REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak przygotować należycie stronę do kampanii w wyszukiwarkach

Zbigniew Nowicki
Członek Zarządu Sembox Sp. z o.o.
 Sembox
Agencja search engine marketing
Jak przygotować stronę do kampanii w wyszukiwarkach
Jak przygotować stronę do kampanii w wyszukiwarkach

REKLAMA

REKLAMA

 Zaplanowanie skutecznej reklamy w wyszukiwarkach to nie tylko odpowiednie skonfigurowanie kampanii linków sponsorowanych, ale również właściwe przygotowanie strony internetowej, na którą ma być kierowana promocja.

Nawet najlepiej przygotowana kampania promocyjna nie przyniesie zamierzonego skutku, gdy strona internetowa będzie odstraszać użytkowników. Potencjalni klienci nie będą wiedzieli, jak poruszać się po serwisie lub co gorsza napotkają podstawowe błędy, które często nie są weryfikowane przed uruchomieniem kampanii np. w formularz z prośbą o podanie danych do kontaktu nie działa właściwie.

REKLAMA

Celem kampanii jest uzyskanie jak największej liczby nowych użytkowników na stronie firmy, zainteresowanych i chcących wydać pieniądze na produkty lub usługi, odpowiadające tym które oferuje firma.Natomiast zadaniem strony WWW jest odpowiednie zainteresowanie użytkowników szczegółami oferty i zachęcenie ich, w zależności od celów firmy do: złożenia zamówienia, zakupu, wypełnienia formularza lub wykonania telefonu kontaktowego itp.

Zobacz także: Założenia kampanii reklamowej

Praktyczne wskazówki dotyczące strony docelowej kampanii

REKLAMA

1. Na początku przygotowań do kampanii promocyjnej w wyszukiwarce należy pamiętać o możliwości kierowania ruchu z reklam do kilku sekcji serwisu. Cała kampania nie musi być kierowana wyłącznie na stronę główną firmy. Na przykład, jeśli firma posiada kilka różnych produktów lub usług, dla których poświęcone są różne sekcje serwisu, może określić kampanię w ten sposób, że wybrane słowa kluczowe i przypisane do nich teksty reklamowe, kierować będą użytkowników do tych poszczególnych podstron.

2. Określenie czego firma oczekuje od użytkownika po wejściu na stronę. To kolejny etap przygotowań, podczas którego powinna być podjęta decyzja: czego firma oczekuje, co użytkownik ma zrobić, jak wejdzie na stronę, np.:
- Czy użytkownik powinien zapoznać się z produktem/usługą firmy i dokonać zamówienia za pośrednictwem procesu zakupowego lub formularza?
- Czy użytkownik powinien poznać szczegóły oferty i zadzwonić do firmy, w celu ustalenia szczegółów zakupu?
- Czy użytkownik po zapoznaniu się z ofertą firmy powinien wypełnić formularz kontaktowy i pozostawić swoje dane?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

3. Przygotowanie strony tak, by maksymalnie ułatwić użytkownikowi dotarcie do oczekiwanych informacji. Warto unikać prezentowania na stronie wyłącznie samego tekstu opisującego produkt, użytkownika może odstraszyć długość opisu. Natomiast powinno się stosować wyróżniki, akcenty, tabelki, schematy, zdjęcia. Użytkownik chętniej zapozna się wówczas z ofertą i nie zamknie strony.

Polecamy: Cytowanie w Internecie

REKLAMA

W przypadku formularzy występujących na stronie należy unikać zbyt dużej ilości pól do wypełnienia. W tym celu firma winna zdecydować, jakie dane są dla niej najistotniejsze lub które umożliwiają przeprowadzenie transakcji. Zbyt duża ilość informacji do podania przez użytkownika, może spowodować wyłącznie niechęć, a tym samym nie wypełnienie formularza w ogóle.

4. Wezwanie do działania. Jeśli wybrane zostały już strony, na które kierowana będzie kampania, trzeba zadbać jeszcze o zachęcenie użytkownika do działania. W tym celu należy stosować wyraźne i jasne komunikaty, w tym również akcentowane kolorystycznie lub graficznie.

Elementem wspierającym widoczność komunikatów kierowanych do użytkownika, jest stosowanie np. boxów informacyjnych zawierających formularz lub przycisków zachęcających do działania: „Zamów produkt”, „Zamów usługę”, „Wypełnij formularz” itp.

5. Badanie statystyk. Elementem finalnym przygotowania strony jest podpięcie do niej statystyk np. Google Analytics, w celu zapewnienia Firmie pełnej kontroli nad przebiegiem promocji.

Na podstawie danych z raportu statystyk będzie można zaobserwować, dlaczego użytkownicy wychodzą z serwisu firmy, i w którym momencie tracą zainteresowanie. Bazując na tych wnioskach będzie można wprowadzić korektę na stronie, która może wpłynąć znacząco na skuteczność pozyskiwania nowych klientów.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

REKLAMA

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

REKLAMA