| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Reklama w Internecie > Reklamy online biją rekordy – jaką wartość osiągnęły?

Reklamy online biją rekordy – jaką wartość osiągnęły?

Nie od dziś wiadomo, że reklamy online to obecnie prawdopodobnie najprężniej rozwijający się rynek tego szczebla marketingu. Świadczyć o tym może fakt, że wartość reklamy online w USA wzrosła w 2010 roku o 15 procent w porównaniu do roku 2009. To świetny wynik, a prognozy są jeszcze bardziej optymistyczne. Jak może rozwijać się rynek reklam w tym roku?

Światowy oddział IAB opublikował dane dotyczące rynku reklamy online dla Stanów Zjednoczonych. Okazuje się, że reklama w Internecie rośnie w siłę niemal z miesiąca na miesiąc i w Stanach Zjednoczonych jest już warta ponad 26 miliardów dolarów. Warto również wspomnieć o czwartym kwartale ubiegłego roku, który okazał się rekordowy. Wtedy to reklama online była warta blisko 7,5 miliarda dolarów. Taka wartość przekłada się na przeszło 19-procentowy wzrost w porównaniu do tego samego okresu w roku 2009.

Według badań największym powodzeniem w USA cieszy się reklama w wyszukiwarkach, która zanotowała 12-procentowy wzrost. W sumie search ad stanowił 46 procent wartości całego rynku reklamy online. Co ciekawe, reklama w urządzeniach mobilnych również się rozwija. Ta nowatorska forma reklamy w 2010 roku była warta aż 650 milionów dolarów.

Zobacz również: Telefon z tradycyjną klawiaturą – jaki wybrać?

Obecnie reklama online od pięciu kwartałów odbija się od kryzysowego dna i notuje stałe wzrosty. Eksperci IAB i PwC szacują, że działania reklamowe coraz bardziej będą koncentrować się na Internecie, wypierając tym samym inne media. Być może za jakiś czas reklama w telewizji będzie miała o wiele mniejszą wartość, niż to samo przesłanie w sieci. A jak może wyglądać przyszłość?

Otóż szacuje się, że w 2013 roku na działania w sieci, głównie na reklamy, firmy wydadzą ponad 94 miliardy dolarów. Być może już za dwa lata rynek reklam online wyprzedzi gazety w ogólnym rynku reklam. Jeszcze nieco ponad rok temu wydatki przedsiębiorstw na reklamę w sieci były o połowę niższe, niż w prasie. Ciągle rosnące statystyki mogą zwiastować ekspansję reklam online i wyparcie z rynku lidera.

Ponadto coraz częściej czytelnicy uciekają od papierowych wydań gazet i przerzucają się na Internet, a w tym również na internetowe wydania prasy. Specjaliści motywują rosnące wydatki także wzrostem znaczenia serwisów społecznościowych. Materiały reklamowe coraz częściej pojawiają się na przykład na popularnych Youtube czy Facebooku.

Polecamy: Kłopoty z siecią – analizator receptą na problemy?

Oczywiście na chwilę obecną niedoścignionym medium, jeśli chodzi o wydatki na reklamę, pozostaje telewizja. Czy czeka nas to samo co w przypadku gazet? Nie do końca, gdyż jak pokazują badania, migracja użytkowników do Internetu nie powoduje zmniejszenia grupy telewidzów. Na reklamę w TV wydaje się cały czas coraz więcej. Badacze przewidują, że pod koniec tego roku suma wydatków wyniesie ponad 190 milionów dolarów, a za dwa lata przekroczy 215 milionów.

Można również wspomnieć o tym, że reklamodawcy będą zwiększać wydatki również na radio oraz inne rodzaje promocji. Przykładem mogą być spoty reklamowe przed seansem w kinach lub telewizji. Jak będzie wyglądała przyszłość? Oczywiście najlepiej przekonamy się o tym, czekając te kilka lat, ale patrząc na zmieniające się tendencje możemy oczekiwać ciekawych i niekonwencjonalnych rozwiązań.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Dorota Jaszczak

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »