiegłego, trudnego roku zwracają uwagę na wyniki ROI, czyli zwrotu z inwestycji po zakupie rozwiązań IT. Nie chodzi tu tylko o koszt konkretnego rozwiązania, ale bardziej o sumaryczny zysk, jaki może przynieść jego wprowadzenie.

Najważniejszym czynnikiem w procesie decyzyjnym są realne korzyści, które firma może zyskać po zakupie konkretnego sprzętu. Pragnąc wesprzeć przedsiębiorstwa w podejmowaniu rozsądnych z perspektywy finansowej decyzji wymyśliliśmy proste narzędzie - kalkulator ROI - które umieściliśmy na naszej stronie internetowej.

Wybierając konkretny zestaw słuchawkowy oraz poszczególne parametry np. czas telefonowania na dobę, użytkownik może obliczyć spodziewany ROI i otrzymuje szczegółowe informacje na temat oszczędności dziennych i rocznych.

Sądzimy, że zgodnie z naszymi dotychczasowymi obserwacjami z pierwszej połowy tego roku, 2010 rok będzie rokiem stabilnego rozwoju rynku call center, a wraz z nim branży outsourcingowej i dostawców sprzętu dla tego sektora.

Polecamy: serwis Leasing

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Ireneusz Matusiak

Radca Prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK