| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Reklama w Internecie > Najczęściej popełniane błędy podczas tworzenia kampanii promocyjnej

Najczęściej popełniane błędy podczas tworzenia kampanii promocyjnej

Decyzja o samodzielnej realizacji kampanii promocyjnej w wyszukiwarkach przez firmy, często kończy się niepowodzeniem i rozczarowaniem z osiągniętych wyników opracowanej reklamy. Zazwyczaj związane jest z brakiem odpowiedniej wiedzy i doświadczenia w realizacji tego typu promocji. Nie oznacza to jednak, że dobrze przygotowania kampania nie przyniosłaby oczekiwanych rezultatów.

8. Brak wykluczeń
Warto dodawać negatywne słowa kluczowe już na samym początku trwania kampanii. Działanie to zapewnia, że reklamy nie wyświetlą się, gdy użytkownik wpisze do wyszukiwarki frazy, które nie są związane z prowadzoną promocją. 

Zobacz także: Jak przygotować się do kampanii linków sponsorowanych

9. Unikanie dynamicznych nagłówków
Użytkownicy chętniej klikają w reklamy, których nagłówek jest dokładnie taki sam jak wpisana przez nich do wyszukiwarki fraza, dlatego błędem jest unikanie tego rodzaju rozwiązania. Zastosowanie dynamicznego nagłówka w treści linku sponsorowanego, w wielu branżach przekłada się na zwiększenie liczby kliknięć i efektywność kampanii.

10. Brak geotargetowania
W przypadku, gdy firma działa wyłącznie w danym regionie, możliwość określenia lokalizacji geograficznej wpływa na zwiększenie skuteczności kampanii, ponieważ reklama wyświetla się tylko zainteresowanym użytkownikom z tej samej geograficznej okolicy, co reklamodawca. 

11. Nieaktualizowane reklamy
Istotnym elementem dla jakości kampanii, jest uaktualnianie tekstów reklamowych. W przypadku, gdy w linku sponsorowanym zostaną wykorzystane słowa związane z konkretnym okresem lub wydarzeniem - np. okresowym rabatem dla klientów, w chwili wygaśnięcia promocji należy zmienić tekst reklamowy.

Zobacz więcej: E-firma

reklama

Eksperci:

Monika Jaranowska

Specjalista do spraw kampanii linków sponsorowanych

Sembox

Agencja search engine marketing

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Tworzenie kampanii promocyjnej - najczęściej popełniane błędy
Tworzenie kampanii promocyjnej - najczęściej popełniane błędy

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Sedlak & Sedlak

Jesteśmy najstarszą polską firmą doradztwa HR. To zobowiązuje.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »