| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Reklama w Internecie > Czy wybór domeny wpływa na efektywność reklamy?

Czy wybór domeny wpływa na efektywność reklamy?

Domena odgrywa duże znaczenie w promocji firmy. Przekonanie, że dzięki dobrej promocji każdy adres można uczynić popularnym, przyniosło wielu przedsiębiorstwom straty sprzedażowe oraz wizerunkowe. Co warto wiedzieć, aby tego uniknąć?

Rozszerzenie także jest ważne

W Polsce najczęściej rejestrowane i najpopularniejsze są nazwy z rozszerzeniem .pl. Obecnie zarejestrowanych jest ponad 980 tys. domen z końcówką .pl, natomiast wszystkich zarejestrowanych domen polskich (.pl, rozszerzenia regionalne i funkcjonalne) jest ponad 1,44 miliona (www.dns.pl). Domen z rozszerzeniem .com zarejestrowano już w Polsce prawie 280 tys. (www.webhosting.info), niemal tyle samo bo ponad 260 tys. jest adresów z rozszerzeniem com.pl. Domen z końcówką europejską .eu zarejestrowano w Polsce niemal 180 tys (www.eurid.eu).

Domena .pl jest najczęściej wybierana przez polskich Internautów, wpisywana jest w okno przeglądarki intuicyjnie. Częstokroć użytkownicy automatycznie dodają do rozszerzeń .eu, .com końcówkę .pl. Dlatego tak popularna jest rejestracja domen .com.pl. Znacznie mniejszym zainteresowaniem cieszą się oryginalne końcówki, takie jak .tv, .to czy .fm. Powodem tego jest głównie ich wąskie zastosowanie. Adresy z końcówką .tv rejestrowane są najczęściej na potrzeby telewizji internetowej (wp.tv, interia.tv lub 4fun.tv), a domena .fm towarzyszy serwisom radiowym (np. rmf.fm, tok.fm). Natomiast końcówka .to łączona jest w adresach internetowych z czasownikami w trybie rozkazującym bądź twierdzącym, np. wyczaj.to, ugotuj.to lub znam.to. Warto jednak zwrócić uwagę, iż firmy, które zdecydowały się na oryginalną końcówkę, standardowo rejestrują także oryginalną nazwę w połączeniu z domeną .pl (np. rmf.fm i rmffm.pl).

Pakiet domen – dlaczego?

Praktyką, którą coraz częściej można spotkać wśród przedsiębiorstw jest rejestracja wielu adresów internetowych, w kombinacjach z rozmaitymi rozszerzeniami. Zakup pakietu domen jest zabezpieczeniem nazwy firmowego adresu WWW przed działaniami cybersquatterów oraz nieuczciwej konkurencji. Dodatkowo, ułatwia użytkownikom Internetu dotarcie do firmowego serwisu WWW. Standardowo pakiet firmowych domen składa się z głównego, promowanego adresu internetowego oraz domen dodatkowych, które są na niego przekierowane. Przeważnie firmy rejestrują kilka lub kilkanaście domen, jednak zdarzają się przedsiębiorstwa, które mogą się pochwalić zestawem nawet kilkuset domen.

Atrakcyjny adres, dobrany odpowiednio zarówno do profilu firmy, jak i odbiorców jest dziś niezwykle cenny. Sumy, za jakie zostały odsprzedane adresy z użyciem najbardziej popularnych słów udowadniają, że wartość domeny częstokroć przekracza koszt jej rejestracji. Przedsiębiorstwa, które zdecydowały się na wykorzystanie zupełnie nowego adresu internetowego dla firmowej strony WWW, muszą liczyć się z wysokimi kosztami promocji.

Polecamy: Jak sprzedać własną firmę?


reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Filip Barański

Prawnik, specjalista w zakresie obsługi prawnej podmiotów gospodarczych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »