| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Sprzęt biurowy i sieci > Kanały komunikacji z klientem

Kanały komunikacji z klientem

Zapewnienie klientowi możliwości wyboru drogi komunikacji z firmą to atut świadczący o jej profesjonalizmie. Aspekt ten ma ogromne znaczenie w przypadku firm świadczących usługi wirtualne, gdzie ewentualne nieprawidłowości w działaniu domeny czy hostingu należy rozwiązywać jak najszybciej.

Właściwie nieograniczony dostęp do Internetu sprawił, że usługodawcy w trosce o wygodę swoich klientów oferują możliwość kontaktu za pomocą poczty elektronicznej. W firmach posiadających nowoczesne biuro obsługi, reakcja konsultantów na wiadomość e-mail wysłaną przez klienta jest rozpatrywana równie szybko, co np. odebranie przychodzącego połączenia telefonicznego. Tylko takie działanie może gwarantować usługobiorcy zadowolenie z wyboru firmy, w której jest Abonentem domeny. Internet to medium bardzo dynamiczne dlatego możliwość szybkiego dokonywania zmian, przeprowadzania transferów domen, jest bardzo ważne i wpływa na konkurencyjność firmy na rynku.

Coraz chętniej wykorzystywanym narzędziem komunikacji pomiędzy rejestratorem a klientem jest Livechat. Rozmowa odbywa się na zasadach bardzo podobnych do popularnych chat'ów. Jest to wygodna forma kontaktu, która zapewnia szybkość rozwiązania problemu, bądź dokonania zmian, zapewniając przy tym maksimum bezpieczeństwa. System Livechat to dobra alternatywa dla bardziej popularnych kontaktów telefonicznych. Po pierwsze, w razie niedyspozycji telefonu (np. rozładowana bateria) to właśnie Livechat jest najszybszym sposobem nawiązania rozmowy z konsultantem. Częstą sytuacją jest również brak możliwości rozmowy „na głos” ze względu na miejsce przebywania. W takich przypadkach Livechat jest najkorzystniejszym rozwiązaniem. Używanie tego systemu jest bardzo proste. Klient, który chce wydać dyspozycje dotyczące posiadanych usług nawiązuje rozmowę z konsultantem firmy, podczas której wpisuje swoje polecenia w okno rozmowy.

Polecamy: Programy dla firm

Wybierając usługodawcę warto również sprawdzić, czy firma ta zapewnia swoim klientom możliwość kontaktu osobistego w biurze. Korzystna może okazać się wiedza na temat lokalizacji biura obsługi pod względem możliwości dojazdu. Siedziba firmy położona w centrum miasta gwarantuje łatwość odnalezienia placówki oraz większą wygodę dotarcia do niej np. komunikacją miejską.
Decydując się na skorzystanie z usług firmy oferującej rejestrację domen, bądź hosting serwerów należy wiedzieć, czy można się z nią skontaktować za pomocą tradycyjnej poczty, bądź faksu. To bardzo ważny aspekt, szczególnie dla klientów, którym zależy na pełnym bezpieczeństwie np. zmiany Abonenta domeny, czyli na cesji w pełni sformalizowanej. Proces ten powiązany jest z wysłaniem przez klientów do rejestratora odpowiednich dokumentów (podpisanych i opieczętowanych) w wydrukowanej wersji. Dzięki temu rejestrator ma pewność, że cesja domeny nie jest przeprowadzana przez osoby niepowołane, a zainteresowane strony unikają jakiegokolwiek ryzyka utraty domeny.

Wybór rejestratora oraz hostingodawcy nie może być przypadkowy. Usługi wirtualne są obecnie jednymi z najważniejszych narzędzi marketingowych w rękach firm, dlatego usługodawca powinien gwarantować ich pełne bezpieczeństwo oraz oferować szybką pomoc w razie wystąpienia problemów. Wybierając dostawcę usług nie zawsze należy kierować się wyłącznie cennikiem. Najważniejszym aspektem powinna być jakość obsługi klienta.

Autor: Katarzyna Sekunda - Piszczek – Dyrektor ds. Obsługi Klienta w NetArt

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Michał Dankowski

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »