REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak dopasować strategię rozwoju strony internetowej do rynku

Strategia rozwoju strony internetowej
Strategia rozwoju strony internetowej
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Dopasowywanie zaplanowanych przedsięwzięć, w ramach prowadzonej strony internetowej, do potrzeb rynku może Stanowic przyczynę gwałtownego rozwoju firmy.

Współcześnie czas życia przyjętej strategii jest krótki. Konkurencja internetowa wciąż rośnie w siłę, oprócz dużych graczy także setki osób prywatnych każdego dnia uruchamiają nowe strony i serwisy. Oczywiście im bardziej lokalny jest Twój rynek (czyli też im mniej masz konkurentów), tym większe prawdopodobieństwo, że będziesz jednym z nielicznych na nim graczy, co stwarza duże szanse na łatwe i szybkie dotarcie do potencjalnych klientów oraz utrzymanie ich.

REKLAMA

Polecamy: Domeny dla firm z sektora MSP

REKLAMA

Planowanie strategii rozwoju serwisu może (i powinno) być oparte na:
- Obserwacji zachowań internautów (klientów) — wczytaniu się w ich krytyczne głosy, ale i sugestie oraz śledzeniu zachowań, to znaczy gdzie klikają najczęściej, a który dział i dlaczego wszyscy pomijają.
- Obserwacji działań konkurencji.

Szczegółowo nie należy planować w perspektywie dłuższej niż rok. Z reguły nie ma to większego sensu, ponieważ na rynku ciągle coś się dzieje. Jeśli będziesz obserwować trendy, czytać różne wypowiedzi, także krytyczne dotyczące konkurencji, szybko odkryjesz, że powinieneś zaoferować nowe produkty i usługi za pośrednictwem wybranych kanałów dystrybucji i technologii albo po prostu częściej aktualizować określone działy. Ostatecznie nie chodzi o samą obserwację, tylko o gotowość do zmian w reakcji na słuszne uwagi i nowe inicjatywy zewnętrzne.

Jedyny stały element Twojej strategii powinna stanowić chęć bycia jeden krok przed konkurencją w zaspokajaniu istotnych potrzeb internautów. Zacznij patrzeć na odwiedzających jak na klientów, którzy pragną otrzymać określony produkt i do tego ładnie zapakowany.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z obserwacji historii wynalazków wynika, że pierwotny pomysł (realizacja) rzadko był od razu gotowy do użycia, musiał ewoluować, być doskonalony, produkt szukał dla siebie zastosowań i… nagle na nie natrafiał, po czym zmieniał świat. Tak było na przykład z pocztą elektroniczną i internetem. Te wynalazki powstały w latach siedemdziesiątych, ale zrewolucjonizowały biznes dopiero w latach dziewięćdziesiątych, gdy komputery i łączność stały się relatywnie tanie i powszechnie dostępne.

Polecamy: serwis Umowy

Podobnie będzie z nowymi usługami, które zaoferujesz. Pamiętaj, rynek jest chłonny, ale i bardzo krytyczny, szczególnie w stosunku do znanych graczy. Dlatego znaczące innowacje czy modyfikacje należy wprowadzać ostrożnie, tak aby nie spotkać się z negatywnym głosem tysięcy internautów. Jako przykład warto podać chociażby bunt z marca 2009 roku, kiedy serwis społecznościowy Grono.net wprowadził nowy wygląd (layout), który upodobnił go za bardzo do Facebooka. Z pewnością przykłady można by mnożyć.

Autor: Paweł Frankowski. Artykuł jest fragmentem książki Firmowa strona WWW. Idee, strategia, realizacja.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Troska i zrozumienie w kontakcie z pacjentami – klucz do profesjonalnej opieki zdrowotnej
    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    REKLAMA

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    REKLAMA

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    Czekoladowa inflacja (chocoflation) przed Wielkanocą? Trzeci rok z rzędu produkcja kakao jest mniejsza niż popyt

    Ceny kakao gwałtownie rosną, ponieważ 2024 r. to trzeci z rzędu rok, gdy podaż nie jest w stanie zaspokoić popytu. Z analiz Allianz Trade wynika, że cenę za to będą płacić konsumenci.

    REKLAMA