REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

W jaki sposób wyróżnić się na rynku e-commerce?

Kamil Rogala
Jeśli będziemy szanować czas naszych potencjalnych klientów, oni z pewnością do nas wrócą.
Jeśli będziemy szanować czas naszych potencjalnych klientów, oni z pewnością do nas wrócą.

REKLAMA

REKLAMA

Każda firma wkraczająca na rynek Internetowy chce zaistnieć jak najszybciej, by szybko zbijać kokosy. Niestety nie jest tak łatwo. Przebicie się przez gęsty las konkurencji to spory wyczyn, ale z odrobiną zapały i cierpliwości wszystko jest możliwe. Na co więc zwracać uwagę, by wyróżnić się na rynku e-commerce?

Główną zaletą sklepów internetowych jest oszczędność czasu konsumenta. W związku z tym, musimy o ten aspekt szczególnie zadbać. Pod pojęciem oszczędności czasu kryje się nie tylko fakt, że klient może zakupić towar w sieci o każdej porze dnia i nocy bez wychodzenia z domu. Oszczędność czasu w sklepach internetowych to wbrew pozorom bardzo złożona definicja, której przestrzeganie i realizacja jest receptą na duży sukces. Zacznijmy jednak od początku.

REKLAMA

Po pierwsze, z oszczędnością czasu związana jest dostępność produktów w sklepie on-line. W jaki sposób łączy się to z oszczędnością czasu? Otóż potencjalny klient odwiedzający sklep internetowy z postanowieniem kupienia towaru, nie chce oglądać ofert, które są nieaktualne lub których akurat nie ma na stanie sklepu – to dla klienta strata czasu. Dlatego też, jeśli zależy nam na kliencie, szanujmy jego czas uzupełniając braku w ofercie, lub usuwając nieaktualne pozycje.

Sprawdź też: Zalety Open Source – czy firma na tym skorzysta?

REKLAMA

Jeśli będziemy szanować czas naszych potencjalnych klientów, oni z pewnością do nas wrócą. Czas reakcji na zapytanie jest również niezwykle ważny. Jeśli na pytania naszych potencjalnych klientów będziemy odpowiadać z dużym opóźnieniem, możemy być pewni, że szybko przejdą oni do konkurencji, która będzie potrafiła zadbać o odpowiednio szybką reakcję i profesjonalną obsługę przedsprzedażową.

Dostawa to kolejna niezwykle ważna kwestia, o którą należy zadbać ze szczególną uwagą. Cały proces logistyczny, od złożenia zamówienia aż po dostarczenie przesyłki powinien być niezwykle sprawny i skuteczny. Wszelkie opóźnienia, które powodują wydłużenie czasu realizacji zadłużenia są bardzo niewskazane. Należy również określić realny czas realizacji zamówienia. Wpisanie do regulaminu formułki typu: czas realizacji zamówienia od 2 do 10 dni, z pewnością odstraszy klientów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Powyższe wskazówki tyczą się przede wszystkim sklepów, które oferują towar popularny, gdzie ceny i oferta powtarzają się w wielu sklepach. Tego typu firmy nie mogą pozwolić sobie na zaniedbania czy ustępstwa, gdyż zniechęcony klient bez mrugnięcia okiem pójdzie do konkurencji. Jeśli więc chcemy wyróżnić się z grona konkurencji, musimy zadbać o każdy szczegół i etap obsługi klienta. Tylko zadbanie o jego czas i zadowolenie zapewni nam sukces i szacunek konsumentów. 

Warto zobaczyć: Microsoft Office 2010 – jak się odnaleźć po przesiadce z Office 2003?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Wskaźnik koniunktury GUS. Gastronomia i zakwaterowanie z największym wzrostem

    Zakwaterowanie i gastronomia znalazły się wśród branż, w których notowany był do tej pory dodatni wskaźnik koniunktury (informacja i komunikacja oraz finanse i ubezpieczenia).

    Troska i zrozumienie w kontakcie z pacjentami – klucz do profesjonalnej opieki zdrowotnej

    Empatia jest kluczowa w relacjach między personelem medycznym a pacjentami, będąc nieodzownym fundamentem wysokiej jakości opieki zdrowotnej. W obecnych czasach, gdy pacjenci mają coraz większe oczekiwania, a zmiany w medycynie są nieustanne, zdolność do empatii wyróżnia się jako jeden z głównych czynników wpływających na poziom świadczonych usług. Nawet w czasach, gdy technologie medyczne rozwijają się dynamicznie, to właśnie empatyczny kontakt między pacjentem a personelem zdrowotnym ma zasadnicze znaczenie. Umiejętność wczucia się w położenie innej osoby jest kluczowa, tworząc solidną podstawę dla profesjonalnej i skutecznej opieki nad pacjentami.

    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    REKLAMA

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    REKLAMA

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    REKLAMA