| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Programy dla firm > SyncBack Free - krótki poradnik backupu

SyncBack Free - krótki poradnik backupu

Backup danych warto rozpocząć od prostego w obsłudze, darmowego oprogramowania. SyncBack Free to przyjazna aplikacja, z którego użytek zrobią przede wszystkim początkujący użytkownicy. Pokazujemy jak wykonać swój pierwszy backup za pomocą SyncBack Free.

SyncBack Free to najprostsza wersja programów z serii SyncBack, która pozwala na podstawowe operacje backupu, synchronizacji oraz przywracania danych z wykonanej wcześniej kopii zapasowej. Poniżej przedstawiamy w jaki sposób utworzyć pierwszy backup danych za jego pomocą.

1. Po zainstalowaniu SyncBack Free i uruchomieniu programu pojawi się pytanie o utworzenie profilu oraz jego nazwę. Profile przechowują informacje między innymi o konkretnych plikach i katalogach, które będziesz zabezpieczał, a także częstotliwości wykonywania backupu. Możesz mieć wiele takich profili, a każdy z nich będzie odpowiadał za inne zadania. SyncBack Free oferuje dwa typy profili:

  • Backup (kopiowanie plików do innego katalogu lub na serwer FTP)
  • Synchronizacja (utrzymywanie tej samej zawartości dwóch katalogów)

2. W zależności od stopnia zaawansowania użytkownika program może działać w trybie Łatwy lub Ekspert, z których ten drugi daje dostęp do dodatkowych funkcji. Pierwszy etap konfiguracji profilu to wybranie katalogu źródłowego oraz docelowego na samej górze ekranu (Źródło i Cel). Następnie należy określić co z tych katalogów zostanie skopiowane (karta Prosty). Na karcie Zaawansowane można doprecyzować co program ma zrobić w sytuacji, gdy dany plik znajduje się w katalogu źródłowym i docelowym. Jeśli chcesz kopiować wyłącznie określone formaty plików skorzystaj z karty Filtr, gdzie możesz to dokładnie ustawić. W trybie Ekspert uzyskujesz dodatkowe karty, z których warto wspomnieć o FTP (ustawienia serwera FTP jako miejsca docelowego dla backupu danych).

3. Po zakończeniu definiowania profilu pojawi się on na liście profili w głównym oknie programu. Program zaproponuje wykonanie symulacji, czyli testowego backupu, podczas którego nie są przenoszone żadne dane, ale można zorientować się, czy dobrze skonfigurowałeś profil i nie ma żadnych błędów.

4. Każdy profil na liście możesz uruchomić ręcznie w dowolnym momencie za pomocą przycisków sterujących na dole ekranu, zmodyfikować lub usunąć z listy. Jeśli chcesz, aby profil został wykonany automatycznie bez Twojego udziału skorzystaj z przycisku Planowanie (uruchomi się systemowy Kreator Zaplanowanych Zadań).

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Anna Nasiłowska

Ekspert podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »