| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Sprzęt biurowy i sieci > Dlaczego poprawność danych abonenta domeny jest tak ważna

Dlaczego poprawność danych abonenta domeny jest tak ważna

Rejestracja domeny trwa bardzo krótko. Wystarczy wybrać odpowiednią nazwę, sprawdzić czy jest wolna i dokonać rejestracji. Ale podczas rejestracji domeny przedsiębiorstwa często popełniają błędy, które mogą rzutować na funkcjonowanie oraz zarządzanie usługą.

Abonent domeny to podmiot (firma lub osoba fizyczna), na rzecz którego zarejestrowana jest domena i którego dane zostały podane w zgłoszeniu. Rejestracja dokonywana jest na okres abonamentowy, który np. w przypadku domeny polskiej wynosi rok. Abonent w trakcie trwania tego okresu może w pełni dysponować domeną. Aby jednak prawo podmiotu do domeny było jednoznaczne i niepodważalne to dane Abonenta podane w procesie rejestracji domeny powinny być pełne, prawdziwe i aktualne.

Dane podane w procesie rejestracji domeny polskiej zamieszczone są w bazie WHOIS operatora domeny, czyli Naukowej Akademickiej Sieci Komputerowej (w skrócie NASK). Wpisując nazwę domeny w wyszukiwarkę na stronie www.whois.pl, każdy może uzyskać informację na temat delegacji domeny, a także poznać dane Abonenta, o ile są udostępnione. Dane przedsiębiorstw, które rejestrują domeny są zawsze jawne. Osoby fizyczne podczas rejestracji domeny mogą wyrazić zgodę na publikację danych, bądź zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych, odmówić. W przypadku odmowy dane personalne są ukryte, a w informacjach na temat domeny widnieje adnotacja, że dane Abonenta są niedostępne.

Bardzo ważna w procesie rejestracji domeny jest poprawność danych Abonenta.

Niestety często przedsiębiorstwa nie przykładają do tego należytej wagi. W pośpiechu rejestrując domenę, podają nieprawidłowe, niepełne lub nie do końca prawdziwe dane. Podczas rejestracji warto więc zwrócić uwagę, czy nazwa Abonenta to pełna nazwa firmy. Nawet jeśli przedsiębiorstwo zamiennie z pełną nazwą używa skrótu, to podczas rejestracji domeny powinno wprowadzić nazwę taką samą jak na dokumentach rejestracyjnych firmy (na zaświadczeniu o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, w wyciągu z KRS).

Przeczytaj także: Jak stworzyć firmową stronę WWW

Podobnie jest z adresem przedsiębiorstwa, w danych Abonenta należy podać adres, na który firma jest zarejestrowana. Zdarza się natomiast, że zamiast niego firmy błędnie wpisują adres korespondencyjny lub adres aktualnej siedziby. Istotne w trakcie rejestracji domeny jest także podanie prawidłowego, zgodnego z zaświadczeniem o jego nadaniu, numeru REGON. Jeśli firma pomyli się w jego wprowadzaniu, sprostowanie może okazać się czasochłonne i trudne do przeprowadzenia.

Podczas rejestracji domeny warto zwrócić uwagę, by podawane dane kontaktowe (numer telefonu oraz adres e-mail) były aktualne. Często firmy podają ogólne dane np. numer telefonu do sekretariatu lub adres poczty elektronicznej biura obsługi klienta. Warto zastanowić się nad podaniem kontaktu do konkretnej osoby, która administruje domeną lub do właściciela firmy.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Magdalena Sikora

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »