| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Reklama w Internecie > Formy reklamy internetowej

Formy reklamy internetowej

Reklama w sieci przeżywa niesamowity rozkwit. Od wprowadzanie Web 2.0 zupełnie zmieniło się to jak postrzegamy internet, jak z niego korzystamy i zarabiamy dzięki niemu. Obecnie w sieci reklamują się już wszystkie firmy bez względu na swoją branżę. Stosunkowo niska cena połączona z zasięgiem takiej kampanii reklamowej sprawiły, że do wyboru mamy co najmniej kilkanaście form reklamowych.

Banner:

W Internecie banner był pierwszą graficzną formą przekazania treści informacyjnych bądź reklamowych, często będąc odnośnikiem do strony promowanego produktu. Przyjęło się, że występuje on na stronie w formie pionowego lub poziomego paska na górze strony wyświetlającego statyczną lub animowaną grafikę. Expand banner to z kolei interaktywny rodzaj bannera rozwijającego się po najechaniu na niego kursorem myszy.

Najczęściej wykonywany jest w technologii Adobe Flash i Java, często też w formacie JPG czy GIF. 

Billboard:

Jest to najczęściej prostokątny element reklamowy zamieszczony zazwyczaj na górze strony .Jest dużo większy od bannera, przez co zastąpił jego rolę jako podstawowa forma reklamy. 

Double Billboard/Triple Billboard:

Tak samo jak w przypadku zwykłego billboardu jest to prostokątny element reklamowy zamieszczony zazwyczaj na górze strony. Dwa/Trzy razy wyższy od standardowego billboardu. Jest on coraz powszechniej stosowany ze względu na swój rozmiar, który przyciąga uwagę jednocześnie nie irytując użytkownika.

Rectangle:

Prostokątny lub kwadratowy, jest umieszczany głównie wewnątrz tekstu danego serwisu lub na jego stronie głównej w specjalnym, dobrze widocznym miejscu ( najczęściej po prawej stronie).

Skyscraper:

Pionowa forma reklamy czyli tzw. "wieżowiec" umieszczana z prawej strony ekranu. Element graficzny najczęściej o wymiarach 120x600 lub 160x600. Powstał jako rozwój billboardu podczas rozwoju sieci i zdecydowanego zwiększenia przepustowości łącz internetowych.

Brand mark:

Inwazyjna forma reklamy pojawiająca się w postaci okna otwierającego się nad aktywnym oknem przeglądarki. Stanowi ona zintegrowaną całość i jest tworzona jako najwyższa warstwa. Może przybierać dowolny kształt w zależności od intencji reklamodawcy i pomysłowości twórcy. Daje więc niesamowite możliwości kreacyjne, ponadto daje się przesuwać, zwijać i zamykać. Bardzo często używana do emisji video.

TopLayer:

Jest to animacja realizowana na przezroczystej warstwie nałożonej na stronę serwisu w dowolnym miejscu przez określony czas. Może posiadać dowolny kształt, zawierać efekty dźwiękowe. Daje to niemal nieograniczone możliwości twórcze. Po zakończeniu animacji najczęściej pozostaje element reklamowy stanowiący link reklamodawcy.

Pop-Up / Pop-Under:

Reklama w formie niewielkiego, samodzielnego okna przeglądarki otwierająca się w momencie przejścia między stronami. Pop-Up zazwyczaj jest małym oknem gdyż otwiera się na tle przeglądarki przez co jest jedną z najbardziej irytujących form reklamy. Pop-Under jest większy, otwiera się za oknem przeglądarki czekając jakby na swoją kolej. Forma ta jest coraz rzadziej stosowana ze względu na popularność filtrów blokujących.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Roma Opoka

Aplikant adwokacki

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »