REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak sprawdzić wiarygodność producenta aplikacji działającej w chmurze?

Kamil Jarosz
Ekspert z zakresu marketingu i PR
wiarygodność producenta aplikacji działającej w chmurze
wiarygodność producenta aplikacji działającej w chmurze
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Aplikacje działające w chmurze mają do siebie to, że kwestie bezpieczeństwa danych powierzane przez potencjalnych użytkowników budzą głośne dyskusje. Czy wina leży po stronie dostawców? A może użytkownik nie weryfikuje dostatecznie ich wiarygodności?

Firmy działające współcześnie w branżach usługowych wykorzystują w swojej pracy Internet.

REKLAMA

Korzystanie chociażby ze skrzynki e-mail i szukanie nowych kanałów dystrybucji dowodzi temu, że bez stałego dostępu do sieci niektóre firmy miałyby problem z utrzymaniem się na rynku.

Pomocną rolę jaką pełni dzisiaj Internet stanowią także aplikacje przeznaczone dla biznesu.

O ile jej znalezienie nie stanowi większego problemu, o tyle samo powierzanie danych firmowych budzi spore wątpliwości wśród potencjalnych użytkowników. Profesjonalne rozwiązania internetowe dla biznesu posiadają odpowiednie zabezpieczenia, jednak do obowiązku użytkownika należy sprawdzenie wiarygodności ich twórców.

Często zdarza się, że aplikacja wygląda dobrze wizualnie a jedynym sposobem kontaktu ze wsparciem technicznym lub twórcami jest adres email podany na stronie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Taki sposób prezentowania wiarygodności nie wzbudza należytego zaufania szczególnie w stosunku do przedsiębiorców chcących powierzyć ważne dla nich dane firmowe na bądź, co bądź, obcych serwerach. Co więc należy zrobić, aby dokładnie sprawdzić informacje na temat firmy tworzącej i sprzedającej aplikacje?

1. Oficjalna strona www aplikacji i dostawcy

REKLAMA

Pierwsze, co należy zrobić to dokładnie zapoznać się ze stroną www aplikacji. Sprawdzić jej zawartość, czy wyszczególniono najważniejsze informacje dotyczące bezpieczeństwa oraz jak na temat jej działania wypowiadają się realni, obecni klienci.

Jeśli twórca jest wiarygodny z pewnością zamieści link do strony głównej swojej firmy. Warto także napisać na adres email podany na stronie kilka pytań związanych z aplikacją i przekonać się jak będzie przebiegać rozmowa np. z działem technicznym oraz jak szybko reaguje na zgłaszany problem.

2. Regulamin

Istotne jest by na stronie głównej aplikacji dostępny był regulamin. Dzięki niemu użytkownik jest w stanie zdobyć szczegółowe informacje związane z działaniem aplikacji, kwestiami odpowiedzialności, reklamacjami, czy uzyskać wiedzę z zakresu wykorzystania powierzanych danych firmowych przez producenta aplikacji.

3. Dane personalne i kontaktowe dostawcy lub osób tworzących rozwiązanie

REKLAMA

Coraz częściej profesjonalni dostawcy decydują się na pokazanie osób tworzących dane rozwiązanie na jego stronie głównej. Użytkownik odwiedzając taką stronę wiedzą, ile osób pracuje nad tym by aplikacja działała w pełni poprawnie oraz ma dostęp do ich imion, nazwisk i zdjęć.

Jeśli firma produkująca dane rozwiązanie zajmuje się tym profesjonalnie z pewnością posiada także osobę zajmującą się kontaktami z mediami lub kreowaniem wizerunku. Dane kontaktowe oraz jej zdjęcie widoczne są zawsze w specjalnie przeznaczonym do tego miejscu jakim jest wirtualne biuro prasowe, nazywane zazwyczaj „dla mediów”.

Aby upewnić się, co do wiarygodności aplikacji można zatelefonować do takiej osoby i zapytać o kilka informacji związanych z aplikacją. Osoba taka jest dostępna przez większą część dnia i odpowie wyczerpująco na każde pytanie.

Centrum danych w chmurze – zabezpieczenia

Mieszkanie dla Młodych gorsze niż Rodzina na Swoim

VAT 2013 - nowelizacje ustawy o VAT skierowane do Sejmu


4. Portale społecznościowe

Sprawdzenie aktywności osób współtworzących aplikację na poszczególnych portalach społecznościowych jest działaniem, które potwierdzi że za danym rozwiązaniem stoją ludzie,
a nie tylko twarze pobrane z internetowego banku zdjęć.

Powyższe wskazówki pomagają uniknąć sytuacji, gdzie przed ostateczną decyzją zakupu dostępu do aplikacji firma dokonała wcześniej zapłaty za pięć różnych rozwiązań. Sytuacja taka wbrew pozorom ma bardzo często miejsce. Należy więc pamiętać o dokładnym przetestowaniu aplikacji, jej funkcjonalności i oczywiście sprawdzeniu wiarygodności jej twórców.

Potraktowanie tego jako obowiązku pomoże wybrać odpowiednie narzędzie internetowe wspomagające każdy mniejszy biznes.

Test: Apple iPhone 5

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Troska i zrozumienie w kontakcie z pacjentami – klucz do profesjonalnej opieki zdrowotnej

    Empatia jest kluczowa w relacjach między personelem medycznym a pacjentami, będąc nieodzownym fundamentem wysokiej jakości opieki zdrowotnej. W obecnych czasach, gdy pacjenci mają coraz większe oczekiwania, a zmiany w medycynie są nieustanne, zdolność do empatii wyróżnia się jako jeden z głównych czynników wpływających na poziom świadczonych usług. Nawet w czasach, gdy technologie medyczne rozwijają się dynamicznie, to właśnie empatyczny kontakt między pacjentem a personelem zdrowotnym ma zasadnicze znaczenie. Umiejętność wczucia się w położenie innej osoby jest kluczowa, tworząc solidną podstawę dla profesjonalnej i skutecznej opieki nad pacjentami.

    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    REKLAMA

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    REKLAMA

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    Czekoladowa inflacja (chocoflation) przed Wielkanocą? Trzeci rok z rzędu produkcja kakao jest mniejsza niż popyt

    Ceny kakao gwałtownie rosną, ponieważ 2024 r. to trzeci z rzędu rok, gdy podaż nie jest w stanie zaspokoić popytu. Z analiz Allianz Trade wynika, że cenę za to będą płacić konsumenci.

    REKLAMA