| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Reklama w Internecie > Optymalizacja działań w kanałach social media

Optymalizacja działań w kanałach social media

Słowo „optymalizacja” kojarzy się wielu ludziom ze skomplikowanymi obliczeniami matematycznymi i analizą danych. Okazuje się jednak, że sposoby optymalizacji działań marketingowych na podstawowym poziomie są całkiem łatwe. Wszystko polega na stopniowej poprawie uzyskiwanych wyników. Zastosowanie procesu optymalizacji wymaga racjonalnego spojrzenia na obecną sytuację i następnie - poprzez eksperymentowanie i analizę - opracowanie sposobów na to jak zastosować lepsze podejście.

Jednym z najważniejszych kanałów marketingowych w Internecie są aktualnie media społecznościowe. Działania prowadzone na Facebooku, Twitterze, Linkedin, Google+ oraz pozostałych portalach, mogą doprowadzić do zwiększenia ruchu na stronie, pozyskiwania potencjalnych klientów i wzbudzenia zainteresowania ze strony odbiorców.

Poniżej znajdziesz kilka ciekawych pomysłów, które możesz wykorzystać do optymalizacji kanałów social media.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Zapisz się na nasz newsletter

Używaj grafiki i zdjęć o odpowiedniej rozdzielczości

Jeśli nie zwracasz uwagi na rozdzielczość zdjęć publikowanych w social media, może okazać się, że będą one zniekształcone lub niepotrzebnie przycięte. Sytuację taką można zazwyczaj zaobserwować w przypadku zdjęć które znajdują się w nagłówkach profili na poszczególnych portalach.

Aby upewnić się, że Twoje profile na social media odzwierciedlają wizerunek marki w najlepszy możliwy sposób, postaraj się stosować grafiki o rozdzielczości (w pikselach) rekomendowanej przez poszczególne kanały social media. Poniżej znajduje się lista rozdzielczości dla Facebooka, Twittera, Linkedin, Google+, Pinterest oraz Youtube. Pierwsza liczba oznacza szerokość, druga wysokość.

Facebook w marketingu business-to-business

  • Facebook

Zdjęcie w tle: 851 x 315

Zdjęcie profilowe: 160 x 160 (załaduj w rozdzielczości 180 x 180)

Ikony aplikacji: 111 x 74

Oś czasu: 504 x wysokość obojętna (zdjęcie), 484 x 252 (link)

  • Twitter

Zdjęcie w tle: 1252 x 626, 1500 x 500 (po zmianie designu)

Zdjęcie profilowe: 250 x 250

Zdjęcie zawarte we wpisie: 1024 x 512

  • LinkedIn

Zdjęcie banerowe: 624 x 220

Logo: 100 x 60

Zdjęcie z linkiem do strony: 100 x 100

  • Google+

Zdjęcie w tle: 1010 x 608 (zalecane), 480 x 270 (minimalne), 2120 x 1192 (maksymalne)

Zdjęcie profilowe: 250 x 250

Zdjęcie zawarte we wpisie: Proporcje 4:3, (minimalnie 800 x 600)

  • Pinterest

Okładka: 217 x 147

Miniatura zdjęcia: 51 x 51

  • YouTube

Zdjęcie banerowe: 2560 x 423 (desktop), 1546 x 423 (urządzenia mobilne)

Siedem mitów dotyczących landing page

Testuj regularność umieszczania nowych wpisów

Specjaliści ds. marketingu przeprowadzili wiele testów, aby przekonać się kiedy jest najlepszy czas na umieszczanie nowych wpisów. Okazuje się, że dla Facebooka, publikacja raz na dwa dni przynosi zazwyczaj największą liczbę polubień. Jeśli chodzi o Twitter, 1 do 4 wpisów każdej godziny jest najlepszą strategią (biorąc pod uwagę średni wskaźnik CTR linków zawartych w tweetach). Zalecenia te mogą stanowić znakomity punkt startu. Pamiętaj jednak, że idealna częstotliwość umieszczania nowych wpisów zależy od tego jakie są wymagania specyficznej grupy odbiorców z którą się komunikujesz. Dla przykładu, jeśli większość obserwatorów konta na Tweeterze widzi ok. 20 nowych tweetów każdej godziny, a Ty umieszczasz cztery wpisy na godzinę, co piąty wpis na ich tablicy będzie pochodził od Ciebie. Brzmi dość spamersko, nieprawdaż? Dowiedz się więcej o swojej grupie docelowej i zastosuj najlepsze możliwe podejście.

Oto prosta strategia pozwalająca na zdeterminowanie optymalnej częstotliwości umieszczania nowych wpisów. Po pierwsze, dla każdego kanału z którego korzystasz, wyznacz publikację co dwie godziny i trzymaj się tego grafiku przez cały tydzień. W ciągu tego czasu, upewnij się, że rejestrujesz najważniejsze statystyki dotyczące social media (polubienia, dzielenie się wpisami, wskaźnik CTR, liczbę potencjalnych klientów itd.) Następnego tygodnia, postaraj się umieszczać nowy wpis co 1,5 godziny i zobacz czy (i jak) wpłynie to na najważniejsze wskaźniki marketingowe. W ciągu kolejnych tygodni, jeszcze bardziej zwiększ częstotliwość publikacji. W ciągu miesiąca, z pewnością dowiesz się o tym które rozwiązanie pozwoli na zachowanie optymalnych wartości najważniejszych dla Ciebie wskaźników.

Obowiązki informacyjne e-przedsiębiorcy

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Witold Studziński

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »