REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zaplanować strategię dla firmowej strony internetowej

Strategia dla firmowej strony internetowej
Strategia dla firmowej strony internetowej

REKLAMA

REKLAMA

Określenie sposobu i celu działalności internetowej strony firmy pozwala na nawiązanie zamierzonej relacji z klientami. Chcąc tego dokonać należy najpierw zadać sobie i odpowiedzieć na istotne pytania.

Wizja i strategia od zawsze liczą się w biznesie, ale w przypadku stron internetowych tuż za nimi, na drugim miejscu powinien być klient (internauta). Moim zdaniem planowanie strategii zaczyna się już w czasie wstępnych prac nad przyszłą stroną internetową, kiedy bada się konkurencję, myśli, jak ją wyprzedzić (a nie skopiować) i rozważa, skąd napłyną nowe treści do serwisu. 

REKLAMA

Polecamy: serwis E-firma

REKLAMA

Opracowanie strategii przy budowie czy przebudowie serwisu sprowadza się do planowania, a więc uporządkowania przyszłych działań, z uwzględnieniem tego, co firma chce osiągnąć, jaki ma potencjał i jakie czynniki zewnętrzne wpływają na jej funkcjonowanie. Cele strategiczne mogą stać się same w sobie celami projektowymi, chociaż czasem będą wymagały doprecyzowania.

Poniżej znajdziesz praktyczne przełożenie pomysłu i celu do osiągnięcia na listę pytań i odpowiedzi. Niezmiernie trudno jest opracować wspólną listę dla każdego rodzaju przypadku (projektu internetowego), niemniej postaram się to uczynić:

  • Dokonaj analizy dobrych i złych punktów Twojej dotychczasowej strony firmowej lub tej, którą zamierzasz zmienić, przebudować.
  • Jak według Ciebie mogłyby się zmienić Twoje relacje z klientami (internautami) po dodaniu nowej usługi lub budowie nowego serwisu?
  • Czy chcesz, aby klienci pomogli Ci dotrzeć do innych klientów lub przedstawicieli obsługiwanego przez Ciebie rynku? Czy może chcesz, aby w większym stopniu zaangażowali się w życie Twojej firmy lub jej produktów?
  • Określ kształt relacji z klientami (internautami) w rocznej, dwu- i trzyletniej perspektywie czasu.
  • Jak zamierzasz sfinansować budowę nowej usługi lub serwisu internetowego?
  • Jaką kwotę jesteś w stanie otrzymać od firmy, a jaką dodatkowo musisz uzyska z innych źródeł?
  • Jaką sumą miesięcznie firma będzie mogła wspierać projekt — we wczesnym etapie jego życia, po opublikowaniu i rozreklamowaniu?
  • Ile osób będzie zaangażowanych w projekt? Czy będą potrzebne konsultacje z ekspertami z branży?
  • Skąd będą pochodzić materiały (teksty, zdjęcia, filmy) do nowej strony?
  • Kto i z jaką częstotliwością będzie dodawał do serwisu nowe treści, na przykład artykuły?
  • Czy treść w serwisie będzie pochodzi ć również od internautów (klientów)?
  • Jak wykorzystasz informacje, które serwis zgromadzi w związku z wprowadzeniem rozwiązań Web 2.0 umożliwiających stały napływ nowych opinii, wrażeń i odczuć klientów?
  • Kto będzie odpowiedzialny za moderację w pierwszym okresie oraz wtedy, gdy zwiększy się ruch na stronie?
  • Kim jest konkurencja? Ile jest firm, które prowadzą strony internetowe o tematyce podobnej lub takiej samej jak Twoja (planowana)? Czy są to firmy, które oferują usługi lub produkty dokładnie takie same jak Twoje, czy też jest to dla nich wyłącznie działalność poboczna?
  • Czy można wykupić (przejąć) serwis konkurencyjny lub innowacyjne rozwiązanie16?
  • Jakie działania podejmiesz, jeśli liczba osób odwiedzających Twoją stronę w miesiącu zwiększy się o 50%, 100%, 300%?
  • Jakie obroty i zyski chcesz osiągnąć w ciągu pierwszego roku?
  • Ile procent z zysków przeznaczysz na dalszy rozwój projektu?

Polecamy: Wizerunek firmy w sieci - firmowa domena

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Autor: Paweł Frankowski. Artykuł jest fragmentem książki Firmowa strona WWW. Idee, strategia, realizacja.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Troska i zrozumienie w kontakcie z pacjentami – klucz do profesjonalnej opieki zdrowotnej

    Empatia jest kluczowa w relacjach między personelem medycznym a pacjentami, będąc nieodzownym fundamentem wysokiej jakości opieki zdrowotnej. W obecnych czasach, gdy pacjenci mają coraz większe oczekiwania, a zmiany w medycynie są nieustanne, zdolność do empatii wyróżnia się jako jeden z głównych czynników wpływających na poziom świadczonych usług. Nawet w czasach, gdy technologie medyczne rozwijają się dynamicznie, to właśnie empatyczny kontakt między pacjentem a personelem zdrowotnym ma zasadnicze znaczenie. Umiejętność wczucia się w położenie innej osoby jest kluczowa, tworząc solidną podstawę dla profesjonalnej i skutecznej opieki nad pacjentami.

    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    REKLAMA

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    REKLAMA

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    Czekoladowa inflacja (chocoflation) przed Wielkanocą? Trzeci rok z rzędu produkcja kakao jest mniejsza niż popyt

    Ceny kakao gwałtownie rosną, ponieważ 2024 r. to trzeci z rzędu rok, gdy podaż nie jest w stanie zaspokoić popytu. Z analiz Allianz Trade wynika, że cenę za to będą płacić konsumenci.

    REKLAMA