| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Reklama w Internecie > Formy reklamy internetowej

Formy reklamy internetowej

Reklama w sieci przeżywa niesamowity rozkwit. Od wprowadzanie Web 2.0 zupełnie zmieniło się to jak postrzegamy internet, jak z niego korzystamy i zarabiamy dzięki niemu. Obecnie w sieci reklamują się już wszystkie firmy bez względu na swoją branżę. Stosunkowo niska cena połączona z zasięgiem takiej kampanii reklamowej sprawiły, że do wyboru mamy co najmniej kilkanaście form reklamowych.

Expand billboard/skyscraper:

Identycznie jak w przypadku bannera jest to reklama rozszerzająca się. Gdy najedziemy na nią kursorem powiększa się, prezentując zawartą treść reklamową. Forma expand wiąże się z zaskoczeniem użytkownika co dodatkowo przyciąga jego uwagę.

Polecamy: Co irytuje użytkownika na stronie internetowej?

Polecamy: Czy przepisy prawne ograniczają reklamę internetową?

Forma wyświetlania bannerów, billboardów, skyscreperów która powoduje poruszanie się w górę i w dół okna reklamy wraz z przewijaniem się strony serwisu. Dzięki temu reklama pozostaje cały czas widoczna dla użytkownika bez względu w jakiej części strony się znajduję. Inwazyjność tej formy powoduje, że musi być ona wyposażona w znak "x" służący jej odesłaniu.

Scroller:

Graficzny pasek wyświetlany przy dolnej krawędzi okna przeglądarki. Najczęściej zawiera on treść animowaną w Adobe Flash lub Java. Reklama ta, podobnie jak Scroll pozostaje zawsze widoczna dla użytkownika, bez względu na ewentualne przewijanie strony.

Interstitial:

Bardzo inwazyjna i skuteczna forma reklamy. Emitowana na całej powierzchni okna przeglądarki lub na całym ekranie, w czasie oczekiwania na załadowanie kolejnej strony odwiedzanego serwisu. Zazwyczaj trwa od kilku do kilkudziesięciu sekund.

Videostitial:

Videostitial to młodsza siostra formy interstitial, inwazyjna, pełnoekranowa metoda emitowania spotów telewizyjnych w internecie.

SurroundAd:

Modna w ostatnim czasie metoda polegająca na połączenie kilku form reklamowych stwarzając otoczenie dla całej witryny. Tak rozbudowana forma reklamy zwraca ogromną uwagę internautów stąd dedykowana jest do reklamodawców wprowadzających na rynek nowy produkt, lub zainteresowanych wykreowaniem wizerunku firmy.

Screening:

Screening to połączenie standardowej tapety z Billboardem tak, aby granica pomiędzy nimi była niezauważalna. Obszar billboardowej jest klikalny, ale obraz rozciąga się na tło całej witryny.Screening jest niezwykle efektywną, i zarazem największą nieitruzywną formą reklamową.

Artykuł sponsorowany:

Forma reklamy zaczerpnięta z prasy drukowanej. Artykuł sponsorowany jest zlecany przez agencję reklamową. Wygląda jak normalny tekst redakcyjny, ale promuje mniej lub bardziej określony produkt lub markę.

Meta ad:

Jedna z najnowszych form reklamy. Jest to baner reklamowy wyświetlany w wyszukiwarce internetowej, skojarzony tematycznie z wyrazami kluczowymi podanymi przez użytkownika w wyszukiwarce. 

Keyword advertising:

Forma ogłoszeń reklamowych, polega na wykupywaniu odsyłaczy internetowych zgodnych ze słowami kluczowymi wpisywanymi przez użytkowników. Zazwyczaj wysokość na liście wyszukiwania wiąże się z ceną ogłoszenia.

SEO:

Zwane inaczej optymalizacją lub pozycjonowaniem polega na osiągnięciu przez dany serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i wyrażeń kluczowych.

Mapvertising:

Stosunkowo nowa forma reklamy internetowej, która pojawiła się wraz z rozwojem lokalizatorów i aplikacji takich jak GoogleMaps. Umożliwia prezentację lokalizacji na mapie w postaci logo. Gdy najedziemy na nie kursorem myszki, wówczas pojawia się informacja z danymi teleadresowymi.

Czytaj więcej na serwisie E-firma...

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Mariański Group

Grupa nowoczesnych kancelarii prawnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »