REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Formy reklamy internetowej

Łukasz Plewa
Reklama internetowa - formy
Reklama internetowa - formy

REKLAMA

REKLAMA

Reklama w sieci przeżywa niesamowity rozkwit. Od wprowadzanie Web 2.0 zupełnie zmieniło się to jak postrzegamy internet, jak z niego korzystamy i zarabiamy dzięki niemu. Obecnie w sieci reklamują się już wszystkie firmy bez względu na swoją branżę. Stosunkowo niska cena połączona z zasięgiem takiej kampanii reklamowej sprawiły, że do wyboru mamy co najmniej kilkanaście form reklamowych.

Banner:

W Internecie banner był pierwszą graficzną formą przekazania treści informacyjnych bądź reklamowych, często będąc odnośnikiem do strony promowanego produktu. Przyjęło się, że występuje on na stronie w formie pionowego lub poziomego paska na górze strony wyświetlającego statyczną lub animowaną grafikę. Expand banner to z kolei interaktywny rodzaj bannera rozwijającego się po najechaniu na niego kursorem myszy.

REKLAMA

Najczęściej wykonywany jest w technologii Adobe Flash i Java, często też w formacie JPG czy GIF. 

Billboard:

Jest to najczęściej prostokątny element reklamowy zamieszczony zazwyczaj na górze strony .Jest dużo większy od bannera, przez co zastąpił jego rolę jako podstawowa forma reklamy. 

Double Billboard/Triple Billboard:

Tak samo jak w przypadku zwykłego billboardu jest to prostokątny element reklamowy zamieszczony zazwyczaj na górze strony. Dwa/Trzy razy wyższy od standardowego billboardu. Jest on coraz powszechniej stosowany ze względu na swój rozmiar, który przyciąga uwagę jednocześnie nie irytując użytkownika.

Rectangle:

Prostokątny lub kwadratowy, jest umieszczany głównie wewnątrz tekstu danego serwisu lub na jego stronie głównej w specjalnym, dobrze widocznym miejscu ( najczęściej po prawej stronie).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Skyscraper:

Pionowa forma reklamy czyli tzw. "wieżowiec" umieszczana z prawej strony ekranu. Element graficzny najczęściej o wymiarach 120x600 lub 160x600. Powstał jako rozwój billboardu podczas rozwoju sieci i zdecydowanego zwiększenia przepustowości łącz internetowych.

Brand mark:

Inwazyjna forma reklamy pojawiająca się w postaci okna otwierającego się nad aktywnym oknem przeglądarki. Stanowi ona zintegrowaną całość i jest tworzona jako najwyższa warstwa. Może przybierać dowolny kształt w zależności od intencji reklamodawcy i pomysłowości twórcy. Daje więc niesamowite możliwości kreacyjne, ponadto daje się przesuwać, zwijać i zamykać. Bardzo często używana do emisji video.

TopLayer:

Jest to animacja realizowana na przezroczystej warstwie nałożonej na stronę serwisu w dowolnym miejscu przez określony czas. Może posiadać dowolny kształt, zawierać efekty dźwiękowe. Daje to niemal nieograniczone możliwości twórcze. Po zakończeniu animacji najczęściej pozostaje element reklamowy stanowiący link reklamodawcy.

Pop-Up / Pop-Under:

Reklama w formie niewielkiego, samodzielnego okna przeglądarki otwierająca się w momencie przejścia między stronami. Pop-Up zazwyczaj jest małym oknem gdyż otwiera się na tle przeglądarki przez co jest jedną z najbardziej irytujących form reklamy. Pop-Under jest większy, otwiera się za oknem przeglądarki czekając jakby na swoją kolej. Forma ta jest coraz rzadziej stosowana ze względu na popularność filtrów blokujących.

Expand billboard/skyscraper:

Identycznie jak w przypadku bannera jest to reklama rozszerzająca się. Gdy najedziemy na nią kursorem powiększa się, prezentując zawartą treść reklamową. Forma expand wiąże się z zaskoczeniem użytkownika co dodatkowo przyciąga jego uwagę.

Polecamy: Co irytuje użytkownika na stronie internetowej?

Polecamy: Czy przepisy prawne ograniczają reklamę internetową?

Scroll:

Forma wyświetlania bannerów, billboardów, skyscreperów która powoduje poruszanie się w górę i w dół okna reklamy wraz z przewijaniem się strony serwisu. Dzięki temu reklama pozostaje cały czas widoczna dla użytkownika bez względu w jakiej części strony się znajduję. Inwazyjność tej formy powoduje, że musi być ona wyposażona w znak "x" służący jej odesłaniu.

Scroller:

Graficzny pasek wyświetlany przy dolnej krawędzi okna przeglądarki. Najczęściej zawiera on treść animowaną w Adobe Flash lub Java. Reklama ta, podobnie jak Scroll pozostaje zawsze widoczna dla użytkownika, bez względu na ewentualne przewijanie strony.

Interstitial:

Bardzo inwazyjna i skuteczna forma reklamy. Emitowana na całej powierzchni okna przeglądarki lub na całym ekranie, w czasie oczekiwania na załadowanie kolejnej strony odwiedzanego serwisu. Zazwyczaj trwa od kilku do kilkudziesięciu sekund.

Videostitial:

Videostitial to młodsza siostra formy interstitial, inwazyjna, pełnoekranowa metoda emitowania spotów telewizyjnych w internecie.

SurroundAd:

Modna w ostatnim czasie metoda polegająca na połączenie kilku form reklamowych stwarzając otoczenie dla całej witryny. Tak rozbudowana forma reklamy zwraca ogromną uwagę internautów stąd dedykowana jest do reklamodawców wprowadzających na rynek nowy produkt, lub zainteresowanych wykreowaniem wizerunku firmy.

Screening:

Screening to połączenie standardowej tapety z Billboardem tak, aby granica pomiędzy nimi była niezauważalna. Obszar billboardowej jest klikalny, ale obraz rozciąga się na tło całej witryny.Screening jest niezwykle efektywną, i zarazem największą nieitruzywną formą reklamową.

Artykuł sponsorowany:

Forma reklamy zaczerpnięta z prasy drukowanej. Artykuł sponsorowany jest zlecany przez agencję reklamową. Wygląda jak normalny tekst redakcyjny, ale promuje mniej lub bardziej określony produkt lub markę.

Meta ad:

Jedna z najnowszych form reklamy. Jest to baner reklamowy wyświetlany w wyszukiwarce internetowej, skojarzony tematycznie z wyrazami kluczowymi podanymi przez użytkownika w wyszukiwarce. 

Keyword advertising:

Forma ogłoszeń reklamowych, polega na wykupywaniu odsyłaczy internetowych zgodnych ze słowami kluczowymi wpisywanymi przez użytkowników. Zazwyczaj wysokość na liście wyszukiwania wiąże się z ceną ogłoszenia.

SEO:

Zwane inaczej optymalizacją lub pozycjonowaniem polega na osiągnięciu przez dany serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i wyrażeń kluczowych.

Mapvertising:

Stosunkowo nowa forma reklamy internetowej, która pojawiła się wraz z rozwojem lokalizatorów i aplikacji takich jak GoogleMaps. Umożliwia prezentację lokalizacji na mapie w postaci logo. Gdy najedziemy na nie kursorem myszki, wówczas pojawia się informacja z danymi teleadresowymi.

Czytaj więcej na serwisie E-firma...

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Troska i zrozumienie w kontakcie z pacjentami – klucz do profesjonalnej opieki zdrowotnej
    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    REKLAMA

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    REKLAMA

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    Czekoladowa inflacja (chocoflation) przed Wielkanocą? Trzeci rok z rzędu produkcja kakao jest mniejsza niż popyt

    Ceny kakao gwałtownie rosną, ponieważ 2024 r. to trzeci z rzędu rok, gdy podaż nie jest w stanie zaspokoić popytu. Z analiz Allianz Trade wynika, że cenę za to będą płacić konsumenci.

    REKLAMA