| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Sprzęt biurowy i sieci > W jaki sposób sprzedać domenę na rynku wtórnym - krok po kroku

W jaki sposób sprzedać domenę na rynku wtórnym - krok po kroku

Czy wiesz gdzie i w jaki sposób można sprzedać domenę, oraz ile realnie może być ona warta. Wiedza na temat rynku wtórnego domen oraz przeprowadzanych na nim transakcji jest niezwykle ważna, aby inwestując w adres internetowy nie stracić, a zyskać. Przeczytaj koniecznie!

Innym sposobem może być zaparkowanie adresu w jednym z systemów reklamowych, np. Sedo. W tym przypadku domena prowadzi do witryny zawierającej linki sponsorowane, których część zazwyczaj nawiązuje tematyką do adresu WWW. Z jednej strony jest to korzystne rozwiązanie, gdyż właściciel usługi zarabia na generowanym przez nią ruchu. Jednak z drugiej strony, zainteresowani przedsiębiorcy mogą zrezygnować z zakupu domeny, aby ich firmowy serwis nie był kojarzony z treściami, do których w przeszłości prowadził adres WWW.

Wystawiając domenę na sprzedaż możliwe jest określenie, w jakim trybie sprzedawana ma być usługa. Jedną z podstawowych form jest klasyczna aukcja internetowa. Wystawiona usługa licytowana jest przez określony czas, a po jego upływie wygrywa najwyższa oferta. W przypadku tej opcji, sprzedający ma możliwość ustalenia ceny minimalnej za wystawioną usługę. Inną możliwością jest wystawienie adresu jedynie w trybie „Kup teraz”. Osoby zainteresowane mogą wtedy nabyć domenę za określoną z góry przez sprzedającego kwotę. Korzystnym aspektem tej opcji dla kupującego jest fakt, iż po wybraniu opcji „Kup teraz” nikt inny nie ma możliwości nabycia adresu, czy (jak w przypadku aukcji) przebicia kwoty. Natomiast dla sprzedającego zaletą jest to, iż nie będzie musiał oddać usługi po zaniżonej cenie, jeżeli za takową zostałaby wylicytowana.

W przypadku sprzedaży domeny w ogólnym serwisie aukcyjnym, należy pamiętać o tym, aby ofertę umieścić w adekwatnej kategorii. W innym przypadku, pomimo atrakcyjności oferowanego adresu, może on nie zostać odnaleziony przez osoby chcące zakupić domenę. Problemu tego uniknąć można wybierając wyspecjalizowaną platformę. Podczas wystawiania w nich usługi, Abonent określa kategorię, do której należy dany adres. Często podgrupy dzielone są tematycznie oraz pod względem budowy (np. domeny jednowyrazowe, z użyciem znaków diakrytycznych).

Polecamy dział e-sklep

Kolejnym aspektem związanym z wystawieniem domeny na aukcji jest określenie jej przybliżonej wartości. Jest to bardzo istotne zarówno w przypadku, gdy adres WWW wystawiany jest w formie „Kup teraz”, jak i na aukcji. Zdefiniowanie pożądanej kwoty eliminuje możliwość wystąpienia sytuacji, gdy domena wylicytowana zostałaby za niewielką sumę, nieadekwatną do tego, ile realnie warta jest usługa.

W określeniu przybliżonej wartości może pomóc analiza ofert znajdujących się w giełdach domen oraz transakcji zawieranych w ostatnich latach. Największe sumy za sprzedaż osiągają adresy WWW generyczne, zawierające popularne słowo kluczowe, związane z daną branżą – np. kino.pl, historia.pl czy wspomniany wcześniej – lekarze.pl. Wysoko notowane są domeny krótkie i jednowyrazowe, zazwyczaj w mianowniku l. pojedynczej i l. mnogiej. W ostatnim czasie na wartości zyskują domeny zawierające słowa, będące czasownikami w trybie rozkazującym.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

CEKOL

Producent chemii budowlanej.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »