| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Reklama w Internecie > Jakie są największe zalety newsletter'a?

Jakie są największe zalety newsletter'a?

Odkąd Internet stał się równie ważnym jak telewizja czy radio środkiem przekazu na świecie, firmy zaczęły kampanie reklamowe w Internecie na dużą skalę. Newsletter jest elektroniczną formą ulotki lub wizytówki firmy. Czym newsletter różni się od spamu i jakie są jego największe zalety? Jak je wykorzystać?

Zwykły spam czy pełnoprawna reklama?

Wiele osób zastanawia się, jakie są najważniejsze zalety newslettera? Otóż jedną z największych zalet newslettera to jego… dobrowolność. Co kryje się pod tą zaletą? Otóż newsletter jest wiadomością wysyłaną do potencjalnego klienta dopiero po jego zgodzie i chęci otrzymywania tego typu korespondencji. Dzięki temu, newsletter nie jest odbierany przez internautę jako typowa reklama lub po prostu zwykły spam. Internauci mają zupełną dowolność decyzji i mogą zdecydować, czy chcą otrzymywać newsletter czy też nie. Jak wiadomo, w przypadku zwykłego spamu nie mamy takiej dowolności.

Znaki szczególne dobrego newslettera

Od wielu lat Internet służy użytkownikom głównie do wyszukiwania informacji oraz co oczywiste, do rozrywki. Podążając z nurtem mody nowoczesny newsletter powinien przybierać formę biuletynów, poradników, e-gazet lub nawet interaktywnych kursów. Mając na uwadze rozrywkę, której poszukują w sieci internauci, newsletter po prostu nie powinien być nudny.

Zobacz również: Czy warto zarejestrować rozszerzoną domenę dla firmy?

Kompletna lista zalet newslettera jest bardzo długa, dlatego też postaramy się ograniczyć do tych kluczowych i najważniejszych. Bardzo ważną zaletą newsletterów z marketingowego punktu widzenia jest systematycznie tworzona i powiększana baza danych i adresów potencjalnych klientów. Czemu to takie ważne? Otóż wszyscy internauci, którzy wyrażą zainteresowanie bezpłatnym newsletterem, nawet jeśli w danym momencie niczego nie chcą kupować, zapoznają się z ofertą firmy oraz, jeśli strona i newsletter będą ciekawe, odbiorca wypracuje sobie pozytywną opinię na temat danej firmy i być może wróci do niej po jakimś czasie w celach zakupowych. Można powiedzieć, że newsletter jest inwestycją w przyszłe profity firmy.

Kolejną bardzo ważną cechą, a co za tym idzie sporą zaletą newslettera jest inicjowanie oraz późniejsze utrzymywanie kontaktu z potencjalnym klientem. Jeśli stworzony przez nas newsletter będzie ciekawy, przyjazny i spełni wszystkie oczekiwania klienta, będzie przez niego odbierany nie tylko jako zwykła oferta sprzedażowa.

W oczach klienta newsletter to przyjazna i „ludzka” wizytówka firmy. Tworząc newsletter powinniśmy pamiętać, że to nie tylko elektroniczna ulotka i cennik, to również podanie ręki klientowi, próba nawiązania z nim kontaktu. Należy zadbać o to, aby kontakt ten był dobrze kojarzony z naszą firmą. 

Zobacz również: e-Firma - Systemy operacyjne

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Kubarski

Ekspert Kredytowy Salomon Finance

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »