| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Reklama w Internecie > Google Plus - serwis społecznościowy warty zainteresowania?

Google Plus - serwis społecznościowy warty zainteresowania?

Serwis społecznościowy Google+ co prawda nie zdobył takiej popularności jak jego główny konkurent, jednakże rozwija się i stanowi doskonały sposób nie tylko na promocję małych biznesów stacjonarnych. To także spokojne miejsce, gdzie możliwy jest merytoryczny dialog przedsiębiorstw z klientami.

Google Plus - miejsce na merytoryczny dialog firm z klientami

Differentia specifica Google Plus to wpisy i komentarze, bardziej merytoryczne i dłuższe od komentarzy na Facebooku czy tweetów na Twitterze. To miejsce doskonałe do prowadzenia indywidualnych rozmów z klientami na różne tematy. Za pomocą firmowej strony w serwisie Google+ możemy prezentować różne treści grupom docelowym. Serwis daje także możliwość nawiązania bliskiego kontaktu za pomocą Google Hangouts. To proste i łatwe w obsłudze narzędzie pozwalające prowadzić wideokonferencję przez kilka osób. Przy jego  pomocy można też wspólnie oglądać filmy na YouTube. Google+ to otoczenie sprzyjające dialogowi. Nie tylko dzięki designowi, który jest o wiele bardziej przejrzysty i spójny niż oferowany przez konkurencję.

W centrum uwagi serwis stawia użytkownika a nie reklamę. Obecnie Google+ nie dopuszcza pewnego rodzaju reklam (tych najbardziej inwazyjnych i męczących), przez co portal nie jest przeładowany treściami o charakterze czysto reklamowym. Oczywiście serwis społecznościowy całkowicie pozbawiony reklam byłby dla firm narzędziem nieco dysfunkcjonalnym i Google+ planuje wprowadzenie reklam przyjaznych i akceptowalnych przez internautów. To ma być jednak nieco inny model promocji niż ten, który oferuje Facebook.

Google+ to niewątpliwe serwis warty zainteresowania. Pomimo dominacji Facebooka, udało się mu zgromadzić w krótkim czasie ponad 400 mln użytkowników na całym świecie (dane na koniec roku 2012). Google+ oferuje wiele ciekawych rozwiązań, których nie znajdziemy u konkurencji. Ma także, na co zwracają uwagę eksperci, bardziej dopracowany algorytm wyświetlania reklam dopasowanych do internauty. Zapewne w aspekcie biznesów lokalnych oferuje także większe możliwości promocji niż konkurencja.

Wprowadzenie wyszukiwania społecznościowego zintegrowanego z wyszukiwarką Google zapewne jeszcze wzmocni atrakcyjność serwisu. Wydaje się, że nowym impulsem w rozwoju Google+ może być pełna integracja serwisu z innymi usługami Google. Obecnie Google+ został powiązany m.in. z serwisem YouTube. Portal właścicieli najczęściej używanej wyszukiwarki na świecie pozwala także integrować nasze grupy kontaktów - lista znajomych z Google+ może wyświetlać się m.in. w Gmailu, telefonie z Androidem, Google Docs oraz Picassie. Wspólna belka narzędziowa (toolbar) skutecznie ułatwia korzystanie z serwisu podczas korzystania z innych usług Google. To jednak nie koniec integracji.

Zobacz: W jaki sposób wyróżnić się na rynku e-commerce?

Ekspert:

Tense.pl

Interaktywna agencja reklamowa – specjalista w zakresie inbound marketingu.

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Google plus
Google plus

Wersja PREMIUM Kodeks Pracy 2016169.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Krysiński

Ekspert Betafence – systemy ogrodzeniowe, bramy, gabiony.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »