| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Reklama w Internecie > Marketing przez SMS – jak to działa?

Marketing przez SMS – jak to działa?

Obecnie praktycznie każdy ma telefon komórkowy – uczeń, student, pracownik biurowy, biznesmen, sprzątaczka etc. Trudno więc się dziwić, że marketingowcy coraz śmielej atakują nasze komórki najróżniejszymi reklamami. Jak to wszystko działa? Czy jest skuteczne?

W odróżnieniu od typowej reklamy w Internecie, która i tak w 99% przypadków traktowana jest jako spam, reklama w komórce jest nadzorowana przez sieci operatorskie pod kątem stosowania się marketingowców do pewnych zasad i reguł. Na czym to polega? Otóż operator komórkowy musi najpierw zatwierdzić daną reklamę, która po akceptacji trafia „do obiegu”.

W ciągu ostatnich kilku lat marketing SMS-owy stał się niezwykle popularny i pożądany przez speców od marketingu. Krótkie, zazwyczaj cztero- lub pięciocyfrowe numery telefonów stały się niemal symbolem komunikacji przedsiębiorstw z konsumentem. Najpopularniejsze marki na rynku te kilkucyfrowe numery zaczęły traktować jak swego rodzaju bramki kontaktu, przez które konsument może komunikować się z firmą, która wysyła mu oferty imprez, promocji, konkursów etc.

Zobacz również: Jak mylna reklama wpływa na postrzeganie serwisu przez internautę?

Zazwyczaj w większości krajów operatorzy komórkowi przydzielają grupy numerów konkretnym kampaniom reklamowym, dzięki czemu po numerze można poznać, czego dotyczy dana reklama. Warto zaznaczyć, że każda tego typu kampania musi być realizowana z uwzględnieniem kilku głównych zasad. Otóż najważniejszym warunkiem świadczenia usług SMS-owych przez firmy jest umożliwienie odbiorcy decydowania o otrzymywaniu SMS-ów.

Polega to na tym, że odbiorca sam musi się do danego procesu zapisać poprzez wysłanie potwierdzenia chęci otrzymywania SMS-ów. Odbiorca musi mieć również możliwość rezygnacji z danego pakietu w każdej chwili poprzez wysłanie wiadomości SMS o treści STOP. Obecnie wiele sklepów internetowych stosuje pakiety SMS-owe nie tylko do powiadamiania klienta o statusie zamówienia, ale również do informowania go o aktualnych promocjach

Zobacz również: W jaki sposób wyróżnić się na rynku e-commerce?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Maciej Góral

Adwokat kościelny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »