| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Reklama w Internecie > Jakie cele przyświecają prowadzeniu stron internetowych

Jakie cele przyświecają prowadzeniu stron internetowych

Strony internetowe poszczególnych firm powinny mieć precyzyjnie sformułowany cel. Od tego zależy ich sukces lub jego brak.

Na ogół przez cel w e-biznesie rozumiemy przewidywane korzyści, jakie strona WWW lub e-usługa ma przynieść w przyszłości jej właścicielom. Susan M. Weinschenk, autorka książki Neuro Web Design: What Makes Them Click?, od początku jasno stawia sprawę: większość serwisów internetowych powstaje z myślą o osiągnięciu określonego celu — przekonaniu użytkowników do rejestracji, złożenia zamówienia, zostawienia swoich danych kontaktowych, wzięcia udziału w tworzeniu treści, konkursie, programie lojalnościowym.

Polecamy: serwis Mała firma

Strona internetowa lub e-usługa, która ma powstać w ramach naszego projektu, nie jest celem samym w sobie, ale jedynie środkiem do jego zrealizowania. Celem może być pogłębienie stopnia znajomości (zbudowanie wiadomości) oferty, stworzenie pozytywnych skojarzeń z marką (produktem, usługą), chęć rozszerzenia wachlarza usług o sprzedaży internetowej, unowocześnienie oferty i wiele innych. Technologia ma tylko posłużyć do osiągnięcia tych założeń.

Od precyzyjnego sformułowania celu zależy powodzenie strategii jako takiej. Kluczem do sukcesu jest jednoznaczne wyznaczenie kierunku działania — zdefiniowanie powodu, dla którego decydujemy się zaangażować w dany projekt.

Cele strategiczne są elementarnym uzupełnieniem wyborów dokonanych odnośnie do domeny działania oraz strategicznej przewagi nad konkurentami. Cele określają, co konkretnie firma chce osiągnąć (teoria idealnego zakończenia) w kolejnych odcinkach czasu, i pozwalają zmierzyć, czy serwis internetowy osiąga sukces.

Na podstawie obserwacji setek różnych firm realizujących strategie nurtowe można wyodrębnić grupę kilku najważniejszych celów, które przyświecają tym działaniom. Każdy musi oczywiście sam ocenić, jakie cele są najbardziej istotne z punktu widzenia jego firmy (przedsięwzięcia).

Polecamy: Czy warto posiadać domenę europejską

a) Słuchanie internautów (klientów) — poprzez stworzenie własnej społeczności lub monitoring marki.
b) Komunikowanie się — uczestniczenie w rozmowach i stymulowanie dwukierunkowej wymiany poglądów pomiędzy klientami jako alternatywa dla jednostronnych komunikatów.
c) Inspirowanie klientów — to doskonała metoda służąca do poprawy pozycji rynkowej firmy lub serwisu. Zainspirowany klient staje się inicjatorem marketingu wirusowego (marketing szeptany): przedstawia zalety korzystania z serwisu czy usługi wszystkim znajomym, a firma będąca właścicielem nie ponosi z tego tytułu żadnych kosztów. Z pewnością w promocji Naszej-Klasy czy Allegro pomogła właśnie taka forma reklamy. Mechanizmu marketingu szeptanego nie można uruchomić sztucznie, można jednak wspierać jego funkcjonowanie.
d) Wspieranie — stworzenie klientom danego produktu możliwości wzajemnej pomocy.
e) Zaangażowanie — zachęcenie klientów do wspólnej pracy nad rozwiązaniami, które pozwoliłyby podnieść jakość serwisu, produktu lub usługi.
f) Pozyskanie nowych klientów i utrzymanie dobrych relacji z dotychczasowymi.

Autor: Paweł Frankowski. Artykuł jest fragmentem książki Firmowa strona WWW. Idee, strategia, realizacja.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

RESET2 Sp. z o.o.

RESET2 Sp. z o.o. istnieje od stycznia 2001 roku i kontynuuje działalność prowadzoną od 1992 roku przez RESET Computer Systems s.c. Spółka zajmuje się tworzeniem oraz wdrażaniem systemów informatycznych, wspomagających zarządzanie firmą. Produkty RESET2 to połączenie bogatych możliwości z łatwą i intuicyjną obsługą.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »