| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Reklama w Internecie > Pozycjonowanie stron – Google wprowadza zmiany

Pozycjonowanie stron – Google wprowadza zmiany

Coraz liczniejsze nadużycia ze strony SEO doprowadziły do zmiany zasad pozycjonowania stron przez Google. Wysokiego miejsca w wyszukiwarce nie zapewnią już standardowe działania, jak keywords czy dobra optymalizacja. Warto więc śledzić na bieżąco działania pozycjonerów i brać pod uwagę wskazówki Google.

Dla etycznie działających podmiotów, które nie korzystają z tzw. Black Hat Seo zmiany te nie były tak drastyczne i nie powodowały nieodwracalnego zniknięcia w czeluściach sieci stron pozycjonowanych przez agencje SEO. Aktualnie Google radzi sobie z tym bardzo dobrze i potrafi w ciągu kliku godzin zareagować na zmiany na stronie. Ostatnie zmiany w algorytmie, czyli aktualizacje Pandy oraz Pingwin wprowadziły chyba najwięcej zamieszania w historii „małżeństwa” Google z SEO. Jak się jednak okazało, pomimo tych zmian co lepsze agencje SEO są w stanie poradzić sobie z przywróceniem wyniku pozycjonowania stron, które ucierpiały podczas wdrożenia algorytmu, a także z dalszą promocją swoich klientów.

Wujek Google robi porządki

Na początku 2012 roku Google obarczyła karą internetowe porównywarki cen za nadużywanie praktyk wychodzących poza White Hat Seo. Firmy te były więc po części zmuszone wzmocnić swoje budżety AdWords.  Dla Google - której 97% wpływów w 2011 to reklamy AdWords - sytuacja nie jest bez znaczenia. Inną kwestią jest także to, że usunięcie porównywarek cenowych jest dla monopolisty znakomitą okazją do wdrożenia własnej porównywarki cen.

Zmiany tzw. „czyszczenia” SERPów rozpoczęte od porównywarek zostały później powtórzone wobec innych portali i zapewne będą się jeszcze powtarzać. Można przypuszczać, że firma, która spada z wysokich pozycji, będących dla niej głównym źródłem przychodów, większość budżetu przeznaczonego na marketing przeniesie z działań SEO na reklamę AdWords.

- Takie stopniowe zmiany znakomicie stymulują rynek linków sponsorowanych i na pewno też nie zagrażają ogłaszanemu od dłuższego czasu schyłkowi branży SEO. Mamy tu jeszcze wiele do powiedzenia i do zrobienia, choć dla niektórych z nas droga ta może być mniej lub bardziej wyboista – mówi Sebastian Kopeć z Procreate.

Związek pozycjonerów z Google jest burzliwy, lecz nieunikniony. Mimo wielu zmian, które dokonały się w wyszukiwarce na przełomie lat, trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie obu stron bez siebie. Aby skutecznie pozycjonować stronę www w sieci, warto na bieżąco śledzić wszystkie zmiany, które dokonują się w środowisku SEO i elastycznie dopasowywać je do swoich potrzeb.

Sylwia Dziwińska

PRELITE Public Relations

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Igor Klimkowski

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »