| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Reklama w Internecie > Domeny dla firm z sektora MSP

Domeny dla firm z sektora MSP

Pierwszym krokiem promocji firmy w Internecie, jest wybór adresu dla strony WWW. Odpowiedni wybór nazwy domeny przynosi firmie wymierne korzyści zarówno wizerunkowe, jak i sprzedażowe.

Ponadto firmy, które swoje działania prowadzą lokalnie lub posiadają kilka oddziałów, powinny wziąć pod uwagę rejestrację adresów z odpowiadającymi im rozszerzeniami regionalnymi. Dzięki temu potencjalni klienci czy kontrahenci będą łatwiej identyfikować firmę z danym regionem. Wybierając rozszerzenie regionalne, dodatkowo można podkreślić np. miasto, w którym znajduje się siedziba, przedsiębiorstwo jest również utożsamiane z walorami danego obszaru. Należy jednak pamiętać, że domeny regionalne powinny być rejestrowane jako dodatkowe. Warto je również promować wśród lokalnych odbiorców.

Analogicznie rzecz wygląda, jeżeli chodzi o domeny funkcjonalne. Firma powinna zarejestrować kombinacje głównej nazwy z wszystkimi rozszerzeniami, które odpowiadają branży, w której działa. Dzięki temu Internauci będą mogli łatwo i szybko określić charakter działalności przedsiębiorstwa.

Obecnie, na polskim rynku cena przestała być przeszkodą w rejestracji pakietu domen, nawet dla najmniejszych przedsiębiorstw. Dzięki różnym, oferowanym przez rejestratorów promocjom, cena nabycia usługi na pierwszy okres abonamentowy waha się od kilku do kilkunastu złotych. Niektórzy usługodawcy, np. nazwa.pl umożliwiają darmowe testowanie domeny przez rok. Kolejny okres abonamentowy wiążę się już z opłatą, aczkolwiek nie jest to wysoki koszt, dzięki czemu nie obciążą w znacznym stopniu budżetu.

Nawet najmniejsze przedsiębiorstwa mogą pozwolić sobie na rejestrację pakietu domen, który zabezpieczy ich obecność w Internecie. Spośród zakupionych adresów firma powinna wybrać jeden, główny i promować go. Pozostałe domeny należy przekierować na główny adres. Polskie przedsiębiorstwa jako główną domenę najczęściej wybierają adres z rozszerzeniem .pl, natomiast dla firm prowadzących działania na rynku światowym, podstawowym adresem strony WWW jest często domena z rozszerzeniem .com.

Domena ma niezwykle istotny wpływ na to, czy firmowy serwis odniesie sukces w Sieci. Szczególnie przedsiębiorstwa z sektora MSP powinny zadbać, by adres internetowy firmowej strony WWW był odpowiednio dobrany. Dzięki temu, jako wirtualna wizytówka, będzie mógł godnie reprezentować firmę przed całą społecznością użytkowników Internetu.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Eugenia Jabłokow

Radca prawny- ekspert w dziedzinie postępowania spadkowego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »