| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Reklama w Internecie > Google Plus - serwis społecznościowy warty zainteresowania?

Google Plus - serwis społecznościowy warty zainteresowania?

Serwis społecznościowy Google+ co prawda nie zdobył takiej popularności jak jego główny konkurent, jednakże rozwija się i stanowi doskonały sposób nie tylko na promocję małych biznesów stacjonarnych. To także spokojne miejsce, gdzie możliwy jest merytoryczny dialog przedsiębiorstw z klientami.

Google Plus - miejsce na merytoryczny dialog firm z klientami

Differentia specifica Google Plus to wpisy i komentarze, bardziej merytoryczne i dłuższe od komentarzy na Facebooku czy tweetów na Twitterze. To miejsce doskonałe do prowadzenia indywidualnych rozmów z klientami na różne tematy. Za pomocą firmowej strony w serwisie Google+ możemy prezentować różne treści grupom docelowym. Serwis daje także możliwość nawiązania bliskiego kontaktu za pomocą Google Hangouts. To proste i łatwe w obsłudze narzędzie pozwalające prowadzić wideokonferencję przez kilka osób. Przy jego  pomocy można też wspólnie oglądać filmy na YouTube. Google+ to otoczenie sprzyjające dialogowi. Nie tylko dzięki designowi, który jest o wiele bardziej przejrzysty i spójny niż oferowany przez konkurencję.

W centrum uwagi serwis stawia użytkownika a nie reklamę. Obecnie Google+ nie dopuszcza pewnego rodzaju reklam (tych najbardziej inwazyjnych i męczących), przez co portal nie jest przeładowany treściami o charakterze czysto reklamowym. Oczywiście serwis społecznościowy całkowicie pozbawiony reklam byłby dla firm narzędziem nieco dysfunkcjonalnym i Google+ planuje wprowadzenie reklam przyjaznych i akceptowalnych przez internautów. To ma być jednak nieco inny model promocji niż ten, który oferuje Facebook.

Google+ to niewątpliwe serwis warty zainteresowania. Pomimo dominacji Facebooka, udało się mu zgromadzić w krótkim czasie ponad 400 mln użytkowników na całym świecie (dane na koniec roku 2012). Google+ oferuje wiele ciekawych rozwiązań, których nie znajdziemy u konkurencji. Ma także, na co zwracają uwagę eksperci, bardziej dopracowany algorytm wyświetlania reklam dopasowanych do internauty. Zapewne w aspekcie biznesów lokalnych oferuje także większe możliwości promocji niż konkurencja.

Wprowadzenie wyszukiwania społecznościowego zintegrowanego z wyszukiwarką Google zapewne jeszcze wzmocni atrakcyjność serwisu. Wydaje się, że nowym impulsem w rozwoju Google+ może być pełna integracja serwisu z innymi usługami Google. Obecnie Google+ został powiązany m.in. z serwisem YouTube. Portal właścicieli najczęściej używanej wyszukiwarki na świecie pozwala także integrować nasze grupy kontaktów - lista znajomych z Google+ może wyświetlać się m.in. w Gmailu, telefonie z Androidem, Google Docs oraz Picassie. Wspólna belka narzędziowa (toolbar) skutecznie ułatwia korzystanie z serwisu podczas korzystania z innych usług Google. To jednak nie koniec integracji.

Zobacz: W jaki sposób wyróżnić się na rynku e-commerce?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Polskie Centrum Promocji Miedzi (PCPM)

(PCPM)

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »