| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Reklama w Internecie > Czy budowanie e-wizerunku jest potrzebne

Czy budowanie e-wizerunku jest potrzebne

W obecnych czasach zrealizowanie pomysłu na biznes w sieci pozwala na realizację idei w ogóle. Czy w związku z tym strona internetowa powinna budować wizerunek firmy w sieci?

Strona WWW może mieć największy wpływ na wizerunek firmy, ponieważ nie narzucając się klientowi (tak jak robi to np. natarczywy sprzedawca), informuje go o każdej rzeczy, o jaką ten chce się dowiedzieć, oczywiście pod warunkiem że jest na niej dużo, często aktualizowanych newsów o firmie oraz produktach czy usługach.

Kolejną możliwością, jaką daje strona WWW, jest kreacja wizerunku innego od rzeczywistego. Jeśli np. siedziba firmy mieści się w baraku na obrzeżach miasta, z wysypiska obok czuć straszliwy smród, a patologia z bloku obok krzyczy tak, że nie można własnych myśli usłyszeć, wtedy z pomocą przychodzi e-wizerunek. Wirtualny wizerunek jest ważny, zwłaszcza gdy możemy sfinalizować transakcję bez kontaktu face to face. Klient postrzega wówczas firmę przez stronę WWW, bo na niej widział piękny design i odpowiednio dobrane kolory.

Działa to oczywiście w obie strony. Nawet wynajęcie lokalu w biurowcu klasy A może nie zostać docenione przez klientów, gdy strona internetowa jest brzydka i niefunkcjonalna. E-wizerunek może zostać użyty do działań nieetycznych. Korzystają z tego na potęgę chińscy oszuści: tworzą oni atrakcyjne witryny i nabijają w butelkę dziesiątki tysięcy ludzi świata Zachodu, którzy wysyłają w ciemno pieniądze za produkty ładnie wyeksponowane na stronie WWW.

E-wizerunek jednak daje też szansę, jakiej biedna firma czy osoba nigdy by nie otrzymała. O ile tworzenie atrakcyjnych stron w celu oszukania kogoś jest etycznie jednoznaczne, o tyle nie jest już takie w sytuacji, gdy ktoś chce i może oferować dobrą usługę, ale nie stać go np. na biurowiec klasy A.

Polecamy: serwis Mała firma

Allegro zaczynało działać w piwnicy. Gdyby trąbiono o tym wszem i wobec, nikt nie zawierałby poprzez ten serwis transakcji. Dziś korzystają z niego miliony Polaków, a dla pewnej części handlowanie na aukcjach jest jedynym źródłem utrzymania. Allegro miało pomysł i odpowiednio go zrealizowało. Świat realny nie pozwoliłby zrealizować tak poważnego pomysłu w piwnicy. Świat wirtualny okazał się za to bardzo uprzejmy.

Polecamy: Jak założyć własną firmę

Artykuł jest fragmentem książkiE-wizerunek. Internet jako narzędzie kreowania image'u w biznesie autorstwa Michała Łebkowskiego. Wydawnictwo Onepress.pl

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Premiere Design

Architektura Wnętrz

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »