| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Reklama w Internecie > Cztery kluczowe elementy strategii marketingowej w social media

Cztery kluczowe elementy strategii marketingowej w social media

Potrzebujesz pomocy w zaplanowaniu strategii działania w mediach społecznościowych? Wiesz, jakie elementy w najwyższym stopniu wpływają na sukces? Twoją strategią powinny kierować przede wszystkim cele biznesowe i specyficzne zamierzenia, które pomogą jednocześnie w nawiązaniu kontaktów z potencjalnymi klientami. Na podstawie tego artykułu dowiesz się wszystkiego co niezbędne przy tworzeniu skutecznej strategii social media, którą wprowadzisz w życie już od pierwszego dnia.

1. Zidentyfikuj cele biznesowe

Każdy element strategii social media powinien służyć wcześniej wyznaczonym celom biznesowym. Nie możesz iść na przód, nie wiedząc, co w ostateczności pragniesz osiągnąć. Przyjrzyj się dokładnie ogólnym potrzebom firmy i zdecyduj, w jaki sposób wykorzystasz social media do ich zaspokojenia.

Z pewnością przyjdą Ci na myśl również bardziej personalne cele. Powinieneś jednak skupić się przede wszystkim na planach, będących podstawą każdej strategii biznesowej, m.in. zwiększaniu poziomu świadomości marki, utrzymywaniu obecnych klientów i obniżaniu kosztów marketingowych.

Na samym początku, sugeruję skupić się na dwóch celach głównych i dwóch pobocznych (najlepiej działać z planami nie dłuższymi niż 90 dni). Wyznaczanie zbyt wielu misji może doprowadzić do dystrakcji.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

2. Wyznacz specyficzne cele marketingowe

Cele nie okażą się zbyt przydatne, jeśli nie określisz specyficznych parametrów, umożliwiających mierzenie uzyskiwanych wyników marketingowych. Dla przykładu, jeśli jednym z podstawowych założeń jest przyciągnięcie większej liczby potencjalnych klientów oraz zwiększenie sprzedaży. Dokładnie zastanów się, ilu klientów i jaki poziom sprzedaży będzie świadczył o osiągnięciu rzeczywistego sukcesu?

Cele marketingowe definiują jak przejść z punktu A (nieosiągnięty cel) do punktu B (skutecznie osiągnięty cel). Do ich wyznaczania możesz zastosować starą, dobrą regułę SMART. Spraw, aby były specyficzne, mierzalne, ambitne, realistyczne i ograniczone czasowo.

Wykorzystując wcześniejszy przykład, jeśli Twoim celem jest przyciągnięcie potencjalnych klientów i zwiększenie sprzedaży, specyficznym zamierzeniem mogłoby być „zwiększenie średniej, miesięcznej liczby potencjalnych klientów o 50% do końca 2014 roku”. Aby sprawdzić, czy jesteś na dobrej drodze, wybierz najlepsze narzędzia analityczne, które pomogą Ci w mierzeniu postępów (cele konwersji w Google Analytics mogą się tu okazać szczególnie przydatne).

Jak rozwinąć firmę w sieci?

Wytyczanie zbyt ambitnych celów nie jest zazwyczaj najlepszym pomysłem. Jeśli wyznaczysz zadanie zwiększenia sprzedaży o 300% w ciągu jednego roku, istnieją bardzo niskie szanse, że uda Ci się je zrealizować (chociaż w przypadku aplikacji mobilnych lub rozwiązań IT, jest to jak najbardziej możliwe). Określ cele, które będziesz w stanie osiągnąć, posiadając dostępne zasoby.

Jeśli pragniesz, aby założenia zyskały poparcie ze strony zarządu, upewnij się, że są one zgodne z ogólnym koncepcjami biznesowymi firmy. Cele marketingowe powinny też mieścić się w specyficznie określonym przedziale czasowym. Kiedy planujesz je osiągnąć? Następnego miesiąca? Pod koniec tego roku?

Cel zwiększenia liczby potencjalnych klientów o 50% może i jest specyficzny, mierzalny, osiągalny i realistyczny, ale jeśli nie wyznaczysz końcowej daty jego osiągnięcia, dostępne zasoby zostaną rozproszone, a cały zespół będzie miał mniejszą motywację.

Marketing treści – najskuteczniejsze metody i taktyki

3. Zidentyfikuj idealnych klientów

Jeśli na firmowych profilach social media nie widać zbyt wiele zaangażowania ze strony użytkowników, dzieje się tak zazwyczaj dlatego, że nie wyznaczono profilu idealnego klienta.

Profile klientów (lub "Buyer personas") pomagają w targetowaniu odpowiednich osób, we właściwych miejscach, w odpowiednim czasie, używając skutecznych przekazów marketingowych.  Kiedy znasz wiek, zawód, przychód, zainteresowania, potrzeby, problemy, przeszkody, nawyki, preferencje, motywacje i obiekcje ludzi, z którymi się komunikujesz, możesz targetować i komunikować się z nimi za pomocą social media, taniej i skuteczniej niż w przypadku jakiegokolwiek innego medium.

Im więcej specyfiki w wyznaczaniu profilu klienta, tym więcej konwersji uda Ci się zyskać za pomocą każdego kolejnego kanału, jaki wykorzystujesz do promocji firmy.

Czy e-sklep może powołać się na błąd?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Łukasz Żur

Menedżer produktu w nazwa.pl

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »