| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Reklama w Internecie > Czy warto reklamować się na facebooku

Czy warto reklamować się na facebooku

Serwisy społecznościowe rosną jak grzyby po deszczu. Liczba użytkowników stale się powiększa, a zainteresowanie tego typu stronami nie maleje. Ostatnio szczególną popularnością cieszy się facebook. Dlaczego więc nie wykorzystać tej ogromnej wirtualnej przestrzeni do zareklamowania swojej firmy?

Dlaczego to się opłaca?

Korzystanie z portali społecznościowych jest dla użytkowników zupełnie darmowe, jednak i one muszą się z czegoś utrzymywać. Jednym ze sposobów na osiągnięcie zysku jest reklama. Umieszczając reklamę swojej firmy na stronie portalu mamy pewność, że dotrze ona do licznej grupy odbiorców. Nasi potencjalni klienci mogą być na bieżąco informowani o nowych produktach, są oswajani z marką, która później wydaje im się bliska i znajoma. W końcu portale społecznościowe to miejsce na zabijanie nudy, ale również na kontaktowanie się ze znajomymi.

Poprzez obecność naszej firmy w takim miejscu, wysyłamy do klienta informację o tym, że jesteśmy na czasie, znamy jego potrzeby i ze chcemy się z nim komunikować.

Zostań fanem i dowiedz się więcej

Facebook oprócz tradycyjnych opcji „portalowych”, jak wysyłanie prywatnych wiadomości , dodawania na swojej tablicy odpowiedniego statusu, wstawania galerii zdjęć i umieszczania do nich komentarzy, oferuje dodatkowe możliwości. Jedna z nich jest szczególnie interesująca z punktu widzenia przedsiębiorcy. Każdy użytkownik portalu może zostać fanem danej osoby, produktu czy firmy. Im więcej fanów tym lepiej dla nas, a wiadomo, że dokonując wyboru tego co lubimy często sugerujemy się wyborem naszych znajomych. Jeśli jeden czy drugi użytkownik będący równocześnie naszym znajomym jest fanem danej marki czy produktu, my też na wszelki wypadek klikamy na odpowiednią ikonkę, aby nie odstawać od reszty.

Będąc fanem danej rzeczy na bieżąco dostajemy na jej temat wszelkie nowe informacje. Jest to doskonały sposób na oswojenie klienta z naszą firmą czy też konkretnym produktem.

Polecamy: Na czym polega marketing szeptany

Forum – miejsce wymiany informacji

Będąc na facebooku możemy również obserwować dyskusje na temat naszej firmy, marki czy produktu. Na forum (które jest jedną z możliwości komunikowania się na facebooku) często dochodzi do dyskusji i wymiany poglądów na dany temat. Może być ona dla nas doskonałym narzędziem informacyjnym. Dzięki sugestiom i uwagom możemy się doskonalić i dostosowywać do potrzeb naszych klientów. Kierując się opiniami wiemy co należy zmienić, a co pozostawić bez żadnych innowacji.

Facebook wyrazem nowoczesności

Nasza obecność na facebooku jest dzisiaj dowodem nowoczesności i otwarcia na klienta. Uczestnicząc w życiu portalu mamy możliwość budowania więzi z klientami i wzbudzania w nich poczucia lojalności.

Podsumowując: idąc z duchem czasu musimy korzystać ze wszelkich możliwości promocji, a facebook ponadto jest świetnym narzędziem do budowania pozytywnego wizerunku naszej firmy.

Polecamy: Jak reklama dostosowuje się do naszych potrzeb

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Marek Opiela

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »