| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Programy dla firm > SyncBack Free - krótki poradnik backupu

SyncBack Free - krótki poradnik backupu

Backup danych warto rozpocząć od prostego w obsłudze, darmowego oprogramowania. SyncBack Free to przyjazna aplikacja, z którego użytek zrobią przede wszystkim początkujący użytkownicy. Pokazujemy jak wykonać swój pierwszy backup za pomocą SyncBack Free.

SyncBack Free to najprostsza wersja programów z serii SyncBack, która pozwala na podstawowe operacje backupu, synchronizacji oraz przywracania danych z wykonanej wcześniej kopii zapasowej. Poniżej przedstawiamy w jaki sposób utworzyć pierwszy backup danych za jego pomocą.

1. Po zainstalowaniu SyncBack Free i uruchomieniu programu pojawi się pytanie o utworzenie profilu oraz jego nazwę. Profile przechowują informacje między innymi o konkretnych plikach i katalogach, które będziesz zabezpieczał, a także częstotliwości wykonywania backupu. Możesz mieć wiele takich profili, a każdy z nich będzie odpowiadał za inne zadania. SyncBack Free oferuje dwa typy profili:

  • Backup (kopiowanie plików do innego katalogu lub na serwer FTP)
  • Synchronizacja (utrzymywanie tej samej zawartości dwóch katalogów)

2. W zależności od stopnia zaawansowania użytkownika program może działać w trybie Łatwy lub Ekspert, z których ten drugi daje dostęp do dodatkowych funkcji. Pierwszy etap konfiguracji profilu to wybranie katalogu źródłowego oraz docelowego na samej górze ekranu (Źródło i Cel). Następnie należy określić co z tych katalogów zostanie skopiowane (karta Prosty). Na karcie Zaawansowane można doprecyzować co program ma zrobić w sytuacji, gdy dany plik znajduje się w katalogu źródłowym i docelowym. Jeśli chcesz kopiować wyłącznie określone formaty plików skorzystaj z karty Filtr, gdzie możesz to dokładnie ustawić. W trybie Ekspert uzyskujesz dodatkowe karty, z których warto wspomnieć o FTP (ustawienia serwera FTP jako miejsca docelowego dla backupu danych).

3. Po zakończeniu definiowania profilu pojawi się on na liście profili w głównym oknie programu. Program zaproponuje wykonanie symulacji, czyli testowego backupu, podczas którego nie są przenoszone żadne dane, ale można zorientować się, czy dobrze skonfigurowałeś profil i nie ma żadnych błędów.

4. Każdy profil na liście możesz uruchomić ręcznie w dowolnym momencie za pomocą przycisków sterujących na dole ekranu, zmodyfikować lub usunąć z listy. Jeśli chcesz, aby profil został wykonany automatycznie bez Twojego udziału skorzystaj z przycisku Planowanie (uruchomi się systemowy Kreator Zaplanowanych Zadań).

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Zierke

Ekspert z zakresu prawa, biznesu i ekonomii

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »