REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie są najczęstsze błędy firmowych stron internetowych

Zuzanna Taraszewska
PR-imo public relations
Jakie są najczęstsze błędy na firmowych stronach internetowych/ fot. Fotolia
Jakie są najczęstsze błędy na firmowych stronach internetowych/ fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Badania pokazują, że aż 82 proc. polskich stron internetowych zawiera elementy zniechęcające do konwersji, 19,7 proc. – treści egoistyczne, wykazujące nadmierne skupienie na firmie, 31 proc. - ładuje się zbyt wolno ze względu na „ciężkie” obrazy, a na 20 proc. nie stosuje się kompresji, która mogłaby przyspieszyć ładowanie i poprawić pozycję w wynikach wyszukiwania w Google.

Do tej pory z bezpłatnego analizatora semantycznego stron internetowych Blink.pl skorzystano ponad 51 tys. razy. Badania przeprowadzone na tak dużej grupie witryn pokazały, że istnieją dziesiątki sposobów na… zabicie konwersji. Jakie to metody?

REKLAMA

W przypadku co piątej polskiej strony www to zwroty, które zamiast wzywać do akcji (np. poprzez jasno wyrażone sposoby zaspokojenia potrzeb klienta), zniechęcają zbyt egocentrycznymi hasłami (badanie wykonane w drugiej połowie 2015 r. na grupie 6 tys. stron). A to jeszcze nic! Kolejny problem to nadużywanie trybu przypuszczającego, który zamiast utwierdzać odbiorcę w przekonaniu, że wybrał dobrą ofertę, budzi jego naturalną wątpliwość.

Strona WWW wizytówką internetową przedsiębiorcy

Jakie jeszcze błędy występują na polskich stronach? To problem ze zbyt wolnym ładowaniem. Winnymi są za „ciężkie” zdjęcia, które występują na 31 proc. stron oraz brak kompresji, stwierdzony na 20 proc. z nich (badanie przeprowadzone na grupie 3 tys. witryn w ostatnim kwartale 2015 r.).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Copywriting, który (nie)sprzedaje

Obserwacja zawartości polskich stron www ujawnia, że właściciele witryn mają jeszcze jeden, poważny problem. To błąd wynikający z braku poprawnej, spójnej formy komunikacji. Jego objawami jest stosowanie drugiej osoby liczby mnogiej oraz form bezosobowych, typu „Państwo”.

- Sformułowania, takie jak popularne: „Szanowni Państwo, jesteście na naszej stronie internetowej” to prawdziwa, marketingowa zmora. Z jednej strony mamy bowiem zwrot „Państwo”, stosowany jako wyraz szacunku, a z drugiej bezpośrednie i swobodne „jesteście”, będące zaprzeczeniem wcześniejszej formy komunikacji – tłumaczy dr inż. Artur Pajkert z Blink.pl. Jak dodaje ekspert: - Błędem podstawowym jest w takim wypadku brak spójności. Jeśli już koniecznie chcemy korzystać z „Państwo” – wybierajmy „są Państwo, otrzymają Państwo” – a więc czasownik w trzeciej osobie liczby mnogiej. Natomiast i tak zazwyczaj lepiej jest stosować drugą osobę liczby pojedynczej.

Mów w ich języku!

Web- i copywriting to przede wszystkim teksty użytkowe, konwersacyjne, które zmniejszają dystans pomiędzy tobą a odbiorcą. Strona musi być czynna i personalizować relacje z klientem, mimo że nie masz z nim bezpośredniego kontaktu. Nawet tryb rozkazujący jest tutaj uprzywilejowany, pozwalając wzywać odbiorców do podjęcia konkretnej akcji (Wykorzystaj okazję! Sprawdź, jak to działa! Przetestuj za darmo!).

Strona mobilna czy responsywna? Którą z nich wybrać w walce o klienta?

Jak tworzyć teksty o spójnej formie komunikacji? Wyobraź sobie, że ekran komputera to stół, po którego drugiej stronie siedzi twój klient. Znasz swoją grupę docelową, więc wiesz, ile odbiorca ma lat, czym się zajmuje, jakie są jego upodobania i co najważniejsze – jakie informacje, produkty i usługi potrzebuje. Zacznij z nim rozmawiać, ale mów tak, jakbyś prowadził dialog ze znajomym. Możesz nawet zastosować słowa języka potocznego, jeżeli takim posługuje się twoja grupa docelowa, co podkreśli odbiorcom, że znasz ich środowisko, potrzeby i oczekiwania. Tak bezpośrednia i szczera forma sprawi, że stworzony content będzie wiarygodny i chętniej czytany przez internautów.


To emocje sprzedają najwięcej!

Pisząc tekst na stronę www, zapomnij o formie „Państwo” oraz zwracaniu się do czytelnika w liczbie mnogiej. Zmień te zwroty na bezpośrednie, w drugiej osobie liczby pojedynczej. To „Spróbuj” zamiast „Spróbujcie” czy „Spróbujcie Państwo”. Nigdy, przenigdy nie pisz „Witajcie Państwo”, „Jesteście Państwo”, „Dostaniecie Państwo” itp. – to nie tylko niepoprawne (bo przecież poprawnie byłoby „Są Państwo”, „Dostaną Państwo”), ale także nieskuteczne. Dobry web- i copywriting to rozmowa twarzą w twarz. Zwracaj się do odbiorców personalnie, a odwdzięczą się długim czasem spędzanym na stronie i wysokim stopniem konwersji.

7 powodów, z których ludzie opuszczają Twoją stronę internetową

- Marketingową jakość swojej strony www można w każdej chwili sprawdzić, korzystając z analizatora semantycznego dostępnego na blink.pl/audyt. Narzędzie jest bezpłatne, a wyniki w formie czytelnego raportu system formułuje w ciągu zaledwie kilkudziesięciu sekund. Właśnie mija 9 miesięcy, od kiedy udostępniliśmy narzędzie, a zawartość stron analizowano z jego pomocą już ponad 51 tys. razy. Taki wynik cieszy, ponieważ oznacza że świadomość roli, jaką pełni strona www w generowaniu sprzedaży, rośnie, tak samo jak rośnie marketingowa jakość polskich witryn – podsumowuje Jakub Dwernicki, prezes Blink.pl.

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

REKLAMA

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

REKLAMA

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA