REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Reklama w mobilnym Internecie – jak przewidzieć reakcję odbiorcy?

Kamil Rogala
Posiadacze smartfonów mają w ręku potężne urządzenie, które pozwala na zupełnie inne spojrzenie na reklamę.
Posiadacze smartfonów mają w ręku potężne urządzenie, które pozwala na zupełnie inne spojrzenie na reklamę.

REKLAMA

REKLAMA

Jeszcze kilka lat temu telefon komórkowy służył jedynie do dzwonienia i wysyłania wiadomości SMS. Obecnie, nowoczesne smartfony to swoiste połączenia telefonu z komputerem, aparatem fotograficznym, organizerem i odbiornikiem GPS w jednym. Co ciekawe, nie tylko telefonu uległy ewolucji, ale także nasze zachowanie. Jak to możliwe?

REKLAMA

Zachowanie użytkowników telefonów komórkowych zmieniało się wraz z rozwojem zaawansowania technicznego tych urządzeń. Początkowo nie mieliśmy zbyt dużych możliwości i nasze korzystanie z komórki musiało ograniczyć się do rozmów telefonicznych oraz wysyłania wiadomości SMS. Obecnie liczba możliwości jest ogromna, dlatego też obecnie rozmawiamy nieco mniej. Warto zobrazować to na przykładzie statystyki.

REKLAMA

Przykładem będą dwaj użytkownicy telefonu. Jeden z nich korzysta ze starego modelu, z niewielkim wyświetlaczem i tradycyjną klawiaturą. Drugi zaś jest szczęśliwym posiadaczem zaawansowanego smartfon z dużym, dotykowym wyświetlaczem i dostępem do Internetu. Użytkownik tradycyjnego telefonu komórkowego korzysta z niego średnio przez 40 minut dziennie. Około 70% tego czasu poświęca na rozmowę, 15% na wysyłanie i odbieranie SMSów, a surfowanie w sieci zajmuje mu tylko 3% czasu. Dla porównania, użytkownik nowoczesnego smartfon korzysta ze swojego telefonu średnio przez 60 minut w ciągu dnia, co stanowi 150% czasu w przypadku drugiego użytkownika. Kolejne różnice pojawiają się w podziale czasu. Rozmowy telefoniczne zajmują mu tylko 44% czasu, za to aż 27% to aktywności w mobilnym Internecie.

Zobacz również: Czy za wysyłanie spamu firmie grozi kara grzywny?

REKLAMA

Z powyższego schematu można wysnuć kolejne wnioski. Otóż posiadacze smartfonów mają w ręku potężne urządzenie, które pozwala na zupełnie inne spojrzenie na reklamę. Planując bowiem aktywność reklamową w mobilnym Internecie należy sobie uświadomić, jak wykorzystać potencjał technologii w ręku naszego odbiorcy. Problemem może być odpowiednie wykorzystanie tej broni z korzyścią dla nas i bez szkody dla odbiorcy. Kolejny wątek możemy poprzedzić innym przykładem.

Wyobraźmy sobie, że mamy fantastyczną ofertę, którą sprzedaje nasze call center. Niestety forma promocji nie była zbyt udana. Czemu? Każda dotychczasowa forma reklamy zmuszała potencjalnie zainteresowanego odbiorcę przekazu do zapamiętania, zapisania a następnie wpisania w telefon numeru call center. Dopiero po tych wszystkich operacjach wykonanych przez potencjalnego klienta mogliśmy liczyć, że oferta zostanie przez niego kupiona. Wyobraźmy sobie również, jak wiele przeciwności mogło zadziałać po drodze. Potencjalny klient mógł na przykład źle zapisać numer, zgubić kartkę z tym numerem lub po prostu zrezygnować z oferty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sytuacja wygląda diametralnie inaczej, jeśli ta sama oferta komunikowana jest za pośrednictwem mobilnego Internetu. Taka forma komunikatu znacznie upraszcza drogę od przekazu do reakcji, gdyż potencjalny klient, zainteresowany naszą ofertą klika w banner, a landing page umożliwia mu kolejne kliknięcie i automatyczne połączenie z call center. Bez zbędnego zapamiętywania, zapisywania czy przepisywania. Sposób ten nazywa się Click 2 Call.

Sprawdź także: Nowy wymiar zakupów – Facebook Deals wkracza do Europy

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

REKLAMA

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

REKLAMA

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA