| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Reklama w Internecie > Czy czas emisji wirusa może decydować o sukcesie kampanii

Czy czas emisji wirusa może decydować o sukcesie kampanii

Marzeniem każdego przedsiębiorcy jest zastosowanie takiej kampanii reklamowej by jego produkt był na ustach wszystkich. Nie inaczej jest w przypadku marketingu wirusowego w sieci, jednak taka reklama musi trafić do odbiorcy w właściwym czasie by odniosła sukces.

Powodzenie kampanii wirusowej zależy od dwóch czynników. Pierwszym z nich jest oryginalna kreacja. Drugim — „wstrzelenie się” z tematem w odpowiedni czas. Często tematy, które są poruszane w mediach, doskonale nadają się do wykorzystania w materiałach wirusowych. Może to być intrygujący wątek polityczny, temat ogólnospołecznej
dyskusji, ważny news sportowy itp. Często wykorzystanie tej drogi może zapewnić sukces. Wówczas kampania nie musi być nadzwyczaj kreatywna, jednak musi podejmować gorący, aktualny temat. W tym przypadku liczy się refleks.

Porównaj: Jak zbudować dobrego wirusa marketingowego

Im szybciej stworzy się materiał i zorganizuje dystrybucję, tym skuteczniejsza będzie nasza kampania. Śmiem twierdzić, że w większości przypadków czas emisji materiału wirusowego nie powinien być dłuższy niż 24 godziny od momentu zaistnienia danego faktu (news polityczny, ważne wydarzenie, sensacja, skandal itp.). Jedno jest pewne: jeśli chcesz stworzyć nośny materiał wirusowy, sprawdź czy możesz wykorzystać któryś z aktualnych tematów, jakimi zaaferowana jest opinia publiczna.

„Nie jestem entuzjastą tego, żeby sobie młody człowiek siedział przed komputerem, oglądał filmiki, pornografię, pociągał z butelki z piwem i zagłosował, gdy mu przyjdzie na to ochota” — taką opinię na temat głosowania przez internet wyraził były premier Jarosław Kaczyński.

Te słowa wywołały burzę wśród internautów. Oczywiście głównym ośrodkiem dyskusji stał się Internet. Szumu było dużo, a PiS-owi oberwało się bardzo mocno.

Jak wiadomo, tematy na czasie sprzedają się bardzo dobrze i odpowiednie ich wykorzystanie może pomóc w promocji produktów i usług. Wypowiedź Kaczyńskiego wykorzystał sklep internetowy Medialider.pl i nakręcił spot przeznaczony do Internetu.

Jest to idealny przykład tego, jak szybka reakcja na bieżące wydarzenia może znakomicie wpłynąć na skuteczność przekazu wirusowego. Medialider.pl, mało znany sklep, zyskuje w tym momencie ogromną rzeszę fanów. Wiele osób będzie pamiętać o tej reklamie i przesyłać ją do swoich znajomych.

Przeczytaj także: Na czym polega wirus marketingowy

Artykuł jest fragmentem książki E-marketing w akcji, czyli jak skutecznie wzbudzać pożądanie klientów i zazdrość konkurencji pod redakcją Konrada Pankiewicza. Wydawnictwo Onepress.pl

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Wydawnictwo GASKOR

Profesjonalne publikacje z zakresu prawa i biznesu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »