| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Reklama w Internecie > Jak zbadać skuteczność content marketingu? – Poradnik

Jak zbadać skuteczność content marketingu? – Poradnik

Mówiąc wprost – jeśli nie mierzysz wyników osiąganych z przeprowadzanych kampanii, nie zajmujesz się marketingiem. Produkowanie artykułów blogowych i infografik bez wcześniej wyznaczonych celów biznesowych nie ma większego sensu. Twoja praca jako marketera i twórcy treści polega na pokazaniu szefowi uzyskanych dochodów – nie ruchu na stronie, nie linków, tylko twardej gotówki. W tym artykule dowiesz się, jak zacząć efektywnie mierzyć wysiłki związane z marketingiem treści.

Koszt pozyskania nowego klienta = Koszt przeznaczony na marketing (np. koszt PPC, email marketing, publikacja nowych treści, aktywność w mediach społecznościowych) / Liczba pozyskanych klientów

Dla przykładu, jeśli publikacja artykułów w danym miesiącu kosztowała 1200 zł, a udało Ci się dzięki nim przyciągnąć czterech nowych klientów, koszt pozyskania nowego klienta wynosi 300 zł. Wskaźnik ten możesz optymalizować i sprawdzać w zależności od kanału marketingowego. Dzięki zastosowaniu takiego podejścia będziesz wiedzieć dokładnie, na czym się skupić i jak mierzyć działalność związaną z marketingiem treści.

Zobacz: Odpowiedzialność przedsiębiorcy za wady fizyczne po 25 grudnia 2014 r.

Mierzenie content marketingu wcale nie musi być trudne. Wymaga ono dokładnego przemyślenia sytuacji, wykorzystania najlepszych kanałów marketingowych i inteligentnych wskaźników. Teraz wiesz już, jak możesz udowodnić prawdziwą skuteczność publikowanych przez Ciebie treści oraz tego, jak przyczyniają się one do zwiększenia zysków firmy.

Co o tym myślisz? Czy znasz inne sposoby na mierzenie skuteczności marketingu treści? Zachęcam do komentowania.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Autor: Marta Madelska - Specjalista ds. Marketingu Grupa TENSE

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Wicha-Gajek

Koordynator ds. Marketingu i PR Fundacji Rozwoju Przedsiębiorczości "Twój StartUp"

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK