| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Reklama w Internecie > Czy wybór domeny wpływa na efektywność reklamy?

Czy wybór domeny wpływa na efektywność reklamy?

Domena odgrywa duże znaczenie w promocji firmy. Przekonanie, że dzięki dobrej promocji każdy adres można uczynić popularnym, przyniosło wielu przedsiębiorstwom straty sprzedażowe oraz wizerunkowe. Co warto wiedzieć, aby tego uniknąć?

Słowo jest kluczem

Przedsiębiorstwa, które dopiero wchodzą na polski rynek lub rozpoczynają swoją działalność w Sieci mają do wyboru dwie drogi tworzenia nazwy dla firmowego serwisu WWW. Pierwszą z nich jest rejestracja zupełnie nowego adresu internetowego oraz jego promocja. Drugim rozwiązaniem jest odkupienie domeny z użyciem słowa, które budzi największe skojarzenia z firmą. Każde z rozwiązań ma zarówno plusy, jak i minusy, należy więc dobrze je przemyśleć.

Decydując się na pierwszy wariant, przedsiębiorstwo musi wypromować zupełnie nowy i nieznany Internautom adres internetowy, a to wiąże się z niemałym nakładem czasu i pieniędzy. Otwarta rejestracja domen, na zasadzie „kto pierwszy, ten lepszy” trwa już od dawna. Adresy z rozszerzeniem .com można rejestrować od 24 lat, natomiast .pl od 18 lat. Ponadto adresy internetowe są unikatowe, nie da się znaleźć w Sieci dwóch identycznie brzmiących adresów. W związku z tym domeny z użyciem najpopularniejszych wyrazów i sformułowań w języku polskim, a także słów wiążących się bezpośrednio z poszczególnymi branżami, są od dawna zarejestrowane.

Znalezienie zupełnie nowego, krótkiego i atrakcyjnego adresu jest nie lada wyzwaniem nawet dla najbardziej kreatywnych osób. Nie jest to jednak niemożliwe, przykładami mogą tutaj być serwisy mediarun.pl oraz Gery.pl. Ich nazwy zostały wymyślone oraz wypromowane zupełnie od nowa. W Internecie nie trudno jednak spotkać zupełnie nietrafione adresy internetowe, którą są nie tylko trudne do zapamiętania, ale także nie budzą żadnych skojarzeń.

Drugie rozwiązanie, czyli odkupienie już istniejącego adresu WWW jest coraz częściej wybierane przez polskich przedsiębiorców, szczególnie w sektorze mediów. Korporacje działające w branży medialnej odkupują adresy zawierające popularne, kluczowe słowa, a następnie tworzą pod nimi serwisy tematyczne. Przykładem mogą być domeny nabyte przez grupę Agora są (np. sport.pl, news.pl) lub adres dziennik.pl, który został zakupiony przez Axel Springer Polska. Domena w dużej mierze determinuje sukces serwisu internetowego. Dlatego coraz częściej słychać w mediach doniesienia o adresach WWW, które osiągnęły zawrotne ceny. Według nieoficjalnych danych domena sport.pl została sprzedana za ok. 200 tys. zł (2007r.), news.pl za 50 tys. zł (2008r.), a dziennik.pl za 79 tys. zł (2006r.). Dużo łatwiejsze jest również pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych serwisów, które zawierają najbardziej popularne słowa lub sformułowania.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

BEDS.pl

sklep internetowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »