| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Programy dla firm > Dobre zasady backupu danych

Dobre zasady backupu danych

Backup danych nie jest skomplikowaną procedurą. Trzeba jednak wiedzieć, w jaki sposób go wykonywać. Przedstawiamy kilka dobrych zasad wykonywania zapasowych kopii danych. Dzięki nim nie będziesz miał kłopotów z odzyskaniem cennych informacji.

1. Wykonuj backup regularnie i często

Najważniejsze jest wyrobienie sobie nawyku regularnego sporządzania zapasowej kopii danych. Niestety, w większości przypadków przypominamy sobie o tym dopiero wtedy, gdy stracimy dane. Najlepiej wykonywać backup codziennie, jednak równie dobrą praktyką będzie zabezpieczanie danych raz w tygodniu. Wszystko zależy od tego, jak często korzystasz z komputera.

2. Przechowuj kilka kopii zapasowych z różnych okresów

Warto trzymać kilka wersji kopii zapasowych z różnych okresów czasu. Dzięki temu będziesz mógł w razie czego przywrócić dane w różnym stadium obróbki. To również dobry sposób na przywrócenie danych, które na pewnym etapie zostały uszkodzone lub zawirusowane. Pamiętaj, że również takie elementy podlegają zabezpieczeniu. Jeśli masz tylko jedną kopię danych, nie będziesz miał możliwości przywrócenia ich w 'zdrowej' postaci.

3. Zrób selekcję danych do backupu

Backup danych nie oznacza wykonania kopii zapasowej całego twardego dysku. Skup się na plikach, które sam utworzyłeś lub pobrałeś - dokumentach, plikach graficznych, muzycznych, wideo, wiadomościach pocztowych i adresach. Zaoszczędzisz sporo miejsca na twardym dysku. Resztę plików związanych z programami, możesz z łatwością ponownie zainstalować na wypadek jakichkolwiek problemów. 

4. Uporządkuj swoje dane

O wiele łatwiej będzie wykonać zapasową kopię danych zgromadzonych w jednym miejscu, niż szukać ich po całym twardym dysku. Powinny być one zgromadzone w wyraźnie oznaczonym katalogu, a w nim w podkatalogach tematycznych. Dzięki uporządkowaniu masz również pewność, że wszystkie dane zostały zabezpieczone.

5. Używaj odpowiedniego oprogramowania

Warto skorzystać z dedykowanego oprogramowania do wykonywania backupu. Możesz ustawić w nim automatyczne kopiowanie wybranych danych w określonym odstępie czasu. Dzięki temu, raz ustawione zadanie będzie wykonywane automatycznie, a ty nie będziesz musiał o nim pamiętać.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Radcy Prawnego Marta Jeleń

Kancelaria Radcy Prawnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »