| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Firmowa strona WWW > Jakie są najczęstsze błędy firmowych stron internetowych

Jakie są najczęstsze błędy firmowych stron internetowych

Badania pokazują, że aż 82 proc. polskich stron internetowych zawiera elementy zniechęcające do konwersji, 19,7 proc. – treści egoistyczne, wykazujące nadmierne skupienie na firmie, 31 proc. - ładuje się zbyt wolno ze względu na „ciężkie” obrazy, a na 20 proc. nie stosuje się kompresji, która mogłaby przyspieszyć ładowanie i poprawić pozycję w wynikach wyszukiwania w Google.

Do tej pory z bezpłatnego analizatora semantycznego stron internetowych Blink.pl skorzystano ponad 51 tys. razy. Badania przeprowadzone na tak dużej grupie witryn pokazały, że istnieją dziesiątki sposobów na… zabicie konwersji. Jakie to metody?

W przypadku co piątej polskiej strony www to zwroty, które zamiast wzywać do akcji (np. poprzez jasno wyrażone sposoby zaspokojenia potrzeb klienta), zniechęcają zbyt egocentrycznymi hasłami (badanie wykonane w drugiej połowie 2015 r. na grupie 6 tys. stron). A to jeszcze nic! Kolejny problem to nadużywanie trybu przypuszczającego, który zamiast utwierdzać odbiorcę w przekonaniu, że wybrał dobrą ofertę, budzi jego naturalną wątpliwość.

Strona WWW wizytówką internetową przedsiębiorcy

Jakie jeszcze błędy występują na polskich stronach? To problem ze zbyt wolnym ładowaniem. Winnymi są za „ciężkie” zdjęcia, które występują na 31 proc. stron oraz brak kompresji, stwierdzony na 20 proc. z nich (badanie przeprowadzone na grupie 3 tys. witryn w ostatnim kwartale 2015 r.).

Copywriting, który (nie)sprzedaje

Obserwacja zawartości polskich stron www ujawnia, że właściciele witryn mają jeszcze jeden, poważny problem. To błąd wynikający z braku poprawnej, spójnej formy komunikacji. Jego objawami jest stosowanie drugiej osoby liczby mnogiej oraz form bezosobowych, typu „Państwo”.

- Sformułowania, takie jak popularne: „Szanowni Państwo, jesteście na naszej stronie internetowej” to prawdziwa, marketingowa zmora. Z jednej strony mamy bowiem zwrot „Państwo”, stosowany jako wyraz szacunku, a z drugiej bezpośrednie i swobodne „jesteście”, będące zaprzeczeniem wcześniejszej formy komunikacji – tłumaczy dr inż. Artur Pajkert z Blink.pl. Jak dodaje ekspert: - Błędem podstawowym jest w takim wypadku brak spójności. Jeśli już koniecznie chcemy korzystać z „Państwo” – wybierajmy „są Państwo, otrzymają Państwo” – a więc czasownik w trzeciej osobie liczby mnogiej. Natomiast i tak zazwyczaj lepiej jest stosować drugą osobę liczby pojedynczej.

Mów w ich języku!

Web- i copywriting to przede wszystkim teksty użytkowe, konwersacyjne, które zmniejszają dystans pomiędzy tobą a odbiorcą. Strona musi być czynna i personalizować relacje z klientem, mimo że nie masz z nim bezpośredniego kontaktu. Nawet tryb rozkazujący jest tutaj uprzywilejowany, pozwalając wzywać odbiorców do podjęcia konkretnej akcji (Wykorzystaj okazję! Sprawdź, jak to działa! Przetestuj za darmo!).

Strona mobilna czy responsywna? Którą z nich wybrać w walce o klienta?

Jak tworzyć teksty o spójnej formie komunikacji? Wyobraź sobie, że ekran komputera to stół, po którego drugiej stronie siedzi twój klient. Znasz swoją grupę docelową, więc wiesz, ile odbiorca ma lat, czym się zajmuje, jakie są jego upodobania i co najważniejsze – jakie informacje, produkty i usługi potrzebuje. Zacznij z nim rozmawiać, ale mów tak, jakbyś prowadził dialog ze znajomym. Możesz nawet zastosować słowa języka potocznego, jeżeli takim posługuje się twoja grupa docelowa, co podkreśli odbiorcom, że znasz ich środowisko, potrzeby i oczekiwania. Tak bezpośrednia i szczera forma sprawi, że stworzony content będzie wiarygodny i chętniej czytany przez internautów.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

RT Tax Poland

Założona w 2000 roku firma jest obecnie jednym ze światowych liderów. Oferuje usługi zwrotu podatku dla osób, które pracowały za granicą. RT Tax posiada około 400 przedstawicielstw w 40 krajach na całym świecie.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK