REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Reklama w mobilnych aplikacjach internetowych

Kamil Rogala
Niemal 40% urządzeń generujących ruch w sieci działa bez konkretnego systemu operacyjnego.
Niemal 40% urządzeń generujących ruch w sieci działa bez konkretnego systemu operacyjnego.

REKLAMA

REKLAMA

Wspominaliśmy już o reklamie w mobilnych aplikacjach internetowych. Posiada ona wiele zalet zarówno dla reklamodawcy, jak i odbiorcy. Reklamodawca może dotrzeć do określonej grupy odbiorców, którzy są potencjalnie zainteresowani reklamowanym produktem lub usługą. Odbiorcy reklamy zaś unikają typowej nudy, gdyż reklamy zmieniają się dynamicznie. Co jeszcze oferuje reklama w mobilnych aplikacjach i jak to wygląda w praktyce?

Zacznijmy od pewnego wyjaśnienia. Mobilna aplikacja na telefon komórkowy lub inne urządzenie mobilne, nawet, jeśli nazywa się tak samo jak znany serwis, na przykład MySpace czy YouTube, to nadal aplikacja, element zainstalowany w naszym urządzeniu. Mobilny serwis internetowy zaś za każdym razem jest wywoływana przez przeglądarkę, przez co ma większe możliwości zmiany kontentu.

REKLAMA

Jak na razie najróżniejszych aplikacji mobilnych jest o wiele więcej niż mobilnych witryn internetowych. Niestety ciężko określić, które aplikacje będą cieszyły się większą popularnością i powodzeniem podczas kampanii reklamowej. Sprawia to, że sieciom reklamowym trudno jest przewidzieć, gdzie będzie emitowana ich reklama. Aplikacje bardzo często mają zasięg globalny, a ich popularność może być chwilowa, choć w danej „chwili” bardzo wysoka.

Zobacz również: Internet AD 2011 – jakie prognozy?

REKLAMA

Dzięki temu, że adserver emituje reklamę rozpoznając adres IP urządzenia mobilnego, na przykład karty SIM, reklamę przeznaczoną dla Polaków dostaną Polacy. Reklama w mobilnym Internecie, nawet jak przekaz jest targetowany na konkretny model telefonu w określonej sieci i lokalizacji nie jest kierowana personalnie do przysłowiowego Kowalskiego czy Nowaka. Pamiętajmy, że sieć reklamowa nie korzysta ani nie dysponuje danymi osobowymi. Oznacza to, że nie dostaniemy reklamy skierowanej konkretnie do naszej osoby.

Warto zwrócić uwagę na to, że urządzenia mobilne mają przeróżny software. Niemal 40% urządzeń generujących ruch w sieci działa bez konkretnego systemu operacyjnego. Telefony te nie akceptują plików Cookiem, chyba, że użytkownik wybierze tą opcję w ustawieniach. Dość poważnie utrudnia to zadanie reklamodawcom, gdyż nie są oni w stanie przygotować jednej kampanii dla wszystkich. Kolejny problem pojawia się w przypadku rozliczeń kliknięć w reklamę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W związku z powyższymi trudnościami najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest model rozliczenia CPC, czyli cost per click. Można bowiem założyć, że klikać w banner będą osoby zainteresowane, i raczej po raz kolejny i kolejny nie klikną. Nie mniej jednak reklama w mobilnych aplikacjach dopiero się rozwija i już niedługo to, co jest dziś trudnością w przyszłości stanie się codziennością i standardem. 

Zobacz również: Savoir vivre – jak się zachować podczas rozmowy konferencyjnej?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Troska i zrozumienie w kontakcie z pacjentami – klucz do profesjonalnej opieki zdrowotnej
    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    REKLAMA

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    REKLAMA

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    Czekoladowa inflacja (chocoflation) przed Wielkanocą? Trzeci rok z rzędu produkcja kakao jest mniejsza niż popyt

    Ceny kakao gwałtownie rosną, ponieważ 2024 r. to trzeci z rzędu rok, gdy podaż nie jest w stanie zaspokoić popytu. Z analiz Allianz Trade wynika, że cenę za to będą płacić konsumenci.

    REKLAMA