REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Linki sponsorowane – wyszukiwarka a reklama kontekstowa

Monika Jaranowska
Specjalista do spraw kampanii linków sponsorowanych
 Sembox
Agencja search engine marketing
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Reklama w wyszukiwarkach w postaci linków sponsorowanych, kojarzona jest wyłącznie w postaci reklamy przy wynikach wyszukiwania.

Tymczasem firmom, chcącym się promować, udostępniane są dwa rodzaje eksponowania reklamy:

REKLAMA

  • poprzez wyszukiwarkę Google,
  • oraz sieć partnerską Google – w postaci reklamy kontekstowej

Wyszukiwarka

Reklama w wyszukiwarkach w postaci linków sponsorowanych jest skuteczną formą dotarcia do użytkowników poszukujących informacji w Internecie. Do głównych zalet tego rodzaju promocji należą:

  • reklamy wyświetlają się tylko tym Internautom, którzy szukają konkretnych informacji lub usług tematycznie związanych z działalnością reklamującej się firmy;
  • reklamodawca płaci za efekt. Niezależnie od ilości wyświetleń reklamy firmy, opłata pobierana jest wyłącznie za kliknięcie potencjalnego klienta firmy w wyświetlaną w wyszukiwarce reklamę.

Na podstawie budżetu kampanii, stawek za koszt kliknięcia, jakości przygotowanej promocji, reklamy biorą udział w Rankingu Reklam, w efekcie którego reklamy pojawiają się:

  • na górze strony nad naturalnymi wynikami wyszukiwania,
  • z prawej strony obok naturalnych wyników wyszukiwania.

Polecamy: Linkowanie a prawo autorskie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sieć partnerska – reklama kontekstowa

Linki sponsorowane nie tylko docierają do osób korzystających z wyszukiwarki, ale także do osób przebywających na różnych portalach tematycznych. Reklamy wyświetlane są w formie tekstowej (dokładnie tak, jak w przypadku wyszukiwarek). Emisją reklam można zarządzać na dwa sposoby, poprzez:

  • kierowanie promocji na wybrane słowa kluczowe;
  • kierowanie promocji na konkretne strony docelowe.

REKLAMA

W pierwszym przypadku system monitoruje wprowadzone do kampanii słowa kluczowe. Poprzez analizę porównawczą fraz i treści na serwisach internetowych, wybierane są te witryny, które tematycznie łączą się z wpisanymi do systemu frazami. Gdy cały proces wyboru stron zostaje zakończony, następuje faza licytacji reklam, tak jak w przypadku wyszukiwarki.
Jeżeli wybrane zostało kierowanie reklam na wskazane strony docelowe, nie trzeba umieszczać słów naprowadzających. Teksty reklamowe będą pojawiać się na sugerowanych witrynach, bez analizy ich treści. 

Istnieje także trzecia możliwość – wyboru stron i określenia słów kluczowych – taka opcja sprawi, że tekst reklamowy pojawi się na zdefiniowanych witrynach, lecz tylko wtedy, kiedy będzie na nich odpowiednia treść, zgadzająca się z określonymi frazami dedykowanymi dla promocji.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

REKLAMA

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

REKLAMA

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA