REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak przygotować kampanię Google AdWords?

Kamil Rogala
W jaki sposób przygotować kampanię Google AdWords?
W jaki sposób przygotować kampanię Google AdWords?
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Obecnie nie jest niczym zaskakującym, że Internet jest jedną z najlepszych, o ile nie najlepszą formą reklamy. Jednym ze sposobów reklamy w internecie jest skorzystanie z kampanii Google AdWords. Jeżeli już zdecydowaliśmy się wykorzystać narzędzie Adwords do reklamowania się w sieci Internet, z pewnością warto poświęcić temu więcej czasu i odpowiednio przygotować kampanię. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że zainwestowane w reklamę pieniądze przyniosą korzyści w przyszłości.

Zaplanowanie kampanii

Na samym początku powinniśmy odpowiednio zaplanować naszą kampanię. Jest to konieczne, jeśli chcemy osiągnąć pozytywne skutki reklamowanie się w Internecie. Musimy przede wszystkim dokładnie określić co chcemy reklamować i w jaki sposób. Dlatego też musimy ustalić cele i sposób działania. Zastanówmy się, jakie informacje o sobie, swoich produktach lub swojej stronie chcemy przekazać potencjalnym klientom, którzy zainteresują się naszą reklamą. Następnie powinniśmy obrać swój cel, czyli określić, jakiego oczekujemy efektu. Może to być liczba wejść na stronę, liczba zapytań lub kontaktów, liczba komentarzy etc. Następnym krokiem t określenie czasu, na jaki planujemy kampanie. Może to być kampania czasowa lub ciągła, a wszystko to zależy od potrzeb naszej firmy. 

REKLAMA

Zobacz również: Jakie są typy oprogramowania?

Wybór słów kluczowych

Kolejnym krokiem jest poszukanie słów kluczowych, na jakie chcielibyśmy się reklamować. Słowa kluczowe powinny być związane z naszym celem, powinny kojarzyć się z firmą i jej usługami. Google udostępnia narzędzia do analizy słów kluczowych. Możemy w nich znaleźć informacje na temat liczby zapytań danego słowa, wielkości konkurencji oraz trendach czasowych. Warto pamiętać, aby wybrane przez nas słowa kluczowe pokrywały się z informacjami udostępnianymi na naszej stronie. Na tej podstawie jest przyznawany wynik. W początkowej fazie kampanii warto eksperymentować ze słowami kluczowymi, jednak po jakimś czasie warto zdecydować się już na konkretne, przynoszące najwięcej korzyści słowa kluczowe.

Przygotowanie linków sponsorowanych

Kolejnym etapem jest przygotowanie linków sponsorowanych. Linki sponsorowane są tym, co zobaczą osoby, które wpiszą wybrane przez nas słowa kluczowe do wyszukiwarki. Link sponsorowany składa się z kilku części. Pierwszą jest oczywiście tytuł, czyli najbardziej promowana treść. Kolejną częścią jest opis, czyli do dwóch wierszy z dowolnym opisem. Ostatnimi częściami jest strona, czyli adres naszej domeny oraz strona docelowa, czyli adres wyświetlony po kliknięciu.
Pamiętajmy, że zawartość linku sponsorowanego ma wpływ na wynik jakości naszego słowa kluczowego. Im większe odniesienie się w reklamie do zawartości naszej strony i użytych słów kluczowych tym wyższy wynik jakości uzyskają.

Zobacz również: Jak często wysyłać newsletter?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Określenie stawek za słowa kluczowe

REKLAMA

Co kryje się pod określeniem stawek za słowa kluczowe? Otóż stawka za słowo kluczowe to kwota, którą jesteśmy gotowi zapłacić za kliknięcie w naszą reklamę. Prościej mówiąc, stawka ta odpowiada za miejsce wyświetlania naszej reklamy w wyszukiwarce. Jeśli stawka jest wysoka, to pozwala ona na uzyskanie średniej pozycji 1-3, czyli jest wyświetlana nad wynikami organicznymi. Jeżeli stawka pozwala na wyświetlanie w pozycji 4-10, wtedy reklamy znajdą się po prawej stronie wyników organicznych.

Największy wpływ na wysokość naszej stawki, gwarantującej pokazanie się naszej reklamy, ma konkurencja, a konkretniej wysokość kwoty, jaką konkurenci są skłonni zapłacić za takie samo słowo jak nasze. Istnieje pewna zasada, a mianowicie im bardziej popularnego słowa chcemy użyć, tym większe będą potencjalne wydatki. W związku z tym, aby oszczędzić warto poszukać fraz składających się z kilku słów kluczowych. Warto również korzystać z dedykowanych narzędzi Google, które proponują słowa związane z wybraną przez nas frazą przewodnią.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

REKLAMA

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

REKLAMA