| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Sprzęt biurowy i sieci > Jakie powinny być słuchawki dla call center

Jakie powinny być słuchawki dla call center

Wybór zestawów słuchawkowych do firmy powinien opierać się na analizie potrzeb zarówno pracownika, jak i pracodawcy. Komplety, które nie posiadają blokad przed przekroczeniem granicznych progów dźwięku stanowią zagrożenie dla pracownika.

Profesjonalne zestawy słuchawkowe to jeden z niezbędnych elementów wyposażenia każdego call center. Obecnie na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań tego typu. Nie wszystkie jednak spełniają surowe normy bezpieczeństwa i jakości. Na co zatem zwrócić uwagę przy wyborze zestawów słuchawkowych dla nowoczesnego biura czy call center?

Istnieje kilka kluczowych funkcji i cech, które powinny spełniać takie profesjonalne zestawy słuchawkowe. Należy do nich zaliczyć: wytrzymałość, jakość dźwięku, wagę, ale przede wszystkim komfort użytkowania i bezpieczeństwo akustyczne. Pracownicy call center powinni mieć zapewniony sprzęt, który spełnia wszystkie powyższe wymagania. Wpływa to na ich komfort pracy, a to przekłada się na wyższą wydajność i wyższy poziom świadczonych usług. 

Porównaj: Sprzęt komputerowy

Przy podejmowaniu decyzji o zakupie zestawów słuchawkowych powinno się również zwrócić uwagę na potrzeby konkretnego call center. Należy również przemyśleć, czy słuchawka będzie funkcjonować jedynie z telefonią stacjonarną, czy też w przyszłości przydałaby się możliwość używania jej wykorzystując oprogramowanie typu softphone.

Zatrzymajmy się jednak przy bezpieczeństwie akustycznym i ochronie słuchu przed nagłymi skokami poziomu dźwięków w słuchawce. Zgodnie z dyrektywą Unii Europejskiej dotyczącą poziomu hałasu w miejscu pracy, właściciele call center są obecnie prawnie zobowiązani do udostępnienia środków ochrony przed hałasem w przypadku, gdy ciśnienie akustyczne, na jakie narażony jest pracownik w ciągu dnia, wynosi 80dB.

Jeśli średnie ciśnienie akustyczne w ciągu dnia lub tygodnia wynosi 85dB, lub gdy szczytowe ciśnienie akustyczne przekracza 137dB pracodawca jest zobowiązany podjąć kroki w celu jego obniżenia. Dyrektywa w tym zakresie została wprowadzona w kwietniu 2006 roku.

Przeczytaj także: Zapobieganie chorobom zawodowym (art. 227)

Coraz więcej producentów słuchawek oferuje ciekawe rozwiązanie w tym zakresie. Dzięki najnowszym innowacjom, zestawy słuchawkowe zapewniają ograniczenie niebezpiecznego poziomu dźwięków. W przypadku przekroczenia poziomu 118dB technologie gwarantują automatyczne odcięcie dźwięku. Dzięki temu pracownicy call center nigdy nie są narażeni na graniczną wartość 137dB. Możliwe jest również obniżenie wartości ciśnienia, przy której następuje odcięcie dźwięku, do poziomu 85dB.

Podsumowując, przy wyborze zestawów słuchawkowych do call center warto zrobić dokładne rozeznanie na rynku i dokonać takiego wyboru, który spełni nie tylko oczekiwania cenowe pracodawcy, ale również zagwarantuje komfort i bezpieczeństwo pracownikom, których praca polega na wielogodzinnych rozmowach telefonicznych. Dzięki coraz bogatszej ofercie producentów nie powinniśmy mieć problemu w dopasowaniu słuchawek dla potrzeb naszej firmy.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Profesjonalny Wywiad Gospodarczy „Skarbiec” Sp. z o.o.

Profesjonalny Wywiad Gospodarczy „Skarbiec” Sp. z o.o. – spółka zależna Kancelarii Prawnej Skarbiec R. Nogacki Sp.K. specjalizuje się w rozwiązaniach z zakresu szeroko rozumianego wywiadu i kontrwywiadu biznesowego skierowanych głównie do średnich i dużych firm.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »