| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Reklama w Internecie > Jak monitorować skuteczność kampanii linków sponsorowanych

Jak monitorować skuteczność kampanii linków sponsorowanych

Zamieszczenie reklamy w postaci linków sponsorowanych daje możliwość codziennego monitorowania efektów i skuteczności kampanii. Służą temu wskaźniki liczbowe, dostępne w obszarze panelu zarządzania kampaniami, dotyczące: ilości klików w reklamę, ilości wyświetleń tekstu, skuteczności kampanii w procentach, średniego kosztu za kliknięcie w reklamę oraz średniej pozycji, jaką wywalczyła reklama w rankingu reklam.

W celu oceny podjętych działań promocyjnych należy zwracać szczególną uwagę na następujące wskaźniki:

  • CTR (wskaźnik skuteczności kampanii linków sponsorowanych);
  • Ilości konwersji (określonych akcji);
  • ROI (Zwrot z Inwestycji).

Polecamy: Jak przygotować należycie stronę do kampanii w wyszukiwarkach

CTR 

Wskaźnik CTR (Click Trought Rate – wskaźnik klikalności kampanii linków sponsorowanych) to stosunek ilości kliknięć w link sponsorowany do ilości jej wyświetleń wyrażany w procentach.

Współczynnik CTR określa jak skuteczny jest nasz tekst reklamowy. W trakcie prowadzenia kampanii linków sponsorowanych dąży się do polepszania tego wskaźnika. Im wyższy CTR, tym większa szansa na uzyskanie dobrej pozycji przy zoptymalizowanym koszcie za klikniecie w reklamę

Konwersje

Konwersja to inaczej akcja, którą wykonuje użytkownik sprowadzony na stronę reklamodawcy. W przypadku sklepów internetowych – może być to zakup produktu, natomiast dla serwisów informacyjnych – zapisanie się do newslettera, bądź rejestracja na stronie.
Dzięki narzędziu śledzenia konwersji firma reklamująca się za pośrednictwem linków sponsorowanych, w każdej chwili ma możliwość sprawdzenia ilość konwersji (akcji), które zostały wykonane przez użytkowników klikających w link sponsorowany.

Polecamy: Modele cenowe reklamy internetowej

ROI

Wskaźnik ROI (Return on Inwestment) to wskaźnik oceniający opłacalność działań marketingowych. ROI określa ile firma zarobi na danej reklamie.
WZÓR wskaźnika ROI

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

EurActiv.pl

Portal informacyjny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »