| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Reklama w Internecie > Formy reklamy internetowej

Formy reklamy internetowej

Reklama w sieci przeżywa niesamowity rozkwit. Od wprowadzanie Web 2.0 zupełnie zmieniło się to jak postrzegamy internet, jak z niego korzystamy i zarabiamy dzięki niemu. Obecnie w sieci reklamują się już wszystkie firmy bez względu na swoją branżę. Stosunkowo niska cena połączona z zasięgiem takiej kampanii reklamowej sprawiły, że do wyboru mamy co najmniej kilkanaście form reklamowych.

Banner:

W Internecie banner był pierwszą graficzną formą przekazania treści informacyjnych bądź reklamowych, często będąc odnośnikiem do strony promowanego produktu. Przyjęło się, że występuje on na stronie w formie pionowego lub poziomego paska na górze strony wyświetlającego statyczną lub animowaną grafikę. Expand banner to z kolei interaktywny rodzaj bannera rozwijającego się po najechaniu na niego kursorem myszy.

Najczęściej wykonywany jest w technologii Adobe Flash i Java, często też w formacie JPG czy GIF. 

Billboard:

Jest to najczęściej prostokątny element reklamowy zamieszczony zazwyczaj na górze strony .Jest dużo większy od bannera, przez co zastąpił jego rolę jako podstawowa forma reklamy. 

Double Billboard/Triple Billboard:

Tak samo jak w przypadku zwykłego billboardu jest to prostokątny element reklamowy zamieszczony zazwyczaj na górze strony. Dwa/Trzy razy wyższy od standardowego billboardu. Jest on coraz powszechniej stosowany ze względu na swój rozmiar, który przyciąga uwagę jednocześnie nie irytując użytkownika.

Rectangle:

Prostokątny lub kwadratowy, jest umieszczany głównie wewnątrz tekstu danego serwisu lub na jego stronie głównej w specjalnym, dobrze widocznym miejscu ( najczęściej po prawej stronie).

Skyscraper:

Pionowa forma reklamy czyli tzw. "wieżowiec" umieszczana z prawej strony ekranu. Element graficzny najczęściej o wymiarach 120x600 lub 160x600. Powstał jako rozwój billboardu podczas rozwoju sieci i zdecydowanego zwiększenia przepustowości łącz internetowych.

Brand mark:

Inwazyjna forma reklamy pojawiająca się w postaci okna otwierającego się nad aktywnym oknem przeglądarki. Stanowi ona zintegrowaną całość i jest tworzona jako najwyższa warstwa. Może przybierać dowolny kształt w zależności od intencji reklamodawcy i pomysłowości twórcy. Daje więc niesamowite możliwości kreacyjne, ponadto daje się przesuwać, zwijać i zamykać. Bardzo często używana do emisji video.

TopLayer:

Jest to animacja realizowana na przezroczystej warstwie nałożonej na stronę serwisu w dowolnym miejscu przez określony czas. Może posiadać dowolny kształt, zawierać efekty dźwiękowe. Daje to niemal nieograniczone możliwości twórcze. Po zakończeniu animacji najczęściej pozostaje element reklamowy stanowiący link reklamodawcy.

Pop-Up / Pop-Under:

Reklama w formie niewielkiego, samodzielnego okna przeglądarki otwierająca się w momencie przejścia między stronami. Pop-Up zazwyczaj jest małym oknem gdyż otwiera się na tle przeglądarki przez co jest jedną z najbardziej irytujących form reklamy. Pop-Under jest większy, otwiera się za oknem przeglądarki czekając jakby na swoją kolej. Forma ta jest coraz rzadziej stosowana ze względu na popularność filtrów blokujących.

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Reklama internetowa - formy
Reklama internetowa - formy

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Stowarzyszenie Konsumentów Polskich

Stowarzyszenie zajmuje się ochroną praw konsumentów.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »