| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Sprzęt biurowy i sieci > Jaki wybrać serwer dla firmowej strony WWW

Jaki wybrać serwer dla firmowej strony WWW

Przedsiębiorcy przed wyborem serwera dla firmowej strony WWW, powinni skupić się na takich elementach jak powierzchnia dyskowa, transfer, liczba kont e-mail, czy baz danych możliwych do utworzenia w ramach serwera.

Odpowiedni dobór serwera do potrzeb serwisu jest niezwykle istotny – warunkuje stabilne funkcjonowanie witryny. Dlatego warto poświęcić czas i uwagę na analizę kwestii związanych z usługą. 

Co to jest powierzchnia dyskowa

Powierzchnia dyskowa to ilość danych, które można zamieścić na serwerze. W ramach przestrzeni serwera mogą zostać zamieszczone zarówno elementy konieczne do stworzenia i funkcjonowania strony WWW, jak i bazy danych czy konta pocztowe pracowników firmy. W zależności od zawartości serwisu, firma będzie potrzebowała usługi hostingowej o wyższej lub niższej wartości powierzchni dyskowej.

Wybierając hosting należy zwrócić uwagę, czy powierzchnią serwera można dysponować dowolnie. Jest to niezwykle istotne, gdyż pozwala dostosować podział przestrzeni do potrzeb przedsiębiorstwa. Niektóre firmy bowiem decydują się na bardziej rozbudowaną stronę WWW, dla innych natomiast priorytetową kwestią jest kontakt z klientem za pośrednictwem poczty e-mail. 

Polecamy: Domena dla przedsiębiorstwa

Transfer danych i liczba domen

Równie istotną cechą co powierzchnia dyskowa, jest transfer. Jest to ilość danych, które mogą zostać przesłane do i z serwera w określonym czasie. W przypadku transferu niezwykle istotną kwestią jest to, w jakim systemie jest on rozliczany. Najczęściej dokonuje się tego w skali roku – jest to najkorzystniejsze dla klientów rozwiązanie.

Zdarza się jednak, że hostingodawca podaje roczną wartość transferu, jednak klientów rozlicza miesięcznie. Jednocześnie – niewykorzystana ilość danych, które można przesłać nie przechodzi na kolejny miesiąc. Jest to sytuacja, w której straty ponosi klient. Szczególnie jeżeli odwiedzalność firmowej strony WWW jest zależna od okresu w roku. Zmienia się ona w zależności od sezonu lub np. przeprowadzanych przez przedsiębiorstwo akcji promocyjnych. Dlatego, gdy transfer rozliczany jest miesięcznie, a nie rocznie – istnieje duże prawdopodobieństwo, że firma mogłaby przekroczyć go w niektórych miesiącach lub nie wykorzystać w pozostałych.

Polecamy: Reklama w Internecie

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Dębska

Prawnik i menadżer LexOmni.pl

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »