| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Reklama w Internecie > Czy firma powinna wkroczyć na portal społecznościowy?

Czy firma powinna wkroczyć na portal społecznościowy?

Firmy pokładają w mediach społecznościowych dużą nadzieję, o czym świadczy fakt, że ponad jedna czwarta firm z całego świata (27%) przeznaczyła część swoich budżetów marketingowych na działania w sieciach społecznościowych. Czy słusznie?

Obecnie istnieje niewiele analiz dających odpowiedź na pytanie, jakie wymierne korzyści wynikają z obecności firm i marek w mediach społecznościowych. Aby ustalić, czy przedsiębiorstwa na całym świecie uznają social media za równoprawny kanał komunikacji i niezależne narzędzie marketingowe, firma Regus zapytała w swoim badaniu liderów biznesu nie tylko o to, czy zdobyli jakiegokolwiek klienta za pośrednictwem sieci społecznościowych, ale także o to, czy uważają oni, że jest to kanał na tyle skuteczny, by przeznaczyć część budżetu marketingowego na działania w nim prowadzone.

Na świecie sieci społecznościowe są wciąż używane głównie zgodnie ze swym tradycyjnym przeznaczeniem. Najczęściej wykorzystywane są, jako narzędzie służące nawiązywaniu oraz utrzymywaniu kontaktów biznesowych. Wykorzystywanie sieci społecznościowych do tego celu deklaruje 58% respondentów z całego świata. 

Polecamy: serwis Leasing

Popularne jest również przyłączanie się do grup tematycznych (54%). Wprawdzie istnieje pewna grupa sceptyków (34%) uważających, że sieci społecznościowe nigdy nie staną się liczącą się metodą nawiązywania kontaktów z aktualnymi lub potencjalnymi klientami, jednak ponad 51% firm organizuje grupy swoich klientów w sieciach społecznościowych, przyłącza się do takich grup lub zarządza nimi wykorzystując możliwości mediów społecznościowych.

54% firm używa portali społecznościowych do wyszukiwania użytecznych informacji biznesowych. Zaskakiwać może jednak fakt, że zaledwie 22% respondentów znalazło nową pracę przez sieci społecznościowe, mimo istnienia serwisów wyposażonych w funkcje poszukiwania pracy czy specjalizujących się w kontaktach biznesowych, jak np. LinkedIn.

Polecamy: Jak założyć własna firmę?

reklama

Polecamy artykuły

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Czy na portal społecznościowy powinna wkroczyć firma?
Czy na portal społecznościowy powinna wkroczyć firma?

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Castrol

Castrol jest jednym z największych na świecie producentów olejów silnikowych i środków smarnych. Produkty Castrol powstają w oparciu o analizy, zaawansowane technologie i innowacje. Castrol od zawsze kładzie nacisk na opracowywanie środków smarnych najwyższej jakości. W tym celu stworzył zaawansowane centra technologiczne, działające w Wielkiej Brytanii, a także w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Japonii, Indiach i Chinach. Castrol posiada dostęp do wszystkich typów baz oraz dodatków olejowych, dzięki czemu do każdego z produkowanych przez siebie środków smarnych może dobierać najlepsze bazy i dodatki z całego świata.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »