| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Reklama w Internecie > Jak często wysyłać newsletter?

Jak często wysyłać newsletter?

Obecnie newsletter jest jedną z najpopularniejszych form promocji wykorzystywaną przez wiele firm działających w Internecie. Należy jednak pamiętać, że newsletter to nie tylko promocja, to również informacja, której oczekują zapisujący się do list mailingowych subskrybenci. Niestety wiele firm o tym zapomina, umieszczając w newsletterze krzykliwe informacje znane z billboardów lub witryn sklepów. W takim przypadku, newsletter przeradza się w zwykły spam, na który nikt dziś nie zwraca uwagi. Pamiętajmy, że newsletter to nie tylko reklama, to również wizytówka naszej firmy i forma kontaktu z klientem. Dowiedzmy się, jak często powinniśmy wysyłać newsletter do subskrybentów?

O tym jak często zamierzamy wysyłać newsletter zależy przede wszystkim od tego, w jakiej branży funkcjonuje dana strona internetowa. Jeśli jest to serwis informacyjny, najlepszym i chyba oczywistym rozwiązaniem będzie wysyłanie newslettera raz, a nawet kilka razy dziennie z najświeższymi informacjami. Wysyłanie wiadomości pod koniec tygodnia ze zbiorem aktualności z każdego dnia będzie pomysłem, delikatnie mówiąc, raczej niedorzecznym. Wyobraźmy sobie, że otrzymujemy newsletter pod koniec tygodnia z informacją, że w poniedziałek na stacjach benzynowych były rekordowo niskie ceny paliwa… Po co komu taka informacja po tygodniu?

Jeśli prowadzimy na przykład sklep internetowy, najlepszym rozwiązaniem jest, gdy newsletter jest wysyłany przy każdej aktualizacji cen, w przypadku wyprzedaży lub w momencie większej dostawy nowych produktów. W przypadku, gdy jest to dość duży sklep, niektórych klientów może nie interesować na przykład dostawa nowych akumulatorów do laptopów. W takim przypadku warto podzielić newslettery tematycznie i tak, na przykład jeden klient będzie otrzymywał najnowsze informacje na temat procesorów, inny na temat kart graficznych, a jeszcze inny na temat głośników etc.

Zobacz również: Jak uchronić się przed internetowym szpiegowaniem?

O ile zbyt częste wysyłanie wiadomości o wszystkich, nawet mało istotnych zmianach i nowych wydarzeniach może zmęczyć internautę, to zbyt rzadkie wysyłanie wielkiego zbioru informacji może sprawić, że czytelnik o nas zapomni lub zignoruje zbyt długą wiadomość. Dlatego bardzo ważne jest, aby znaleźć idealny środek, jeśli chodzi o częstotliwość wysyłania newslettera.

Nie zapominajmy o ochronie danych osobowych!

Pamiętajmy, że listy mailingowe dla newsletterów, to również zbiór danych osobowych. Za taki zbiór odpowiada administrator danej strony internetowej, na rzecz której, taka lista istnieje. Należy więc pamiętać, że zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych, nieautoryzowane ujawnienie lub odsprzedanie takiej listy drugiej osobie lub firmie, bez zgody osób, których adresy widnieją na tej liście jest karalne. W związku z powyższym, administrator jest odpowiedzialny za poufność i bezpieczeństwo takiej bazy danych.

Zobacz również: Jak wyłączyć asystenta zgodności programów w systemie Windows 7?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Michał Wolny

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »