| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Reklama w Internecie > Jak stworzyć skuteczny proces marketingowy social media?

Jak stworzyć skuteczny proces marketingowy social media?

Czy szukasz nowych sposobów na pozyskanie klientów za pomocą kanałów social media? Czy znasz proces zakupowy przez który przechodzą klienci zanim zakupią Twój produkt lub usługę? Zebranie rzeszy lojalnych fanów to ważny element praktycznie każdej kampanii prowadzonej w mediach społecznościowych. Prawdziwym celem działań powinno być jednak zachęcenie użytkowników do podjęcia akcji i stania się prawdziwymi klientami firmy. Aby to uczynić, należy stworzyć skuteczny lejek marketingowy, koncentrując się tylko na wybranych platformach społecznościowych.

Poniżej znajduje się krótki opis popularnych narzędzi social media i związanych z nimi funkcji:

Budowanie świadomości marki i oferty:

  • Reklamy na Facebooku
  • Reklamy na Twitterze
  • Reklamy na Youtube

Ponowny kontakt z ofertą i zaangażowanie (polubienia, dzielenie się wpisami, komentarze itd.):

  • Baza fanów na Facebooku
  • Liczba obserwujących na Twitterze
  • Kampanie retargetingowe
  • Subskrybenci e-mail
  • Liczba obserwujących na Google+

Sprzedaż:

  • Bezpośrednie kampanie e-mail
  • Reklamy w wynikach wyszukiwania
  • Optymalizacja landing page

Jak widzisz, wiele kanałów marketingowych może pełnić dwojaką funkcję (dla przykładu – Facebook służy zarówno do budowania rzeszy fanów jak i do reklamy PPC). Wszystkie te funkcje powinny wspierać się nawzajem aby prowadzić do ostatecznego celu – sprzedaży produktów lub usług.

Proces marketingowy powinien być stabilny i elastyczny zarazem. Jeśli Twoja firma bardziej dba o e-mail marketing niż od liczbę fanów, dostosuj swoje podejście tak aby lepiej służyć celom przedsiębiorstwa.

Dla przykładu, zamiast używać reklam na Facebooku aby zwiększyć widoczność marki i pozyskać fanów, możesz od razu przejść do kampanii reklamowej skierowanej na budowanie listy mailingowej. Stwórz reklamę która poprowadzi potencjalnych klientów na zoptymalizowaną stronę sprzedażową zachęcającą do podzielenia się adresem e-mail (w zamian za dostęp do wartościowych informacji lub możliwość pobrania aplikacji).

Siedem mitów dotyczących landing page

Podsumowanie

Pamiętaj, że klienci oczekują zazwyczaj większej ilości informacji zanim podejmą decyzję zakupową (chyba, że mamy do czynienia z niektórymi branżami gdzie proces decyzyjny jest prostszy). Strategia "hard sell" staje się coraz mniej skuteczna i nie prowadzi do budowania długotrwałych relacji.

Zwróć uwagę na to jakich kanałów social media najczęściej używają Twoi klienci i wykorzystaj je do zbudowania skutecznego procesu marketingowego. Stwórz lejek umożliwiający przyciągnięcie uwagi klientów na różnych poziomach zainteresowania ofertą. Dopasowuj podejście, mając na uwadze zmieniające się potrzeby odbiorców i nigdy nie zapominaj, że ostatecznym celem każdej kampanii jest doprowadzenie do zwiększenia sprzedaży!

Obowiązki informacyjne e-przedsiębiorcy

Co o tym myślisz? Na jakich kanałach komunikacji opierasz swój proces marketingowy? Podziel się opinią w sekcji komentarzy.

Autor: Grupa Tense.pl

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Mateusz Ostrowski

Analityk rynku produktów bankowych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »