| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Reklama w Internecie > Sprzedaż przez internet - marketing ukierunkowany na kobiety

Sprzedaż przez internet - marketing ukierunkowany na kobiety

Obecnie w Polsce z sieci internetowej korzysta 24,82 mln użytkowników, z czego 10,98 mln to kobiety. Połowa internautek wykorzystuje sieć, by dowiedzieć się więcej o markach i cenach, a jedna trzecia – by dokonać zakupu ulubionego produktu kosmetycznego. Dokonując sprzedaży przez internet, na pewno warto prowadzić marketing online ukierunkowany na kobiety.

Marketing dla kobiet stał się faktem

Dziś kobiety kontrolują wydatki konsumenckie o wartości 20 bilionów dolarów, a do 2028 roku – przejmą 75 proc. całości tego budżetu (dane Ernst&Young). Jest więc o co walczyć, choć tak samo w przypadku sklepów stacjonarnych, jak i internetowych, dokonywany przez panie wybór miejsca zakupów rzadko jest przypadkowy. Jak podają eksperci z platformy DwieSzpilki.pl, dla współczesnej, sfeminizowanej kobiety ważna jest zarówno znajomość danej marki, jak i forma, treść oraz stopień dopasowania prowadzonej kampanii reklamowej do jej specyficznych oczekiwań wynikających z płci.

Kampanie w czasie rzeczywistym to przyszłość marketingu

Ważne!

92 proc. pań zapamiętuje tylko te przekazy reklamowe, które pokazują pozytywny wizerunek kobiety, a 52 proc. podejmuje na ich podstawie konkretne decyzje zakupowe. Kobiety pytane, czego oczekują od promujących się marek, w 43 proc. przypadków odpowiadają, że wsparcia w realizowaniu potrzeb oraz szacunku. 2/3 pań wyraża też przekonanie, że każda firma, niezależnie od branży, jest w stanie posługiwać się formą przekazu ukierunkowaną wyłącznie na kobiety i ich potrzeby (badanie She Knows przeprowadzone pod koniec 2014 r.).

Jak kupuje kobieta?

Zwróćmy uwagę, że w Polsce jest 24,82 mln internautów, z blisko połowa to kobiety (dane Megapanel PBI/Gemius z 2015 r.). Część z nich wykorzystuje internet, by dokonać faktycznych zakupów, a część – by dowiedzieć się więcej na temat produktu i cen, przed wizytą w sklepie stacjonarnym.

Gdy kobiety kupują przez internet, 74,1 proc. najpierw sprawdza opinie o e-sklepie. 50 proc. dokonuje faktycznego zakupu w miejscu, które wzbudza zaufanie (np. oferując system bezpiecznych płatności), a co trzecia konsumentka na stronie, która wykazuje się przyjaznym układem, wyglądem i odpowiednią czytelnością. To dane płynące z raportu przygotowanego przez SW Research w 2015 r.

Internet narzędziem wspierającym sprzedaż

Rabaty, zniżki i okazje

Kobiety to prawdziwe „łowczynie” okazji. Lubią zakupy, wykazując wyjątkową dociekliwość przy wyszukiwaniu nie tylko interesujących produktów i usług, ale także dobrych ofert. Najczęstszymi promocjami, z których korzystają to zniżki cenowe na odzież, obuwie, ulubione kosmetyki (aż 40 proc.) oraz książki (zgodnie z badaniami czytelnictwa z 2014 r., przeprowadzonymi przez TNS Polska dla Biblioteki Narodowej, to kobiety częściej niż mężczyźni są klientkami księgarni). Kupujące panie zainteresowane są także promocjami na usługi w salonach piękności oraz w branży travel, w tym zniżkami na bilety w przypadku transportu kolejowego i autobusowego.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Russell Bedford Poland Sp. z o.o.

Grupa doradcza Russell Bedford jest członkiem międzynarodowej sieci niezależnych firm doradczych Russell Bedford International, zrzeszających prawników, audytorów, doradców podatkowych, księgowych, finansistów oraz doradców biznesowych. Russell Bedford doradza klientom w ponad 90 krajach na całym świecie. Grupa posiada ponad 290 biur i zatrudnia ok. 7.000 profesjonalnych doradców.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK